نقش یک شرکت‌ مخابراتی عراق در ترور سردار سلیمانی

یک پایگاه خبری عراقی از اتهام یک شرکت مخابراتی در عراق مبنی بر همدستی در عملیات ترور سردار سلیمانی و ابومهدی المهندس خبر داد.

به گزارش راه شلمچه، پایگاه خبری «شفق‌نیوز» به نقل از یک منبع آگاه اعلام کرد که کمیته تحقیق ویژه ترور «ابومهدی المهندس» نائب‌رئیس سازمان الحشدالشعبی و سردار «قاسم سلیمانی» فرمانده نیروی قدس سپاه جمهوری اسلامی ایران، اتهاماتی را درباره یکی از شرکت‌های مخابراتی در عراق مبنی بر دست داشتن در این ترور دریافت کرده است.
این منبع افزود: کمیته تحقیق مذکور اسناد و مدارکی را از سوی برخی فرماندهان الحشدالشعبی دریافت کرده است که بر اساس آن یک شرکت تلفن همراه با دادن اطلاعات تلفن همراه یکی از همراهان المهندس به فرماندهی ارتش آمریکا در پایگاه ویکتوری در فرودگاه بغداد، در ترور المهندس و سلیمانی و همراهان آنها دست داشته است.
به گفته این منبع، بر اساس اطلاعاتی که این کمیته دریافت کرده، فرماندهی آمریکایی اطلاعات کافی و لازم را از طریق همین خط تلفن درباره مکان حضور المهندس و دیدارش با سلیمانی را دریافت و این امر به عملیات ترور این افراد کمک کرده است. این اطلاعات در مرحله بررسی و تحقیق است.
به گزارش فارس، نظامیان تروریست آمریکایی سیزدهم دی‌ماه سال گذشته در اقدامی تروریستی سردار سپهبد حاج «قاسم سلیمانی» فرمانده شهید نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران و شهید المهندس را به همراه چند نفر از رزمندگان مقاومت هنگام خروج از فرودگاه بغداد به شهادت رساندند. این اقدام آمریکا باعث شد پارلمان عراق دو روز بعد به طرح اخراج نیروهای بیگانه از جمله آمریکا از عراق
رأی دهد. 

اگر خوشت اومد لایک کن
0
آخرین اخبار