مجوز به فراجا برای دسترسی به تصاویر دوربین‌های معابر و بزرگراه‌ها در مراکز استان‌ها

نمایندگان مجلس به فرماندهی انتظامی اجازه دادند به سامانه های نظارتی (کنترلی) و مراقبتی هوشمند معابر اصلی، میادین و بزرگراه ها در مراکز استان ها و کلانشهرها دسترسی داشته باشند.              

به گزارش راه شلمچه، نمایندگان در نشست علنی نوبت دوم امروز (سه شنبه، 2 آبان ماه) مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی جزئیات لایحه برنامه هفتم توسعه، بند الحاقی (3) ماده 103 این لایحه را با 155 رأی موافق، 10 رأی مخالف و 11 رأی ممتنع از مجموع 202 نماینده حاضر در جلسه تصویب کردند.

 

در بند الحاقی 3 این لایحه آمده است: کلیه معابر اصلی، میادین و بزرگراه ها در مراکز استان ها و کلانشهرها و همچنین جاده های اصلی و آزادراه ها که با نصب، نگهداری و به روزرسانی سامانه های نظارتی (کنترلی) و مراقبتی هوشمند توسط شهرداری ها و وزارت راه و شهرسازی تحت پوشش قرار می گیرد این سامانه ها و دسترسی آن به صورت برخط در اختیار فرماندهی انتظامی قرار گیرد.

 

هزینه اقدامات فوق درموارد ی که توسط شهرداری ها انجام می پذیرد ازمحل منابع جریمه های رانندگی سهم شهرداری ها تأمین می گردد.

 

همچنین با توجه به توضیح رئیس مجلس مبنی بر اینکه حکم بند الحاقی 4 در احکام دائمی برنامه در جزء 2 و جزء 5 ماده 46 کاملتر آمده این بند در صحن علنی مجلس شورای اسلامی مورد بررسی قرار نگرفت.

اگر خوشت اومد لایک کن
0
آخرین اخبار