آیا متهم ردیف پنجم پرونده اکبر طبری که به کشور بازگشت، تبرئه شد؟!

اخیرا در شبکه‌های اجتماعی تصویری از مصطفی نیازآذری منتشر شد که گفته می‌شود این تصویر را خانواده وی در فضای مجازی استوری کرده بودند که بر مزار بزرگان فامیل در بابل رفته بود.

به گزارش راه شلمچه، خردادماه سال 1399  در جریان برگزاری اولین جلسه دادگاه رسیدگی به پرونده اکبر طبری، نماینده دادستان از شخصی به نام مصطفی نیازآذری نام برد که این فرد در پولشویی دست داشته است.

وی به عنوان متهم ردیف پنجم پرونده پرونده طبری بود که پس از دستگیری او از کشور خارج شد و به مشارکت در تشکیل شبکه در امر ارتشاء و پرداخت رشوه به اکبر طبری به میزان ۵ قطعه زمین در بابلسر متهم شده بود.

قهرمانی نماینده دادستان روز 20 خرداد 1399 در دادگاه اکبر طبری گفت: یکی از متهمان کلان اقتصادی که پرونده او با اعمال نفوذ بسته شد، مصطفی نیاز آذری فرزند کیومرث است که به طور غیرقانونی از کشور متواری شد.

او از عناصر اصلی ارتشاء در شبکه اکبر طبری است که با تشکیل 10 شرکت صوری در داخل و خارج از کشور با نفوذ در بستر قضایی و بانکی کشور و با فاکتورسازی و ثبت سفارش‌های صوری اقدام به خروج ارز از کشور نموده و به اموال نامشروع زیادی نیز دست پیدا کرده است.

به گفته نماینده دادستان، در تاریخ 27 دی سال 90، مصطفی نیاز آذری به اتهام اخلال در نظام اقتصادی کشور بازداشت شد؛ اما علیرغم اقاریر صریح متهم با دخالت و اعمال نفوذ اکبر طبری حکم برائت وی در برخی از عناوین اتهامی صادر و در برخی عناوین اتهامی دیگر نیز مسکوت ماند. همچنین بسیاری از مسئولان بانکی که در این پرونده و اقدامات مجرمانه نقش داشتند با اعمال نفوذ اکبر طبری تبرئه شدند و در حال حاضر، این پرونده در دست رسیدگی قرار دارد.

وی افزود: فرار مصطفی نیاز آذری در قبال رشوه‌ای است که اکبر طبری از او گرفته است که قریب به 15 هزار متر زمین و 3 طبقه ویلای لوکس به ارزش 420 میلیارد ریال در بابلسر است.

قهرمانی خاطر نشان کرد: اهدای ویلایی با این ارزش در قبال کارسازی پرونده وی بوده و سعی کرده اسناد نقل و انتقال آن نیز با پوشش‌هایی انجام گیرد که هیچ اسمی از مصطفی نیاز آذری و اکبر طبری وجود نداشته باشد. بلکه با واسطه بهرام حیدری فر به همسر اکبر طبری منتقل شد که این اقدام با تبانی یکی از سردفتران تهران و با وکالت نامه جعلی صورت گرفت، به طوری که اکبر طبری به جای همسر خود اثر انگشت زد.

قهرمانی اذعان کرد: این ویلا با نظر اکبر طبری و صرف هزینه‌ها از سوی مصطفی نیاز آذری ساخته می‌شود. اکبر طبری به منظور این که در مراجعات خود به ویلای مذکور از سوی سرایدار شناسایی نشود، خود را حسین معرفی می‌نموده است.

مصطفی نیازآذری در بابل

اخیرا در شبکه‌های اجتماعی تصویری از مصطفی نیازآذری منتشر شد که گفته می‌شود این تصویر را خانواده وی در فضای مجازی استوری کرده بودند که بر مزار بزرگان فامیل در بابل رفته بود.

از آنجایی که کانادا بهشت اختلاسگران شده است و دولت کانادا تا کنون هیچ فراری را تحویل اینترپل نداده است به خوبی پیداست که مصطفی نیازآذری دستگیر نشده و به ایران بازگردانده نشده است و قطعا با پای خودش به کشور بازگشت و شاید از قبل اقداماتی برای اتهامات وی در کشور صورت گرفته که با خیال راحت به کشور بازگشت که ناگفته نماند شنیده شد یکی از نیازآذری‌ها اخیرا به کانادا رفته بود.

از طرفی فرار مصطفی نیازآذری به کانادا پس از دستگیری اکبر طبری و همچنین قرائت اتهامات وی در جلسه رسیدگی به پرونده اکبر طبری در دادگاه پرواضح است که هیچ تبرئه‌ای نمی‌تواند وجود داشته باشد آن هم به این سرعت و بدون حضور وی در دادگاه جهت بررسی اتهامات سنگینی که دادستان اعلام کرده بود.

انتشار شتابزده تصویر مصطفی نیازآذری توسط خانواده وی در فضای مجازی به نوعی قصد پاک کردن صورت مسئله بودند که بعید است با این پرونده‌ای که وجود دارد و همچنین گذشته‌ای که از این اسم باقی‌مانده، بشود با این تصویر تطهیر کرد.

پدر مصطفی نیازآذری دستگیر شد

7 آذر 1399 رجانیوز برای اولین‌بار در اقدامی دست به افشاگری علیه خانواده نیازآذری کرد و نوشت:

روز گذشته، 6 آذر ماه، در ادامه اقدامات دستگاه قضا در مبارزه با اژدهای هفت سر فساد کیومرث نیاز آذری به اتهام مشارکت در قاچاق حدود ۲ تن طلا توسط حفاظت اطلاعات قوه قضائیه دستگیر شد. اتهام وی مشارکت در قاچاق دو تن طلا عنوان شده است. اما نیازآذری که بود که با دستگیری او دوباره نام برخی از سیاستمداران کهنه‌کار بر سر زبان‌ها افتاده است؟!

کیومرث نیاز آذری از زمان تاسیس وزارت اطلاعات تا سال ۸۵ ریاست اداره کل اطلاعات استان مازندران را بر عهده داشت. وی پس از بازنشستگی در سال ۸۵ تقریبا به مدت ده سال بر صندلی ریاست دانشگاه آزاد مازندران تکیه زد و در نهایت با آمدن علی‌اکبر ولایتی به این دانشگاه ( سال 95)  برکنار شد. 

لازم به ذکر است فرزند کیومرث نیاز آذری، مصطفی نیازآذری، متهم ردیف پنجم پرونده اکبری طبری است که پس از دستگیری طبری از کشور خارج شد. او به مشارکت در تشکیل شبکه در امر ارتشاء و پرداخت رشوه به اکبر طبری به میزان ۵ قطعه زمین در بابلسر متهم است.  

همچنین کیومرث نیازآذری پسرعموی حسین نیاز آذری یکی از نمایندگان شهر بابل هم در مجلس نهم و هم در مجلس دهم می‌باشد.

گفته می شود مصطفی نیاز آذری به پشتوانه پدرش، کیومرث نیاز آذری، از رانت‌های مختلف اقتصادی بهره‌مند شده است و البته شایان ذکر است که خاندان نیازآذری بخش بزرگی از ییلاقات بندپی سوادکوه و بندپی شرقی بابل را به غنیمت گرفتند.


اگر خوشت اومد لایک کن
4
0
۱۸ آذر ۱۴۰۲
چرا با ادعای حزب الهی بودن جایگاه یک خانواده بزرگ را با چهار شهید تخریب میکنید؟
۲۵ آذر ۱۴۰۲
عجب
پاسخ
0
کارگر ۲۶ فروردین ۱۴۰۳
هنوز نفهمیدید که این اتهامات برای خراب کردن کس دیگه ای بوده و هیچ و پوچ بود یا خودتونو به اون راه زدید.. مردم رو بازیچه قرار ندهید دیگه بسه
پاسخ
آخرین اخبار