آغاز غنی سازی 20 درصدی در سالگرد شهادت سردار سلیمانی یعنی؟

                ایران طی نامه ای به آژانس بین المللی انرژی اتمی از عزمش برای آغاز غنی سازی 20 درصدی خبر داده است.            

به گزارش راه شلمچه، این اطلاع رسانی یعنی آنکه دولت ایران مصمم است تا طرحی را که مجلس شورای اسلامی ایران بعد از ترور شهید فخری زاده به تصویب رساند و آن را به قانون تبدیل کرد عملیاتی کند.

همچنین این اقدام یعنی آنکه یکی از بندهای 6 گانه این طرح در خصوص مسائل هسته‌ای ایران وارد فاز عملیاتی میشود و البته بندهای بعدی نیز در صورت بی عملی طرفهای قرارداد یکی پس از دیگری اجرایی خواهند.

اینکه این تصمیم همزمان با فرارسیدن سالگرد شهادت سردار سلیمانی جامه تحقق به تن میکند این پیام را به همراه دارد که ایران به هیچ وجه زیر بار برجامک های جدید مورد نظر غرب نخواهد رفت و به هیچ وجه هیچ ضمیمه یا الحاقی های را با محوریت توان موشکی و اقتدار منطقه ایش نخواهد پذیرفت.

شاید به دلیل همین جدیت ایران در تعقیب اهدافش و به ویژه تاکید بر آنها در سالگرد شهادت سردار سلیمانی باشد که طی روزهای اخیر تیغ تبلیغات در خصوص احتمال بالا گرفتن شرایط درمنطقه تیز شده است.

هرچند این تندی و تیزی احتمالی را وزیر خارجه ایران بی پاسخ نگذاشته و رسماً اعلام کرده است: هرگونه آتش بازی پاسخ متقابل جدی به همراه دارد و در همین حال فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در سفر به جزیره ابوموسی رسما اعلام کرده است: ما هم در عمل نشان داده ایم و هم در بیان اعلام می کنیم هر عملی که از سوی  دشمن علیه ما سر بزند، آن را با ضربه ای متقابل، قاطع و مستحکم پاسخ می‌دهیم و این موضوع بارها ثابت شده است که ما هیچ تهدید و تعرضی از سوی دشمنان را رها نکرده و او را به حال خود وا نمی‌گذاریم.

تکمله کلام سیاسیون و نظامیان ایرانی در قبال تهدیدات این روزها در کلام صریح فرمانده نیروی هوا فضای ایران آمده است که بصراحت تمام عاقبت پیدا و پنهان همه تهدیدات و تبلیغات روزهای اخیر را روشن کرد و گفت: وقتی رهبر انقلاب فرمودند "اگر غلطی از اسرائیل سر بزند، تل‌آویو و حیفا را با خاک یکسان می‌کنیم"، این یک فرمان سراسری بود و ما باید این قدرت را ایجاد می‌کردیم و این تلاش سال‌هاست که به‌صورت شبانه‌روزی در حال انجام است. این کلام یعنی اعلام آمادگی سراسری ایران در مقابل هرتهدید. بنظر می‌رسد این سطح از آمادگی هرگز به دشمن اجازه ندهد تا از سطح تبلیغات در تهدید فراتر رود چونانکه همواره روش دشمن آن بوده است که تنها درتاریکی میرقصیده است!


منبع؛ العالم

اگر خوشت اومد لایک کن
0
آخرین اخبار