اتمام حجت فرمانده سپاه پاسداران با رژیم سعودی

فرمانده سپاه پاسداران با هشدار نسبت به عملکرد رسانه های سعودی رفتار این رسانه ها را مداخله در امور داخلی ایران معرفی کرد.

به گزارش راه شلمچه، سردار سلامی ضمن اتمام حجت با سران سعودی هم آسیب پذیری آن ها را تذکر داد و هم به صراحت اعلام داشت دود چنین رفتارهایی به چشم آنها خواهد رفت. 

- رفتار شناسی رسانه های سعودی در 4 هفته گذشته و در ماجرای اغتشاشات ایران نشان می دهد این رژیم در دشمنی با ایران این بار جدی تر از هر زمانی شمشیر را از رو بسته است.

- اگر چه دامنه مداخلات و دشمنی های سعودی با ایران اسلامی تاریخی بلند و البته متنوع دارد اما تمرکز اخیر بن سلمان و حکمرانان جدید سعودی بر مسائل ایران در نوع خود کم نظیر است. به نظر می رسد رسانه های سعودی حداقل در این توهم سیر می کنند که رویای بن سلمان مبنی برکشاندن دامنه بحران درداخل مرزهای ایران این روزها عملیاتی شده است!!!

- کهولت سن سلمان پادشاه سعودی وخامی بن سلمان نخست وزیر وولیعهد، بی گمان دراتخاذ این رویکرد جدید بی تاثیر نیست.این دوعامل بقدری شاه وولیعهد را دچار سوئ تفاهم کرده است که واقعیات میدانی دراطراف(یمن،سوریه،عراق،بحرین،قطر و...) وداخل سعودی (گسست های اجتماعی، نارضایتی های اقلیت ها و معارضه و ...) را نادیده گرفته و سیاست سازی های سعودی را بر فضای مجازی و آنچه در این فضا دست به دست می شود متمرکز کرده اند.

- مقامات سعودی در شرایط جدید آنچنان از عالم واقع فاصله گرفته اند و ترجیح می دهند در فضای اوهام و خیالات و مجاز سیر کنند که حتی شخص پادشاه را نیز بر منبری از خطابه نشانده و مجددا ماموریت اعلام سیاست های خارجی را به او سپردند. در حالی که شخص پادشاه به شکلی نادر در مجامع رسمی حاضر می شود این بار و متاثر از محاسبات یومیه و البته غیر استراتژیک رژیم قبیله ای سعودی، نوشته ای به دست او دادند تا مجددا ایران را دعوت به تعهدات هسته ای، همکاری با آژانس و تلاش برای اعتماد سازی منطقه ای و بین المللی بکند. جالب آنکه محل این سخنرانی جلسه افتتاحیه "مجلس شورای عربستان بود"!!!

- امروز فرمانده سپاه پاسداران نسبت به عملکرد رسانه های وابسته به سعودی هشدار داد و مقامات سعودی را به مراقبت از این رسانه ها دعوت کرد اما همزمان هم آسیب پذیری رژیم سعودی را خاطر نشان کرد و هم تاکید کرد در صورت عدم اهتمام به این مساله دود آن به چشم حکام سعودی خواهد رفت. به نظر می رسد دقیق ترین فهم را از این ادبیات مقام ارشد نظامی ایران حکام سعودی کرده اند.

- در همین حال معروف است کسی که خانه اش از جنس شیشه است به سوی دیگران سنگ پرتاب نمی کند. احتمالا آل سعود شکنندگی وضعیت این رژیم را در سایه بازی های نفتی اخیر فراموش کرده و به این توهم دچار شده که همه چیز با پول خریدنی است.

- اگر حکمرانان سعودی تنها و تنها به یک فقره از تعاملات خود با جامعه بین الملل توجه می کردند آنگاه خود را محکوم به تجدید نظر در این دیدگاه می دیدند که همه چیز و به ویژه امنیت خریدنی است. در دسترس ترین تجربه، تجربه 8 سال ناکامی رژیم سعودی در مبارزه با یمنی ها است. فراموش نکنیم اتش بس میان یمنی ها و سعودی نیز این روزها نقشی است بر اب.

- البته دور از ذهن نیست که حکمرانان سعودی با حجم دادن به دشمنی هایشان با ایران می کوشند تا دلخوری های این روزهای امریکا از تصمیمات نفتی اخیرشان را نیز ترمیم کنند.

- رژیم سعودی البته بهتر از هرکسی ازتفاوت  های فی مابین امنیت در ایران و سعودی باخبرند اما اینکه این رژیم دو هفته ای- به تعبیر ترامپ- با کدام استدلال و جسارت امنیت وارداتی و مصنوعیش را به آوردگاه امنیت بومی مستقر در ایران هدایت می کند، محل تامل جدی است. شاید هشدارهای امروز فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی هر دو ذهن فرتوت پادشاه و خام ولیعهد را قدری تکان دهد. امروز رسما با آل سعود از ناحیه ایران اتمام حجت شد. البته تذکر این نکته هم ضروری است که ایرانی ها حرفشان را فقط یک بار می زنند.



العالم

اگر خوشت اومد لایک کن
3
0
علی ۸ آبان ۱۴۰۱
تیمسار جان؛ من و شما هم خوب عمل نکردیم وگرنه جوونا به جای بیگانه‌ها باید جذب ما میشدن...
پاسخ
آخرین اخبار