FATF سندی دیگر از رسوایی جریان تحریف!

مشخص نیست که آیا مدعی‌العموم این صحبت‌های کذب که به قصد تشویش و اعمال فشار بر افکار عمومی انجام میشود را نظاره کرده و برنامه ای برای برخورد با آنها دارد یا خیر!

به گزارش راه شلمچه، اصلاح‌طلبان چند روز گذشته سوهان روح مردم شدند و هر روز با مطالب خلاف واقع خود از سوخته شدن سهمیه واکسن ایران و ممانعت FATF برای نقل و انتقال پول خبر می‌دادند. این نگرانی به سرعت به افکارعمومی منتقل شد، غافل از اینکه پشت پرده این جنگ روانی یک داستان سیاسی است؛ داستانی برای تحمیل خواسته‌های FATF به ایران و تاثیرگذاری بر اعضای مجمع تشخیص مصلحت نظام. این ماجرا که ادامه اتهام‌زنی‌های محمدجواد ظریف به کشور در خصوص پولشویی است پس از آن صورت گرفته که دولتی‌ها پس از استدلال‌های فنی و حقوقی منتقدانFATF قافیه را باخته‌اند. حالا تکذیب وزیر بهداشت و رئیس بانک مرکزی در تاثیر FATF سندی دیگر از رسوایی جریان تحریف شده است.

 نمکی در پاسخ به سؤالی درباره تأثیر FATF بر تأمین واکسن گفت: من سیاسی نیستم اما در اوضاع کنونی، تاثیر اف‌ای‌تی‌اف را در نظام سلامت و در رابطه با واکسن جدی نمی‌بینیم.

به گزارش رجانیوز، وزیر بهداشت به شایعاتی که علی مطهری در فضای مجازی مطرح کرده بود اینگونه واکنش نشان داد: سهمیه ما در کوواکس از بین نرفت و به دلیل نقل و انتقال پول، این روند کمی طول کشید و خوشبختانه مشکلاتش حل شد و ما 16 میلیون و 800 هزار دوز واکسن در قالب کووکس را در سهمیه خود داریم که از معتبرترین تولیدکنندگان واکسن کرونا در جهان و با تأیید سازمان جهانی بهداشت طبق جدولی که سازمان جهانی بهداشت برای توزیع در همه کشورهای جهان دارد؛ برای ما نیز توزیع خواهد شد.

 

 دانلود فیلم 

 

وی ادامه داد: برآورد کردیم که علاوه بر این تعداد، نیاز به واکسن‌‌های بیشتری داریم و با کشورها و سازندگان مختلف رایزنی کرده‌‌ایم و از بخش خصوصی نیز خواسته‌‌ایم که از منابع معتبر و مورد تأیید، واکسن تهیه کنند و در دو مناقصه، تعدادی از این شرکت‌‌ها برنده شده‌‌اند و در حال مذاکره هستیم و به زودی وارد کشور خواهد شد.

 

 پس از آن نیز همتی خبر داد که مشکلات بوجود آمده در مسیر خرید واکسن حل شده است. رئیس کل بانک مرکزی در یادداشتی نوشت: "در یکی از پست های قبلی ام تاکید کردم تحریم آمریکا و نیاز به اخذ موافقت اوفک ، موجب شده است که مسئله خرید واکسن کرونا از کوواکس (covax) با مشکل وتأخیر روبرو شود.در این خصوص چند نکته را برای اطلاع مردم عزیز اعلام می کنم:

«موافقت اولیه برای انتقال از حساب یک بانک (غیر از منابع بانک مرکزی در کره ) بامداد امروز دریافت شد و دستور پرداخت وجه را صادر کردیم . پیگیری های لازم در این زمینه بی وقفه ادامه دارد.

بانک مرکزی ایران برای خرید واکسن کرونا در این مرحله 200 میلیون یورو  تخصیص داده است . در صورت نیاز ، منابع بیشتری نیز تأمین خواهیم کرد. 

هماهنگی لازم را با وزارت بهداشت در این خصوص داریم و مردم عزیز مطمئن باشندکه خرید و انتقال واکسن کرونا در اسرع وقت انجام خواهد شد.

درکنار اقدام برای تخصیص ارز خرید واکسن کرونا، حمایت و پشتیبانی لازم ، برای تامین ارز تجهیزات مورد نیاز خط تولید برای تولید داخلی واکسن را، با اولویت خاص،پیگیر هستیم .به همه تلاشگران این عرصه خسته نباشید میگویم.»

 

علی مطهری و اولین دروغ در خصوص واکسن کرونا

این موارد در حالی است که علی مطهری در اول دیماه در حساب شخصی خود در توییتر نوشت: «به خاطر این که در لیست سیاه اف ای تی اف قرار داریم نتوانستیم پنجاه میلیون دلار مبلغ سهمیه ایران از واکسن کرونای سازمان جهانی بهداشت برای هشت میلیون ایرانی را منتقل کنیم و سهمیه ایران باطل شد. مجمع تشخیص مصلحت نظام باید پاسخگو باشد.»

 

ربیعی و جنگ روانی برای تحمیل خواسته‌های FATF

پس از آن علی ربیعی سخنگوی دولت در پاسخ به سوالی درباره برخی اظهارات مطرح شده درباره «مشکلات عدم پیوستن به FATF برای خرید واکسن و نقل و انتقال پول» گفته بود: در مورد واکسن قبلاً همکاران من در وزارت بهداشت توضیحات مفصلی ارائه دادند اما در مورد انتقال پول بنابر قوانین تحریم و قواعد FATF چندین مرحله امکان انتقال پول با مشکل مواجه شد و با موانعی رو به رو بودیم. به هر حال چون این پول باید چرخشی می‌کرد و اوفک (در وزارت خزانه داری آمریکا) هم تحریم میکردیم ما با مشکلاتی رو به رو بودیم.

 

ربیعی گفته بود به طور کلی نپیوستن به FATF و در لیست سیاه قرار گرفتن آثار خود را بر تراکنش‌های مالی و تامین مالی نشان داده است و حتی در مواقعی هم که تحریم مانع نمی‌شود متاسفانه FATF این بهانه را ایجاد می‌کند.

 

مطهری و ربیعی و تکمیل پازل محمدجواد ظریف

غرب‌گرایان حتی برای تحمیل خسارتی که خواسته اروپا و آمریکا است(FATF)  حتی کشور را به پولشویی متهم کرده‌اند، بدون آنکه حاضر به ارائه سندی در این خصوص باشند.

 

جواد ظریف قبلا به صراحت درگفت و گو با خبرآنلاین  کشور و مردم خود را متهم کرد که در ایران «خیلی ها از پولشویی منفعت می‌برند» و «آنجاهایی که هزاران میلیارد پولشویی انجام می دهند حتما آنقدر توان مالی دارند که ده ها یا صدها میلیارد هزینه تبلیغات و فضاسازی در کشور» کنند. این صحبت های ظریف اما بهانه دست آمریکایی ها شد چراکه اتاق خزانه داری آمریکا با طرح این ادعا که نظام اقتصادی ایران در حال پولشویی برای دور زدن تحریم هاست به نهادهای مالی خارجی هشدار داده است که روابط تجاری با ایران نداشته باشند و این سخنان وزیر مستعفی بازی در پازل دشمن تحلیل میشد.

 

او در حالی ادعاهای اتاق جنگ اقتصادی آمریکا علیه ایران را تکرار کرده بود که که صحبت هایش اهرمی به دست بیگانگان برای فشار بیشتر به مردم داد و به سند رسمی از پولشویی برای دشمن تبدیل شد.

 

رسانه های دشمن نیز با خوشحالی تمام این صحبت های بی پایه، سیاست زده و ضدمنافع ملی کشور را مخابره کردند.

مشخص نیست که آیا مدعی‌العموم این صحبت‌های کذب که به قصد تشویش و اعمال فشار بر افکار عمومی انجام میشود را نظاره کرده و برنامه ای برای برخورد با آنها دارد یا خیر! 

اگر خوشت اومد لایک کن
0
آخرین اخبار