آخرین جزئیات حادثه واژگونی خودروی زائران ایرانی در عراق

بر اثر برخورد یک ون با یک تانکر حمل سوخت در منطقه شوملی در استان بابل عراق ۱۱ نفر از افراد سوار بر ون کشته شده اند و سه نفر از آنها زنده اما مصدوم هستند.

به گزارش راه شلمچه، سیدمجید میراحمدی رئیس ستاد اربعین در گفت‌وگو با فارس، در تشریح جزئیات وقوع حادثه برای زوار اربعین که ظهر امروز در استان بابل عراق روی داد، اظهار داشت: ظهر امروز یک دستگاه مینی‌بوس حامل زوار اربعین با یک خودروی دیگر که حامل کپسول‌های سوخت بود برخورد کرد و منجر به ایجاد چنین حادثه‌ تلخی شد.

  

وی افزود: بر اثر شدت انفجار و حجم گسترده آتش سوزی، هویت اجساد قابل شناسایی نیست و بر همین اساس مقرر شد اجساد جانباختگان به کشور منتقل تا از طریق آزمایش DNA هویت آنها مشخص شود.

  

رئیس ستاد مرکزی اربعین با بیان اینکه 6 تن از جانباختگان مرد و 5 تن زن نیز هستند، خاطر نشان کرد: در این حادثه تعدادی از زوار اربعین نیز مجروح شده‌اند که به نزدیکترین محل درمان منتقل شدند؛ جزئیات بیشتری از این حادثه در اختیار نیست و هنوز اطلاع دقیقی از آن حاصل نشده است.

 

 به گزارش راه شلمچه، محمد کاظم آل صادق، سفیر ایران در عراق هم در باره این حادثه با بیان این که اجساد افراد کشته شده در حال انتقال برای شناسایی هویت است، اظهار کرد: سه نفری که زنده هستند اعلام کردند که همه مسافران ون ایرانی بوده‌اند و به نظر می رسد که یازده نفر کشته شده نیز ایرانی هستند.



 

وی با ابراز همدردی با خانواده های قربانیان این حادثه گفت: متاسفانه سالانه شاهد چنین حوادثی هستیم.

اگر خوشت اومد لایک کن
0
آخرین اخبار