انتقاد کریمی‌فیروزجایی از رئیس‌جمهور:

آقای روحانی! چرا یک بام و دوهوا؟

کریمی‌فیروزجایی عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی با انتقاد از رئیس‌جمهور در خصوص لغو جلسه سران قوا پس از حضور رئیس مجلس در بیمارستان امام خمینی(ره) گفت: این رفتارها قابل‌پذیرش نیست و روحانی نیز باید از چنین رفتارهایی دست‌بردارد.

به گزارش راه شلمچه، علی کریمی فیروزجایی، عضو هیئت‌رئیسه مجلس شورای اسلامی در خصوص لغو شدن جلسه سران قوا پس از حضور رئیس‌مجلس در بیمارستان امام خمینی(ره) به «رسالت» گفت: ابتدا از رؤسای قوه مقننه و قوه قضائیه برای حضور بین مردم و رسیدگی به مشکلات آن‌ها تشکر می‌کنیم، چراکه این کار باعث کم‌شدن فاصله بین حاکمیت با مردم می‌شود و آن‌ها احساس می‌کنند که مسئولانی از جنس خودشان در رأس کار هستند و از نزدیک مسائل آنان را رفع می‌کنند. ازطرف دیگر این سفرها و حضور بین مردم و پیگیری مشکلات آن‌ها می‌تواند جهت فکری لازم را به مسئولان بدهد تا بتوانند تصمیم‌گیری‌هایشان را با مطالبات مردمی تنظیم کنند.


وی افزود: متأسفانه رئیس‌جمهور طی ماه‌های اخیر در برخورد با مجلس شورای اسلامی رویه تعاملی درستی را در پیش نگرفته است. در دو جلسه‌ای که قانون اساسی و آیین‌نامه داخلی مجلس او را ملزم به حضور در صحن علنی کرده بود به بهانه‌ای که ستاد ملی مبارزه با کرونا مجوز نداده است، در حضور جلسه علنی و دفاع از وزرای پیشنهادی خود در مجلس امتناع کرد.کریمی فیروزجایی تأکید کرد: رئیس‌جمهور موظف است که به مجلس بیاید و اوضاع کلی کشور را گزارش دهد، اما در ماه‌های اخیر این اقدام صورت نگرفته است.

نماینده بابل در مجلس همچنین به امتناع روحانی از برگزاری جلسه سران قوا اشاره کرد و ادامه داد: امتناع رئیس‌جمهور از برگزاری جلسه سران قوا به‌دلیل حضور رئیس مجلس در بخش کرونایی بیمارستان امام(ره) به‌دنبال همان رویه عدم تعامل است. او نمی‌خواهد با مجلس تعامل داشته باشد.
او بیان کرد: بااین‌که اظهارنظر رسمی از سوی رئیس‌جمهور اعلام نشد اما گفتند که روحانی به‌دلیل ترس از شیوع کرونا و حضور قالیباف در بیمارستان امام‌خمینی(ره) از برگزاری این جلسه امتناع کرده است،درحالی‌که این دلیل بی‌منطق و بی‌اساسی است.
جلسات سران قوا در شرایط تحریمی و کرونایی برای نظام مهم و استراتژیک است. اکنون فشارهای بیماری کرونا بر دوش ملت سنگینی می‌کند. این جلسه باید برگزار شود و ما توقع داریم آیت‌الله رئیسی با حضور در دفتر رئیس‌مجلس این جلسه را برگزار کنند. ستاد ملی مبارزه با کرونا بگوید چه فرقی بین رئیس‌جمهور با رؤسای مجلس و قوه قضائیه است؟


وی بابیان این‌که بهانه‌های رئیس‌جمهور قابل توجیه نیست، ابراز کرد: ستاد ملی مبارزه با کرونا نمی‌تواند برای یک فرد مصوبه بدهد و ازطرف‌دیگر ما به‌عنوان نمایندگان مردم از این ستاد سؤال داریم که چه تفاوتی بین رئیس‌جمهور با رؤسای مجلس و قوه‌قضائیه است؟ چرا یک بام و دوهوا؟ مگر ما ساختارهای دوگانه داریم؟

کریمی فیروزجایی تأکید کرد: این رفتارها قابل‌پذیرش نیست و روحانی نیز باید از چنین رفتارهایی دست‌بردارد و با مردم صادق باشد و بین آن‌ها حضور پیدا کند. رئیس‌جمهور باید در جایگاهی که به او سپردند به‌درستی انجام‌وظیفه کند. درحالی‌که روحانی مدعی حرکت در چارچوب آرمان‌های امام(ره) است، اما این رفتارها فاصله‌گرفتن از اصول و آرمان‌های انقلاب و امام(ره) است.

این عضو هیئت‌رئیسه مجلس درانتها اظهار کرد که این کار نه به مصلحت شخص روحانی و نه به مصلحت نظام جمهوری اسلامی است. هرمسئولی در هر جایگاهی باید خودش را خادم ملت بداند. کسی نمی‌تواند خودش را خادم ملت بداند و پشت میز بنشیند و پشت درهای بسته برای مردم تصمیم بگیرد. خادم مردم باید بین آن‌ها باشد.

اگر خوشت اومد لایک کن
5
آخرین اخبار