آقای روحانی! لطفا آن 80 درصدی را که درست کردید را بگویید

حسن روحانی در جلسه هیأت دولت گفت: بعضی‌ها از دور وز وز می‌کنند و می‌آیند و مستقیم می‌نشینند به آن نقطه‌ زخم و درد و می‌‌گویند چرا این هنوز درست نشده، چرا آن‌هایی که درست است را نمی‌گویید! 

به گزارش راه شلمچه، دیروز، حسن روحانی در جلسه هیأت دولت پیرامون انتقادات اخیر کارشناسان از سیاست‌های دولت در زمینه‌های مختلف، اظهار داشت:  «بعضی‌ها از دور وز وز می‌کنند و می‌آیند و مستقیم می‌نشینند به آن نقطه‌ زخم و درد و می‌‌گویند چرا این هنوز درست نشده؟ چرا آن‌هایی که درست است را نمی‌گویید! 100 تا مساله بوده که 80 تای آن در تحریم و مشکلات درست شده چرا آن‌ها را نمی‌گویید که درست شده؟ عیبی ندارد که آن 20 درصدی هم که باقی مانده بگویید، آن را هم بیان بفرمایید اما اگر 80 درصد نمی‌گویید و فقط 20 درصد.»

 

البته رئیس‌جمهور توضیح نداد که آن هشتاد مسئله‌ای که در تحریم و مشکلات درست شده است دقیقا چیست؟ اما آمارهای اقتصادی بیشتر از هر چیز گویای صدق و کذب صحبت‌های رئیس‌جمهور می‌باشد.

 

قیمت دلار از سه هزار تومان سال 92 با افزایش بیش از 7 برابری به 22 هزار تومان در سال 99 رسیده است. قیمت سکه تمام بهار آزادی، از یک میلیون و 53 هزار تومان با افزایش یازده برابری به 11 میلیون و 351 هزار تومان رسیده است.

 

بنابر گزارش مرکز پژوهش‌های مجلس، 18.4 درصد از مردم کشور در سال گذشته زیر خط فقر زندگی می‌کردند که از سال 1390 به بعد بالاترین درصد فقر بوده است.

 

بر اساس آمارهای بانک مرکزی، نرخ تورم سال‌های ۹۷ و ۹۸ به ترتیب ۳۱.۲ درصد و ۴۱.۲ درصد بوده است

 

بنابر گزارش دفتر برنامه‌ریزی و اقتصاد مسکن وزارت راه، متوسط قیمت هر متر مربع واحد مسکونی در تهران، با افزایش 4.6 برابری نسبت به سال 92، 19 میلیون و 71 هزار تومان برآورد شده است. مرکز آمار ایران متوسط قیمت هر مترمربع واحد مسکونی در تهران در زمستان 92 را به طور میانگین متری 3 میلیون و 950 هزار تومان اعلام کرده بود. 

 

قرار بود با روی کار آمدن دولت تدبیر و امید هم چرخ سانتریفیوژ بچرخد و هم چرخ اقتصاد اما امروز چرخ هر دوی آن‌ها پنچر شده است. 

 

آنگونه که مردم با پوست و گوشت و استخوانشان احساس می‌کنند شرایط اقتصادی-معیشتی به مراتب بدتر از سال 92 شده است. روز به روز سفره‌ی مردم درحال کوچک‌تر شدن است. هفت سال پس از روی کار آمدن حسن روحانی ارزش پول ملی به شدت کاهش یافته، بسیاری از اقلام مورد نیاز مردم در بازار پیدا نمی‌شود و قیمت کالاهای ضروری افزایش چند برابری داشته است.

 

این موضوع که رئیس‌جمهور هیچ گوش شنوایی برای شنیدن سخنان کارشناسان و منتقدان ندارد صدای روزنامه‌ی اصلاح‌طلب شرق را نیز درآورده است. این روزنامه در مطلبی با عنوان «انفعال قوه مجریه در مقابل پیشنهادها» نوشت: «15 مرداد سال گذشته بود که 37 اقتصاددان به رئیس‌جمهور نامه نوشتند. این 37 اقتصاددان با توجه به مسائل کشور احساس خطر کرده و پیشنهادهایی را به رئیس‌جمهور برای مقابله با شرایط تحریم‌ها و ساماندهی وضعیت اقتصادی کشور ارائه دادند. با گذشت یک سال از ارسال این نامه که رهبری هم نامه را خوانده‌اند و بندهای آن مورد توجه قرار گرفته است، با دو نفر از امضا‌کنندگان این نامه گفت‌وگو کردیم تا ببینیم آیا به پیشنهادهای مطرح‌شده در نامه توجهی شده است؟ پیشنهادهای اجراشدنی آن به مرحله اجرا گذاشته شده است؟ محمد بحرینیان، پژوهشگر توسعه، به «شرق» می‌گوید: تقریبا به هیچ‌یک از بندهای نامه توجهی نشده و فقط یکی از بندهای آن که تشکیل نهاد فراقوه‌ای برای تصمیم‌سازی اقتصادی بود، به‌طور‌ ناقص اجرائی شد.»


منبع؛ رجانیوز

 

لازم به ذکر است که این اولین باری نیست که رئیس‌جمهور منتقدان دولت را مورد توهین قرار می‌دهد. بزدل، متوهم، تخریبگر، کم‌سواد، بی‌دین، عقب‌مانده، عصر حجری، حسود، بیشعور، هراسان، جیب‌بُر و بی‌شناسنامه تنها مشتی از خروارها توهینی ‌می‌باشد روحانی در طول هفت‌ سال گذشته به کارشناسان و منتقدان عملکرد دولت نسبت داده است. حتی روحانی در مواردی به این توهین‌ها نیز بسنده نکرده و منتقدان جدی خود همچون حسن عباسی را به دادگاه کشانده است. هرچند که تبرئه سرنوشت اکثر شکایت‌های رئیس‌جمهور از منتقدان بوده است اما اینگونه برخوردها و توهین‌ها بیشتر از آن که باعث سکوت کارشناسان در برابر وضعیت اسفبار موجود بشود نشان از کذب بودن اظهارات قبلی رئیس‌جمهور درباره‌ی احترام به منتقدان و اهمیت دادن به اظهارات کارشناسان می‌باشد. 


منبع؛ رجانیوز

اگر خوشت اومد لایک کن
0
آخرین اخبار