مایلی؛

چشم انتظارِ دولت مردمی

دولت سیزدهم با حرکت در مسیر انقلاب می‌تواند تمام مشکلات کشور را حل کند

راه شلمچه- وحید مایلی؛ شاید بتوان گفت اکثر مشکلات اقتصادی کشور بخصوص‌ در سال‌های اخیر حاصل مدیریت تکنوکراتهای نئولیبرال است که الگوی اقتصادی خود برای مدیریت اقتصاد کشور را بر پایه برنامه‌های نظام سرمایه‌داری جهانی، بانک جهانی پول و نظام مالی امپریالیسم جهانی تنظیم کرده اند. مدیریتی که با اقتصاد ایران و ویژگی خاص آن سنخیت چندانی ندارد.

این الگوبرداری ناصحیح در دولت‌های دوازدهم و یازدهم، دولت‌های هشتم و هفتم و دولت‌های ششم و پنجم ریشه در اقتصاد کشور دوانده است و همین موضوع باعث شده تا امروز تحریم کنندگانِ اقتصادِ کشور به این راحتی راه‌‌های مراودات مالیِ کشور با جهان را مسدود کنند ! و این تصمیمات سفره مردم را کوچک و تحمل آنها را به مرحله بحران رسانده است.

اگر انقلاب اسلامی ایران در همان ابتدای راه با تدوین و اعمال قوانین اقتصادی صحیح و نوین اسلامی و بر پایه توانمندی‌های کشور حرکت میکرد نیازی به الگوبرداری ناصحیح از نظام مالی جهانی نبود، چرا که بعد از گذشت بیش از چهل سال اکنون میبینیم که نظام سرمایه‌داری غرب و قوانین مالی تدوین شده توسط آنها به هیچ عنوان راه حل مسائل و مشکلات مالی و اقتصادی کشور نیست چرا که این نظام مالی همانطور که از نام آن مشخص است هیچ سنخیتی با نظام اسلامی و تعهدات انقلابی ما ندارد و قوانین آن بر پایه سرمایه داری جهانی است و چون تدوین شده توسط همین نظام است پس به راحتی هم توسط آنها قابل تحریم است.

اقتصاد غیربومیِ غرب با دیکته کردن سیاست‌های مالی و اقتصادی خود به کشورهای کمتر توسعه یافته بدون اینکه آنها حتی شناخت کاملی از این نظام مالی داشته باشند، موجب وابستگی اقتصاد این کشورها به غرب و نهایتا دلار و بانک جهانی و سیستم های مالی‌ای چون FATF شده است و متاسفانه دولت‌های یاد شده کشور در طول دوران مسئولیتشان دانسته یا ندانسته کشور را آلوده به این سیستم مالی کرده‌اند. آلودگی که نهایتا دولت اخیر را به سمت مذاکره با کدخدا و مسائلی کرد که همگی درد آن را در سینه داریم و بازگو کردنش موجب آلام روح است.

اکنون کشور در این برهه حساس تاریخی با انتخابی هوشمندانه و شاید از روی ندامت به خاطر انتخاب‌های اشتباه گذشته!، به رئیس جمهوری رای داده است که با شعار انقلابی‌گری و حرکتِ جهادی برای اصلاح اوضاع نابسامان اقتصاد کشور روی کار آمده است.

آیت الله رئیسی در ابتدای کار با انتصاب آقای مخبر به عنوان معاون اول صداقت خود را به مردم اثبات کرد و نشان داد که آمده است تا با تشکیل تیمی جهادی و انقلابی و با همتی بلند مشکلات اقتصادی کشور را حل کند.

این حرکت با معرفی کابینه ای که اکثر آن دارای خصوصیاتی مشابه آقای مخبر هستند یعنی شناسنامه‌ای جهادی و انقلابی دارند کامل شده است و امید داریم با همراهی مجلس انقلابی این کابینه رای اعتماد گرفته و کشور را به سوی تعالی و جایگاه والای ایران بزرگ و اسلامی برسانند.

اما دکتر رئیسی عزیز امروز کشور ما زخم خورده نظام سرمایه‌داری فاسدی است که از هیچ جنایتی علیه ملت ما کوتاهی نکرده است

جناب رئیس جمهور باید بدانیم اقتصاد ایران کارش از جراحی گذشته است، این اقتصاد نیاز به ساختاری جدید و نو دارد. ساختاری بر پایه آرمانهای انقلاب سال ۵۷ که با شعار نه شرقی نه غربی بتواند با تدوین اقتصادی ایرانی و اسلامی و تکیه بر توانمندیهای متخصصین اقتصادی داخلی و وزرایی جسور و قدرتمند در اجرای این اقتصاد، ضربه‌ای محکم بر دهان نظام امپریالیسم جهانی بزند و اقتصاد کشور را زنده کند.

ما جوانان گام دوم انقلاب با تمام توان از دولت انقلابی و کابینه اعلامی شما حمایت میکنیم و باور داریم پتانسیل‌های فعلی کشور بسیار بیشتر از مشکلات فعلی است و شما توان فائق آمدن بر تمام این مشکلات و بازگرداندن کشور به مسیر انقلاب و تحقق اقتصاد مقاومتی را دارید.

اگر خوشت اومد لایک کن
3
آخرین اخبار