پرونده بازی‌های آسیایی ‌هانگژو بسته شد +جدول توزیع مدال‌ها

 کاروان ایران با 289 ورزشکار در 34 رشته و با شعار «ایمان، ایران و افتخار» عازم ‌هانگژو شد، با این حال با وجود تاکید بر کیفی‌‌سازی و اقدامات انجام‌شده در این زمینه، نتوانست به آنچه می‌خواست دست یابد.

به گزارش راه شلمچه، پرونده بازی‌های آسیایی ‌هانگژو روز گذشته با برگزاری مسابقات کاراته بسته شد. در آخرین روز نوزدهمین دوره بازی‌های آسیایی، سارا بهمنیار در مرحله یک‌چهارم نهایی وزن ۵۰- کیلوگرم کاراته بازی‌های آسیایی ‌هانگژو با نتیجه هشت بر صفر برابر سریفا چون از کامبوج به پیروزی رسید و راهی دور نیمه‌نهایی شد. سارا بهمنیار در مرحله نیمه‌نهایی با نتیجه پنج بر چهار برابر مولدیر ژانگبیربای از قزاقستان شکست خورد و راهی دیدار رده‌بندی شد.


بهمنیار در دیدار رده‌بندی حریف ژاپنی‌اش را که قهرمان جهان در سال‌های 2018 و 2021 بود، با نتیجه 6 بر 5 شکست داد و به مدال برنز رسید. سارا بهمنیار در پایان بازی رده‌بندی گفت: خوشحالم که در این بازی‌ها به مدال برنز رسیدم. البته هدف من مدال طلا بود ولی خدا را شکر که دست خالی نمی‌روم. امروز برابر حریف نامدار ژاپنی پیروز شدم و به مدال برنز رسیدم و این مدال را به مردم خوب کشورم تقدیم می‌کنم و سپاسگزارم که حمایت‌مان کردند.


کسب 54 مدال در بازی‌های آسیایی
این کاروان با 289 ورزشکار در 34 رشته و با شعار «ایمان، ایران و افتخار» عازم ‌هانگژو شد، با این حال با وجود تاکید بر کیفی‌‌سازی و اقدامات انجام‌شده در این زمینه، نتوانست به آنچه می‌خواست دست یابد.


کاروان ایران در این دوره بازی‌های آسیایی با 54 مدال شامل 13 طلا، 21 نقره و 20 برنز در جایگاه هفتم پایین‌تر از چین، ژاپن، کره‌جنوبی، هند، ازبکستان و چین‌تایپه در رده هفتم ایستاد.


این در حالی است که کاروان ایران در دوره پیشین بازی‌های آسیایی 62 مدال شامل 20 طلا، 20 نقره و 22 برنز گرفت و ششم شد. البته طی 16 دوره‌ای که ورزش ایران در بازی‌های آسیایی شرکت داشته، پایین‌ترین جایگاه در بازی‌های 2002 بوسان ثبت شد که 36 مدال گرفتیم و در رده دهم قرار گرفت.


بعد از آن دوره بازی‌ها و در چهار دوره دیگر بازی‌های آسیایی، کاروان اعزامی ایران رده‌های چهارم، پنجم و ششم (2 بار) به خود اختصاص داد. جایگاه کاروان اعزامی به‌ هانگژو نسبت به دوره گذشته بازی‌ها اگرچه یک پله بود اما هشداری است برای ورزش ایران که در این دوره بازی‌ها و در برخی رشته‌ها، در حد انتظار نبود و اگر کشتی مثل همیشه مدال‌آوری نمی‌کرد، چه بسا جایگاه پایین‌تری در جدول داشتیم.

 اسامی مدال‌آوران ایران در بازی‌های آسیایی به شرح زیر است:
طلا: تیم ملی والیبال ایران، افشین سلیمی در ووشو، یوسف صبری در ووشو، صادق آذرنگ در کوراش، حسین رسولی در دوومیدانی، رضا علیپور در سنگنوردی، محمدهادی ساروی در کشتی، امین میرزازاده در کشتی، سجاد گنج‌زاده در کاراته، یونس امامی در کشتی آزاد، حسن یزدانی در کشتی آزاد، امیرحسین زارع در کشتی آزاد، تیم ملی شطرنج مردان.


نقره: مهسا جاور و زینب نوروزی در قایقرانی، مهسا جاور، نازنین ملایی، فاطمه مجلل و زینب نوروزی در قایقرانی، مهدی حاج‌موسایی در تکواندو، علیرضا حسین‌پور در تکواندو، زهرا کیانی در ووشو، الهه منصوریان در ووشو، شجاع حسینی در ووشو، محسن محمدسیفی در ووشو، آرین سلیمی در تکواندو، مهدی الفتی در ژیمناستیک، مجید وحید بریمانلو در کوراش، دنیا آقایی در کوراش، زهرا باقری در کوراش، احسان حدادی در دوومیدانی، امین کاویانی‌نژاد در کشتی، ناصر علیزاده در کشتی، ترانه احمدی در اسکیت، رحمان عموزاد در کشتی آزاد، تیم ملی کبدی مردان، مجتبی گلیج در کشتی آزاد، علی داودی در وزنه‌برداری.


برنز: فرانک پرتوآذر در دوچرخه‌سواری، مرجان سلحشوری در تکواندو، مبینا نعمت‌زاده در تکواندو، مهران برخورداری در تکواندو، متین رضایی در تکواندو، ملیکا میرحسینی در تکواندو، محمد رهبری در شمشیربازی، نوشاد و نیما عالمیان و امیرحسین هدایی در تیمی تنیس روی میز، نیما و نوشاد عالمیان در دونفره تنیس روی میز، شهربانو منصوریان در ووشو، علی پاکدامن، محمد رهبری، محمد فتوحی و فرزاد باهر در تیمی شمشیربازی، هانیه رستمیان و امیر جوهری‌خو تیم میکس تپانچه بادی، عادل مجللی و کیا اسکندانی در قایقرانی، سپهر ساعتچی و پیمان قویدل در قایقرانی، ملیکا امید در کوراش، هدیه کاظمی در قایقرانی، سید دانیال سهرابی در کشتی فرنگی، تیم ملی کبدی زنان، فاطمه سعادتی در کاراته، سارا بهمنیار در کاراته.

جدول کامل توزیع مدال‌ها در پایان بازی‌های آسیایی 2022 هانگژو به‌شرح زیر است:

اگر خوشت اومد لایک کن
0
آخرین اخبار