شهاب: سفر رئیسی به سوریه دستاوردهای مهمی را برای ایران به همراه دارد

چهارمین نشست کمیته بین الملل خانه احزاب با حضور اعضای شورای مرکزی خانه احزاب و کمیته بین الملل احزاب در محل خانه احزاب برگزار شد.

به گزارش راه شلمچه به نقل از فارس، در ابتدای این نشست، فرید شهاب عضو شورای مرکزی و رئیس کمیته بین الملل خانه احزاب ایران با مروری بر تحولات ایران و جهان و رویدادهای بین المللی، طی ماه‌ها و هفته‌های اخیر، با اشاره به سفر ارزشمند رئیس جمهور به سوریه پس از جنگ داخلی این کشور به عنوان اولین رئیس جمهوری که بعد از وقایع اسفبار و ایجاد درگیریهای خونین و هدایت شده از سوی غرب و مزدوران آن به این کشور سفر نموده است، گفت: این سفر به عنوان نقطه عطفی در روابط دو کشور دستاوردهای مهمی را برای ایران و سوریه به همراه خواهد داشت که از آن جمله می‌توان به امضای تفاهم نامه در حوزه های اقتصادی، فرهنگی اشاره کرد.

 وی بازگشت سوریه به اتحادیه عرب را از جمله مهم‌ترین رویدادهای خبری این روزها پس از سفر آقای رئیسی به سوریه عنوان کرد و گفت: با آغاز جنگ داخلی علیه سوریه این کشور از سال ۲۰۱۱ رسماً از اتحادیه عرب تعلیق شد که این موضوع پس از فراز و نشیب های فراوان اخیراً با چراغ سبز اعضای این اتحادیه حل وفصل گردید.

  شهاب بازگشت سوریه به اتحادیه عرب را از جنبه های مختلف بسیار مثبت و اثرگذار ارزیابی نمود و اظهار داشت: این مهم در آینده با تحولات پیرامونی از جمله مبادلات تجاری، تحولات‌ سیاسی،فرهنگی وغیره همراه خواهد بود.

  وی در ادامه به بحث اوکراین پرداخت و گفت: آمریکا قصد دارد اوکراین را به عضویت ناتو در آورد و اگر این اتفاق بیفتد بر اساس ماده ۵ ناتو که تاکید دارد چنانچه هر کشوری با هر یک از کشورهای عضو این پیمان درگیر شود به مثابه این است که به ۳۱ کشور عضو ناتو حمله شده و همگی باید در مقابل آن بایستند، در حالی است که اگر اوکراین عضو ناتو شود جنگ جهانی سوم دور از ذهن نخواهد بود و ممکن است بلوک شرق و غرب در مقابل یکدیگر قرار گیرند.

  شهاب در ادامه با گریزی بر انتخابات ریاست جمهوری ترکیه و حمایت آمریکا از رقبای انتخاباتی رجب طیب اردوغان، این دوره از انتخابات ترکیه را چالش برانگیز برشمرد.

  وی در خصوص برگزاری اولین همایش کمیته بین الملل خانه احزاب نیز گفت: با توجه به تاکید بر روی تعامل با احزاب سایر کشورها بالاخص احزاب اروپایی درصدد هستیم این موضوع را دنبال کنیم، اما در حال حاضر همایش اول را به صورت داخلی برگزار خواهیم کرد که مقدمات آن در حال تدوین و آماده سازی است.

  در ادامه این نشست، منتظمی از دیپلمات های پیشین وزارت خارجه با حضور خود در چهارمین نشست کمیته بین الملل خانه احزاب به سخنرانی پرداخت.

  وی در ابتدا با تبریک جهت گردهمایی جریان های فکری و سیاسی مختلف کشور در خانه احزاب ایران، ابراز امیدواری کرد خروجی و ثمره این نشست‌ها برای کشور عزیزمان ثمربخش باشد.

  منتظمی با اشاره به سیاستهای خصمانه غرب علیه ایران گفت: طراحی ها و مهندسی های غرب علیه کشورمان کاملا مشهود است و در واقع گرداننده تمام این وقایع رژیم صهیونیستی است.

  وی افزود: از آنجا که در حال حاضر تمدن غرب با بهره گیری از تاکتیک ها و برنامه های انحرافی خود در جهان جای پا باز نموده و هر آنچه را که پخت و پز می‌کند، به راحتی در دنیا قالب می‌کند و ایران عزیز ما نیز از این قاعده مستثنا نیست، لذا اندیشمندان و سیاستمداران ما هم باید راه حل های مناسبی را در دستور کار قرار دهند تا بتوان از این طریق حربه ها و توطئه های آنها را خنثی کرد.

  منتظمی خاطرنشان کرد: همان گونه که غرب و صهیونیست‌ها با انواع امکانات اعم از جنگ نرم علیه ما اقدام می‌کنند ما نیز از ابزارهای متنوع و استراتژی های خاص خودمان در این خصوص بهره باید بگیریم.

  وی اقدامات مذبوحانه غرب در عرصه های مختلف از جمله قرار دادن پوستری از قیچی کردن موی زنان در خلال جشنواره کن را از این دست موارد عنوان کرد که باید با آنها مقابله نمود.

  در ادامه این نشست سایر اعضا نسبت به طرح دیدگاه ها و نقطه نظرات خویش در خصوص برنامه‌ها و اقدامات کمیته بین الملل خانه احزاب نیز به اظهارنظر پرداختند.
 عرب صادق، مشاور رسانه‌ای خانه احزاب در پایان این نشست گفت: در تلاش هستیم بزودی نشست کمیته تحقیقات خانه احزاب را حول موضوع تقویت مشارکت اجتماعی در انتخابات و در وزارت کشور برگزار نماییم.

اگر خوشت اومد لایک کن
0