ابهام‌های عجیب در مزایده‌های اماکن ورزشی!

تاسیس شرکت هایی که وجود خارجی ندارند و با شرکت در مزایده تخلفی دیگر را به ثبت می رسانند. بررسی نکردن دقیق صلاحیت اشخاص هم نوع دیگری از این ابهامات است.

به گزارش بلاغ؛ قانون مناقصات در سال 1383 از سوی مجلس وقت به تصویب رسید تا به كمك این قانون مدرن، فرآیند معاملات از طریق برگزاری مناقصه با بستر قانونی مناسب به انجام برسد. در خصوص مزایدات نیز قوانینی از جمله آیین‌نامه معلامات دولتی و قانون محاسبات عمومی جاری است.



ابهام‌زدایی، سلامت، ایجاد عدالت، رشد شایسته‌سالاری و ایجاد فضای مناسب كسب و كار برای همه شركت‌های واجد شرایط از اهداف مهم اجرای این قوانین است. در عین حال دوری از باند بازی‌های گروهی، شكسته شدن مافیاهای پنهانی اقتصادی، مبارزه با رانت خواری از اهداف دیگر توجه واقعی و عمل به قانون است.



برخی مزایده های اماکن ورزشی در ادارات ورزش شهرستان های استان مازندران این روزها با ابهاماتی همراه است و گلایه های زیادی را نیز این روزها از سوی برخی شرکت ها و شرکت کنندگان در مزایده ها به دنبال داشته که نیاز است مسئولین نظارتی ورود کنند و نظارت بیشتری در این خصوص به خرج دهند.





در اینگونه مزایده ها افرادی که از دولت حقوق دریافت می کنند نمی توانند بطور غیرقانونی وارد مزایدات دولتی شوند، چون این نوعی از تخلف است. اما طبق قانون منع دخالت، کارمندانی که ردیف حقوقی دارند حق شرکت در مزایده را ندارند. انجام لابی‌گری و سواستفاده از موقعیت ها و قدرت در ادارات جهت پیروزی در مزایدات هم نوعی دیگر از تخلف است که نباید در مزایده اتفاق افتد.



شنیده شده، برخی از روسای ادارات نیز عملا خودشان پیروز مزایده های مهم و بزرگ هستند، اما شخصی ناشناس را به نمایندگی از خودشان در مزایدات شرکت می دهند که تایید صحت این موضوع نیازمند بررسی موشکافانه تر دارد.



تاسیس شرکت هایی که وجود خارجی ندارند و با شرکت در مزایده تخلفی دیگر را به ثبت می رسانند. بررسی نکردن دقیق صلاحیت اشخاص هم نوع دیگری از این ابهامات است.



در اینگونه مزایدات افراد با محکومیت های مختلف نمی توانند در مزایده ها شرکت کنند. متاسفانه در این بین اشخاصی هم هستند که با روابطی که با سیاسیون دارند قصد ورود به اینگونه برنامه ها را دارند. اشخصاصی که به واسطه ارتباط با نمایندگان مجلس قصد پیروزی در این مزایده ها را دارند.



جدا از تمامی این مسائل، مدیرکل ورزش و جوانان مازندران که این روزها آرامش خاصی را به ورزش مازندران آورده است باید به همراه دستگاه های نظارتی در این موضوع مهم که گلایه های زیادی را در شهرستان ها بوجود اورده هم ورود کنند و از حضور افرادی که صلاحیت لازم ندارند در برخی کارها و همچنین در مزایده ها جلوگیری کنند تا فضای ورزش فضایی با آرامش باشد.



به نظر در برخی از بخش‌ها و شهرهای استان مزایده های خوبی برگزار می شود اما شفافیت لازم در آنها دیده نمی‌شود و لازم است جزییات قراردادهای مناقصات و مزایدات و ترك تشریفات آنها به صورت شفاف در اختیار رسانه‌ها قرار گیرد تا اینگونه ابهامات برطرف شود. 


منبع: بلاغ

اگر خوشت اومد لایک کن
0
آخرین اخبار