آخرین نتایج آرای ریاست جمهوری؛

سیدابراهیم رئیسی با آرای قاطع پیشتاز است

نتایج اولیه انتخابات ریاست جمهوری اعلام شد که براساس آن حجت الاسلام رئیسی در صدر آراء قرار دارد.


به گزارش راه شلمچه،  روز 28 خرداد 1400 مردم ایران با حضور پرشور در پای صندوق‌های رای «نه» بزرگی به تحریم انتخابات گفته و حمایت خود از نظام اسلامی را اعلام کردند.

دقایقی قبل جمال عرف رئیس ستاد انتخابات کشور آمار اولیه انتخابات ریاست جمهوری سیزدهم را اعلام کرد.  

عرف با بیان اینکه بر اساس تنظیم بیش از 90 درصد صورتجلسه ها 28میلیون و ششصد هزار نفر در این حماسه مشارکت کرده‌اند،گفت: شمارش و تجمیع‌ آرا در شعباتی است که تا بامداد  مشغول کسب آرا بوده اند و اولیه است.

وی ضمن اعلام آرای کاندیداها گفت: رئیسی با 17 میلیون و هشتصد هزار رای،‌ محسن رضایی با 3میلیون و سیصد هزار رای،‌ همتی با دو ملیون و چهارصد هزار رای، قاضی زاده هاشمی با حدود یک میلیون رای مجموع آرا را تا این لحظه کسب کرده‌اند.

بر اساس شمارش آرای غیر رسمی نشان می‌دهد آیت‌الله رئیسی با فاصله چشمگیری از دیگر نامزدهای ریاست جمهوری پیش است و در برخی از صندوق‌های شمارش شده، آرای باطله بیشتر از سه نامزد دیگر است.

رئیس ستاد انتخابات کشور در مورد اینکه چرا آمار بصورت دقیق اعلام نشده است، گفت: هر لحظه تجمیع آرا در حال انجام است و  وقتی نهایی شد آقای وزیر کشور طی یک مراسم رسمی آمار نهایی را اعلام می‌کنند.

عرف در مورد نتیجه دیگر انتخابات ۲۸ خرداد تاکید کرد: تمام ظرفیت مان را برای تجمیع آراء ریاست جمهوری گذاشتیم و همانطور که قبلاً گفتیم قرار شد اول آراء ریاست جمهوری را تجمیع کنیم، بعد در تهران وارد خبرگان و مجلس و سپس شوراها شویم؛ اما استان‌ها و شهرستان‌هایی که کار ریاست جمهوریشان را تمام کرده‌اند کار شوراها را آغاز کردند و چون واحد شهرستانی هستند در خود شهرستان‌ها و استان‌ها آن را اعلام می‌کنند  و ضرورت اعلام نهایی ملی ندارد.


 نتایج غیر رسمی از شمارش حدود 27/231/000 رای در سراسر کشور 

به گزارش تابناک، محسن رضایی کاندیدای سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، در نامه ای پیروزی رئیسی را تبریک‌ گفت.

 متن‌ پیام‌ به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

انتخابات ۲۸ خرداد ۱۴۰۰، در مقابل چشم ناظران و تحلیلگران جهانی، یکبار دیگر ثابت کرد که ملت سرافراز ایران، در پاسداشتِ نظام اسلامی و تقویت اقتدار و امنیت آن، از هیچ تلاشی دریغ نمی ورزند و بی تردید این آزمون بزرگ، برگ زرین دیگری بر تاریخ مجاهدات ملت تاریخ ساز ما افزود.

این حماسه شکوهمند را به محضر مقام معظم رهبری، ملت شریف و فداکار ایران و به منتخب ملت، برادر ارجمندم آیت الله جناب آقای حاج سیدابراهیم رئیسی تبریک عرض نموده، از محضر الهی، دوام توفیقات ایشان را در این مسئولیت خطیر، طلب میکنم.


ستاد رئیسی اطلاعیه داد
شورای هماهنگی ستادهای مردمی سید ابراهیم رئیسی، از تمامی حامیان، هواداران و ستادهای مردمی خواست از هر گونه اقدام و اعلام بر اساس اخبار غیررسمی و گمانه‌زنی خودداری کنند.

شورای هماهنگی ستادهای مردمی سید ابراهیم رئیسی، از تمامی حامیان، گروه‌های هواداری و ستادهای مردمی درخواست کرد تا پیش از اعلام نتیجه قطعی و رسمی انتخابات از سوی مراجع قانونی، از هر گونه اقدام و اعلام بر اساس اخبار غیررسمی و گمانه‌زنی‌های رسانه‌ای، خودداری کنند.

در این اطلاعیه تأکید شده است: هرگونه اقدام ناظر بر نتیجه انتخابات پیش از اعلام نتیجه رسمی، از جمله اعلام پیروزی و... غیرقانونی و مردود است.

 

ادامه دارد

 

اگر خوشت اومد لایک کن
3
0
ابوذر ۲۹ خرداد ۱۴۰۰
از اول هم‌مشخص بود .دیگه انتخابات نمیخواست که.
پاسخ
آخرین اخبار