پیام خواندنی مردم عراق؛

آقای پاپ! آیا می‌دانید سلیمانی و ابومهدی که به دست آمریکاکشته شدند ناجی مسیحیان و کلیساها بودند

رهبر مسیحیان کاتولیک جهان دیروز در حالی وارد خاک عراق شد که مردم و مقاومت این کشور با انتشار بیاینه و تصاویری در فضای مجازی و خیابان‌های شهر، از او استقبال کردند. روی برخی از این تصاویر نوشته شده است، آقای پاپ! می‌دانستید سردار سلیمانی و ابومهدی المهندس حافظ و ناجی کلیساها و مسیحیان بودند؟

به گزارش راه شلمچه، هواپیمای «پاپ فرانسیس» رهبر مسیحیان کاتولیک‌ جهان روز جمعه در فرودگاه بین‌المللی بغداد فرود آمد. «مصطفی الکاظمی» نخست‌وزیر این کشور پس از پیاده شدن پاپ از هواپیما، از او استقبال کرد. 

این ورود در حالی است که تصاویری در رسانه‌های اجتماعی عراق دست به دست می‌شود که مردم و مقاومت عراق ضمن خوش آمدگویی با پاپ، با این تصاویر می‌گویند سرداران شهید سپهبد حاج «قاسم سلیمانی» و یارش «ابومهدی المهندس» در بحران تروریسم و اشغال، حافظ کلیساها و مسیحیان بودند. 

همچنین در این تصاویر بر شهادت سردار سلیمانی که میهمان عراقی‌ها بود، به دست اشغالگران آمریکایی تأکید شده است. در برخی از طرح‌های‌ گرافیکی جالب و تاثیرگذار کاربران عراقی در آستانه ورود پاپ به بغداد، با اشاره به تعطیلی و تصرف کلیساهای عراق در زمان ورود داعش به عراق و انتشار تصویر مشهور دست از تن جدا شده سردار دلها، نوشته شده: «دستی که صدای زنگ‌های کلیسا را به صدا درآورد این دست بود.»

حمله علیه اشغالگران به احترام پاپ تعطیل می‌شود
همزمان گروه عراقی «سرایا اولیاء الدم» پنجشنبه شب با صدور بیانیه‌ای استقبال خود از سفر پاپ به عراق را اعلام کرد. 

به گزارش تسنیم، این گروه تازه ‌تأسیس اعلام کرد هرگونه عملیات نظامی خود در عراق را تا زمانی که پاپ در این کشور حضور دارد، متوقف می‌کند. باید یادآور شد که این گروه نوبنیادِ مقاومت عراقی همان گروهی است که مسئولیت حملات راکتی چندی پیش به پایگاه آمریکایی در اربیل (کردستان عراق) را که به زخمی شدن چند اشغالگر آمریکایی منجر شد، به‌عهده گرفته است. «لوئیس رافائل اول ساکو» پاتریارک بابل کلدانیان و رئیس‌کلیسای کاتولیک کلدانی، پیشتر، در گفت‌و‌گو با خبرگزاری فرانسه خبر داده بود که پاپ فرانسیس در سفر خود به عراق، با آیت‌الله سید «علی سیستانی» مرجعیت عالی‌قدر شیعیان در عراق دیدار می‌کند. 

این نخستین بار در سال‌های اخیر است که دو شخصیت برجسته تشیع و مسیحیت دیدار مستقیم دارند. شکل این سفر نیز قابل توجه است؛ سفر پاپ به عراق برای ملاقات با مرجعیت اتفاقی مهم است و عمق نفوذ معنوی مرجعیت شیعه را بازنمایی می‌کند.

اگر خوشت اومد لایک کن
1
آخرین اخبار