حجت الاسلام محمد باقر مظفری:

آمریکا با ایجاد اختلاف کمر به نابودی افغانستان بسته است

مسئول نمایندگی آستان قدس رضوی در گنبدکاووس در شب شعر کودکان افغانستانی مقیم این شهرستان گفت: در این چند ساله که آمریکا درکشور افغانستان خیمه زده بود فقط و فقط برای غارت منابع معدنی وتفرقه افکنی بین اقوام این کشور بود.

به گزارش راه شلمچه از گنبدکاووس، انجمن دوستداران کتاب مهر گنبد کاووس به مناسبت ماه مبارک رمضان و میلاد امام حسن مجتبی( ع) شب شعر همراه افطاری برای کودکان و بانوان افغانستانی مقیم گنبد کاووس برگزار کرد.


در این مراسم معنوی سید علی کریمیان مدیر انجمن دوستداران کتاب مهر گنبد کاووس هدف از برگزاری این مراسم را چنین بیان داشت: ما همچون گذشته در کنار برادران و خواهران افغانستانی خود هستیم و نمی گذاریم منافقین و دشمنان واحد این دو ملت متمدن باعث تفرقه و جدایی دو ملت مسلمان و همسایه شوند.


کریمیان در ادامه افزود:این برنامه شب شعر همراه افطاری و مدیحه سرایی برنامه فرهنگی کوچکی است که نشان دهند محبت و دوستی بخشی از این دو ملت مسلمان است که برخلاف تبلیغات جهان استکبار و تفاله های غرب مانند خواهر و برادر زیر خیمه ولایت به زیبایی زندگی میکنند.


وی در پایان افزود: کشور جمهوری اسلامی ایران بیش از 44 سال است که با روی گشاده و آغوشی باز برادران و خواهران افغانستانی را پذیرا بود وبه خودافتخار میکنیم که در همین راستا این انجمن هم به مدت بیش از 4 سال پذیرای کودکان و نوجوانان و بانوان افغانستانی در بحث ترویج کتابخوانی وبرنامه های فرهنگی و ورزشی و... بوده است.


در ادامه این مراسم حجت الاسلام و االمسلمین محمد باقر مظفری استاد حوزه و دانشگاه گنبد کاووس و مسئول نمایندگی آستان قدس رضوی در گنبدکاووس ضمن قدردانی از برگزار کنندگان این مراسم معنوی و وحدت آفرین گفت: استکبار جهانی به رهبری آمریکا در هر جای دنیا که خیمه زده برای غارتگری بوده از جمله همین افغانستان مظلوم که با ایجاد درگیری و دامن زدن به بحث قومیتی سالها در این کشور مصیبت زده خیمه زد. نه برای تامین آسایش و نابودی داعش و... بلکه خیمه زده بود که منابع نایاب و کم یاب معدنی افغانستان را به غارت ببرد.


وی در ادامه گفت: آمریکا این کشور جنایتکار و ایادی اش هنوز هم دست از سر این مردم ستم کشیده بر نمیدارند و هر بار به وسیله ای باعث جنگ و خون ریزی می شوند و با ایجاد اختلاف بین همسایه گان این کشور با افغانستان کمر به نابودی این کشور و کشورهای مسلمان بسته اند. اما کور خوانده اند چون وعده خداوند حق است و ظلم پایدار نخواهد ماند.


در این مراسم عده ای از کودکان ایرانی و افغانستانی به شعر خوانی مداحی و ادعیه  خوانی پرداختند و در پایان به هریک از کودکان دانش آموز حاضر یک بسته لوازم التحریر از سوی انجمن و هدایای نقدی از سوی حجت الاسلام مظفری اهدا گردید و در پایان همگی بر سر سفره افطار نشستند.

اگر خوشت اومد لایک کن
0
آخرین اخبار