فرصت ۴۸ ساعته پلیس راهور ناجا برای بازگشت مسافران نوروزی

رئیس پلیس راهور ناجا: شهر‌های قرمز و نارنجی افزایش یافتند و مسافرانی که به این شهر‌ها مسافرت کرده اند، ظرف ۴۸ ساعت آینده باید بازگردند.

به گزارش راه شلمچه، سردار هادیان فر گفت: بر اساس اعلام ستاد ملی کرونا چند شهر به وضعیت نارنجی و قرمز تبدیل شدند که مسافران بر اساس اعلام ستاد ملی کرونا ۷۲ ساعت نسبت به بازگشت فرصت داشتند که ۲۴ ساعت از آن گذشته و در ۴۸ ساعت آینده باید از این شهر‌ها خارج شوند. 

وی همچنین گفت: ورود پلاک‌های غیربومی به این شهر‌ها ممنوع و همچنین خروج پلاک‌های بومی نیز ممنوع است که برای شهر‌های نارنجی ۵۰۰ هزار تومان و برای شهر‌ها قرمز یک میلیون تومان در نظر گرفته شده است.

رئیس پلیس راهور ناجا گفت: در ۲۴ ساعت گذشته تصادفات ۳۷ درصد افزایش داشته است.
سردار سرتیپ هادیانفر در ادامه افزود: از شب گذشته برخی از محور‌ها از جمله چالوس، هراز، اتوبان قم و محور رشت پرتراکم شده است. 

وی با بیان این که آنچه که همواره تاکید کردیم پرهیز از سفر‌های غیر ضروری است، گفت: آنچه که نگران کننده است در تصادفات روز ۳۰ اسفند ماه ۳۵ نفر جان باختند که به تناسب هر یک جان باخته ۲۶ نفر نیز زخمی شدند.
رئیس پلیس راهور ناجا همچنین گفت: با توجه به اینکه از فردا شاهد شرایط ناپایدار جوی هستیم و در نقاط کوهستانی شاهد برف و باد خواهیم بود، از هموطنان می‌خواهیم که نهایت مراقبت را در رانندگی داشته باشند و از سرعت و سبقت غیر مجاز بپرهیزند.

 افزایش تصادفات و جانباختگانِ حوادث رانندگی 

رئیس پلیس راهور ناجا گفت: متاسفانه در سی ام اسفند شاهد جانباختن ۳۵ نفر در تصادفات جاده‌ای و شهری بودیم.
سردار هادیان فر افزود: با توجه به خلوتی شهر‌ها و همچنین افزایش سفرها؛ میزان سرعت‌ها بالا رفته و همین باعث کشته شدن ۳۵ نفر در سی ام اسفندماه شد.
وی تصریح کرد: مسلما با توجه به افزایش جانباختگان؛ تعداد زخمی‌ها و مصدومان نیز در تصادفات افزایش دارد؛ بیشتر این تصادفات به خاطر عدم توجه به جلو و صحبت با تلفن همراه و همچنین خستگی و خواب آلودگی است.
رئیس پلیس راهور ناجا همچنین از مسافران و رانندگان خواست حتما سرعت مطمئنه را رعایت کنند و از صحبت با تلفن همراه در حین رانندگی بپرهیزند.


منبع؛ خبرگزاری صدا و سیما
سردار هادیان فر همچنین گفت: در صورت مشاهده هر نوع تخلفِ حادثه ساز با رانندگان خاطی برخورد خواهد شد و خودروی آن‌ها توقیف می‌شود.

اگر خوشت اومد لایک کن
0
آخرین اخبار