قصه یک فوتبال خونین:

آغاز اکران "مستطیل قرمز" در سینماهای سراسر کشور

این فیلم روایت مردمانی است که به هیچ قیمتی حاضر نبودند محل زندگی خود را ترک کنند؛ آن‌ها برای نشاط روحی مسابقه فوتبالی برگزار می‌کنند، آن روز تیم منتخب فوتبال چوار به مناسبت جشن‌های پیروزی انقلاب دیداری دوستانه با تیم جوانان ایلام داشت، دیداری که در قالب رقابت ورزشی تعریف می‌شد و ذات ‌آن دوستی و همدلی بود

به گزارش راه شلمچه، با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری و رئیس جمهور مبنی بر اهمیت اکران فیلم سینمایی "مستطیل قرمز" که نشان از غیرت و مظلومیت جوانان این مرز و بوم دارد، این فیلم همزمان با سراسر کشور، در مرکز مازندران به نمایش گذاشته می شود.


مسئول روابط عمومی این پروژه سینمایی فرهنگی در گفتگو با خبرنگار راه شلمچه در استان اظهار داشت: فیلم سینمایی «مستطیل قرمز» نوشته مهدی نادری و مریم اشرفی به کارگردانی حسن و حسین صیدخانی و تهیه‌کنندگی زنده‌ یاد سید علیرضا سجادپور، روایتی واقعی از مردم جنگ‌زده و آواره‌ای است که در شهرستان چوار استان ایلام اردوگاهی تشکیل داده‌ و به سختی زندگی می‌کردند.




فاطمه سیفی افزود: این فیلم روایت مردمانی است که به هیچ قیمتی حاضر نبودند محل زندگی خود را ترک کنند؛ آن‌ها برای نشاط روحی مسابقه فوتبالی برگزار می‌کنند، آن روز تیم منتخب فوتبال چوار به مناسبت جشن‌های پیروزی انقلاب دیداری دوستانه با تیم جوانان ایلام داشت، دیداری که در قالب رقابت ورزشی تعریف می‌شد و ذات ‌آن دوستی و همدلی بود؛ جوانان این استان فارغ از تمام مشکلات جنگ که در یک قدمی آنان قرار داشت روانه میدان ورزش شدند تا با ابزار فوتبال در دل همشهریان خود یک نشاط ایجاد کنند اما در دقیقه 55 با بمباران اشغاگران عراقی این دیدار نیمه تمام باقی ماند.


 هواپیماهای عراقی در ۲۳ بهمن سال ۱۳۶۵ زمین فوتبال بخش چوار را در استان ایلام بمباران کردند. در این زمین دیدار دوستانه بین تیم منتخب چوار و جوانان ایلام در جریان بود و اقدام نظامی علیه انان موجب شهید شدن ۱۵ فوتبالیست، داور و تماشاگر شد.


مسئول روابط عمومی و مدیر اجرایی این پروژه فرهنگی سینمایی در پایان از همه مسئولان سطوح مختلف استانی و شهرستانی برای تماشای فیلم مذکور دعوت به عمل آورد.


گفتنی است بنابر اعلام این مسئول، مکان و زمان اکران فیلم مذکور متعاقبا اطلاع رسانی خواهد شد. 

اگر خوشت اومد لایک کن
0
آخرین اخبار