۱۴ بهمن ۵۷ چه گذشت؟

امام امروز در مصاحبه‌ای با خبرنگاران خارجی و داخلی تأکید کرد: ما این دولت را نمی‌توانیم بپذیریم. ملت ایران رأی بر سقوط سلطنت داده است ؛ بنابراین ما نه مجلس را قبول داریم و نه حکومت را قانونی می‌دانیم. باید دولت کنار برود.

به گزارش راه شلمچه، دو روز از حضور امام خمینی در کشور می‌گذرد حضور امام قوت قلبی برای انقلابیون و موجب تزلزل پایه‌های رژیم شده است.

 

اوج گیری اعتصابات...

اعتصاب عمومی در سراسر کشور بالا گرفته کارکنان ادارات و وزارتخانه‌های مختلف؛ وزیران و مدیران دولت را به محل کار خود راه نمی‌دهند.


استعفای شهردار تهران از اخبار مهم امروز، چهاردهم بهمن است
جواد شهرستانی، شهردار تهران، به دیدار امام می‌رود و استعفانامه‌اش را به ایشان تسلیم می‌کند و البته دوباره از سوی امام شهردار می‌شود.
بختیار از انتشار این خبر و احتمال این‌که دیگر زیر دستانش نیز از این اقدام سرمشق بگیرند، به جواد شهرستانی ناسزا می‌گوید و سایر کارمندان و مسئولان دولت خویش را تهدید می‌کند

با همه‌ی این‌ها شهردار تهران، تنها کسی نبود که به مدرسه‌ی علوی (محل سکونت امام) رو می‌آورد... بدنه ارتش و نیروی هوایی نیز در حال پیوستن به نهضت امام هستند.

همدلی انقلابیون
کمیته‌های مردمی نیز مشغول کمک رسانی به خانواده‌های مستضعفند...
 تحولات ایران برای بسیاری از کشور‌ها به ویژه کشور‌های اسلامی الهام بخش است... جهان در انتظار فرجام قیام مردم ایران است؟ پیروزی انقلاب یا کودتا علیه انقلاب مردم؟ روز‌های سرنوشت ساز در راه است...)
یاسر عرفات طی پیامی به امام می‌گوید: نتایج پیروزی ملت ایران در مرز‌های آن کشور متوقف نخواهد شد، در لیبی نیز بازگشت امام خمینی به ایران ضمن یک راهپیمائی جشن می‌گیرند.

رای مردم بر سقوط سلطنت... 
امام امروز در مصاحبه‌ای با خبرنگاران خارجی و داخلی با بیان اینکه ملت ایران رأی بر سقوط سلطنت داده است اذهان را برای تشکیل دولت موقت آماده می‌کنند...
امام (ره): ما این دولت را نمی‌توانیم بپذیریم. ملت ایران رأی بر سقوط سلطنت داده است ؛ بنابراین ما نه مجلس را قبول داریم و نه حکومت را قانونی می‌دانیم. باید دولت کنار برود. شورای انقلاب حکومت تعیین خواهد شد و حکومت موقت موظف خواهد بود که مقدمات رفراندوم را تهیه کند.
اعضای شورای انقلاب امشب جلسه‌ی مهمی در حضور رهبر انقلاب دارند... هدف تعیین نخست وزیر برای دولت موقت و ریل گذاری قانونی برای اداره کشور تا زمان برگزاری رفراندوم و تعیین سرنوشت کشور با رای مردم است.

اگر خوشت اومد لایک کن
0
آخرین اخبار