آخرین اخبار از سفر غیر منتظره ظریف به فرانسه/ ظریف به تهران بازگشت

محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان امروز در سفری غیرمنتظره به محل اجلاس سران گروه 7 رفت و با مقامات فرانسه، آلمان و انگلیس دیدار و گفت و گو کرد.

به گزارش راه شلمچه، دفتر ریاست‌جمهوری فرانسه روز یکشنبه مذاکرات رئیس‌جمهور و وزیر خارجه این کشور با «محمدجواد ظریف» وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران را «مثبت» ارزیابی کرد.


به نوشته خبرگزاری فرانسه، در بیانیه کاخ الیزه عنوان شده است که پاریس به رایزنی با تهران ادامه می‌دهد. در این بیانیه عنوان شده است که دعوت از ظریف برای سفر به محل برگزاری نشست گروه هفت، با موافقت آمریکا صورت گرفته است.

آلمان به حضور وزیرخارجه ایران در نشست جی ۷ واکنش نشان داد

خبرگزاری مهر: به نقل از آسوشیتدپرس، «آنگلامرکل»، صدراعظم آلمان در واکنش به حضور از پیش برنامه‌ریزی نشده «محمدجوادظریف»، وزیرخارجه ایران در حاشیه اجلاس جی ۷ در فرانسه، این موضوع را فرصتی سازنده برای اعضای گروه هفت در جهت کاهش تنش‌ها بر سر برنامه هسته‌ای ایران عنوان کرد.


به گفته صدراعظم آلمان با حضور وزیرخارجه ایران در حاشیه نشست جی هفت، حال اعضای این گروه این فرصت را خواهند داشت تا مذاکراتی سازنده و مثبت را به پیش ببرند.

مرکل همچنین اظهار داشت که حضور وزیرخارجه ایران یک رویداد موازی و مهم در حاشیه اجلاس جی هفت است و حال باید توجه داشت که آیا این دیدار غیرمنتظره زمینه گفتگوهای بیشتر و امکان مذاکرات گسترده‌تر را با ایران فراهم خواهد کرد یا خیر؟

ظریف: راه پیش رو دشوار است

محمدجواد ظریف وزیر خارجه ایران یکشنبه شب تصاویری از دیدار خود با رئیس جمهوری و وزیر خارجه فرانسه منتشر کرد و در توئیتر نوشت: راه پیش رو دشوار است اما ارزش امتحان کردن دارد.

ظریف در صفحه شخصی خود در توئیتر اعلام کرد: دیپلماسی فعال ایران در راستای تحقق تعامل سازنده ادامه می‌یابد.

وی افزود: پس از گفت‌وگوهای گسترده با ژان ایو لودریان و وزیر دارایی فرانسه، با امانوئل مکرون در حاشیه نشست گروه هفت دیدار کردم. پس از آن جلسه توجیهی مشترکی با انگلیس و آلمان داشتم.


اگر خوشت اومد لایک کن
0
آخرین اخبار