از کمدی 90 قسمتی تا اولین 200 قسمتی تلویزیون

در روزهایی که موضوع کرونا تقریبا بر اخبار همه حوزه‌ها سایه افکنده است، کنداکتور شبکه‌های تلویزیونی نیز متناسب با وضعیت این روزها تغییر پیدا کرده است.

 به گزارش راه شلمچه، از جمله شبکه 3 تلویزیون که علاوه بر پخش فیلم‌های سینمایی کمدی و طنز، سریال مرد هزار چهره مهران مدیری را در کنداکتور قرار داده است. سریال طنزی که پس از چندین بار تکرار هنوز مخاطبان خود را دارد. پخش این سریال از پرمخاطب‌ترین شبکه تلویزیون یعنی شبکه 3 باعث بیشتر دیده شدنش نیز شده است. در روزهایی که یکی از توصیه‌های مهم پزشکان در خانه ماندن مردم است، اهمیت تلویزیون و برنامه‌های تلویزیونی، بویژه سریال‌ها و به طور خاص سریال‌های طنز بیشتر درک می‌شود؛ سریال‌هایی که بخش مهمی از آنها جز در قالب تلویزیون امکان ساخت و دیده شدن ندارند. طنزهای 90شبی و سریال‌های کمدی که در سال‌های اخیر مورد بی‌توجهی سیما قرار گرفته است، از برنامه‌های لازم برای تلویزیون است که در این سال‌ها جای خود را به برنامه‌های گفت‌وگومحور طنز داده است. بتازگی اما علی فروغی، مدیر شبکه 3، جزئیات مهمی درباره سریال‌های شبکه 3 برای آنتن سال بعد مطرح کرده است. او به ساخت سریال 90 شبی نیوجرسی به کارگردانی جواد رضویان و سیامک انصاری و تهیه‌کنندگی مهدی فرجی اشاره کرده است. سریالی که می‌تواند بعد از مدت‌ها خلأ سریال‌های ۹۰ شبی کمدی را پر کند. به نظر می‌رسد ترکیب سیامک انصاری و جواد رضویان که پیش از این در پروژه‌های سینمایی و تلویزیونی با یکدیگر همکاری‌های موفقی داشته‌اند، می‌تواند ظرفیت قابل توجهی برای تلویزیون باشد. از طرفی مهدی فرجی که از مدیران و تهیه‌کنندگان تلویزیون است و اخیرا تهیه‌کنندگی «نون.خ» را برعهده داشته، می‌تواند این ترکیب را برای رسیدن به خروجی موفق کمک کند. 

از دیگر سریال‌هایی که مورد اشاره مدیر شبکه 3 قرار گرفته سریال ۳۰ قسمتی «دوپینگ» به کارگردانی رضا مقصودی و تهیه‌کنندگی امیر پروین‌حسینی است که در صورت آماده شدن در نوروز روی آنتن خواهد رفت. سریالی با ترکیبی متفاوت از بازیگران سینما و تلویزیون که گفته می‌شود طنز متفاوتی در میان آثار پخش شده در سال‌های اخیر است. برزو نیک‌نژاد کارگردان دوم این سریال است که درباره «دوپینگ»، گفته است:  در تیتراژ عنوان کارگردان ندارم و شرط کمک چندروزه‌ام به گروه نیز همین بوده، کمکم به سریال صرفا به ‌واسطه رفاقت دیرینه‌ام با آقایان مقصودی و پروین‌حسینی است تا بلکه بتوانم باری از دوش‌شان بردارم.

شبنم مقدمی، هادی حجازی‌فر، محمد بحرانی، الناز حبیبی و نیما شعبان‌نژاد از جمله بازیگران «دوپینگ» هستند که تاکنون جلوی دوربین رفته‌اند. شنیده می‌شود کمبود بودجه و مشکلات مالی دلیل عمده تأخیر در زمان آغاز تصویربرداری «دوپینگ» بوده و باعث شده این سریال دیرتر از زمان برنامه‌ریزی شده کلید بخورد. به همین دلیل ممکن است تصویربرداری و مراحل فنی سریال تا روزهای پایانی نوروز نیز ادامه پیدا کند. 

در کنار سریال‌های طنز شبکه 3، چند سریال دیگر نیز در حال تصویربرداری و گذراندن مراحل فنی هستند. سریال ۵۰ قسمتی «سرباز» به کارگردانی هادی مقدم‌دوست و تهیه‌کنندگی محمدرضا شفیعی از کارهای دیگری است که فضای شیرینی دارد و سال بعد روی کنداکتور شبکه 3 قرار خواهد گرفت. 21 ماه از شروع تصویربرداری سریال سرباز گذشته است و در آخرین خبر پیرامون این پروژه، مشهد به عنوان ایستگاه پایانی تصویربرداری این سریال معرفی شده است. سرباز مسائل جوانان و موضوع سربازی را محوریت خود قرار داده است. این سریال ۵۰ قسمتی در شهرهای مختلفی چون تهران، لواسان، ساوه، قم، زاهدان، اهواز، خرمشهر، آبادان، زابل، قزوین، دماوند، پرند، مشهد و در کشور عراق در شهرهای کربلا و نجف تصویربرداری شده است و  ادامه مراحل فنی آن اعم از تدوین، توسط خشایار موحدیان و سعید سیاح، صداگذاری توسط امین شریفی و ساخت موسیقی توسط مسعود سخاوت‌دوست، ادامه دارد. آرش مجیدی، الیکا عبدالرزاقی، پدرام شریفی، رویا تیموریان، نیما شعبان‌نژاد، سیاوش خیرابی، علی عامل‌هاشمی، جمال اجلالی، اسماعیل محرابی، گلوریا هاردی، افسانه کمالی، جواد خواجوی، فرحناز منافی‌ظاهر و کاوه آهنگر از بازیگران این مجموعه هستند.

یکی دیگر از سریال‌های مهم شبکه 3 که سال 99 روی آنتن خواهد رفت، سریال «زمین گرم» به نویسندگی و کارگردانی سعید نعمت‌الله و تهیه‌کنندگی محمدرضا شفیعی است که گفته می‌شود داستانی متفاوت در حال و هوای کارهای سعید نعمت‌الله دارد. همچنین سریال تاریخی «می جان» به کارگردانی مرجانه اشرفی‌زاده و تهیه‌کنندگی سعید پروینی از دیگر تولیدات نمایشی شبکه 3 در سال آینده خواهد بود. الهام کردا، بهروز شعیبی، امیررضا دلاوری، پرویز فلاحی‌پور، مریم بوبانی، رویا حسینی، گیتی قاسمی، سیاوش چراغی‌پور، رها خدایاری، وحید آقاپور و مجید پتکی در سریال «می جان» به ایفای نقش می‌پردازند. پیش‌تر گفته شده بود این سریال در شب‌های ماه مبارک رمضان روی آنتن شبکه 3 خواهد رفت. 

در کنار سریال‌های یاد شده، خبرهایی در رابطه تولید فصل دوم «گاندو» شنیده می‌شود. فصل دوم گاندو از چند ماه پیش در مرحله تحقیق و نگارش است و سال آینده مقابل دوربین خواهد رفت. از چندی پیش گمانه‌هایی در رابطه با موضوع فصل دوم این سریال مطرح شده بود که پرداختن به ماجرای دستگیری روح‌الله زم نیز از آن جمله بود. فصل اول سریال «گاندو» به روایت ماجرای تبادل جیسون رضاییان و مذاکرات مسؤولان امنیتی و دولتی درباره آن پرداخت. همچنین «بانوی عمارت 2» این روزها در مرحله تحقیق و نگارش قرار دارد و احتمال دارد سال آینده مقابل دوربین برود. 

یکی دیگر از پروژه‌های شبکه 3، «خواب خانه» است که مسعود بهبهانی‌نیا، از نویسندگان نام‌آشنای تلویزیون، نویسندگی آن را بر عهده داشته است. «خواب خانه» اولین سریال 200قسمتی تاریخ تلویزیون است که به کارگردانی پوریا آذربایجانی و تهیه‌کنندگی محمدرضا شفیعی فروردین 99 مقابل دوربین خواهد رفت. 

خبرها از پخش «سرزمین کهن» که به خاطر برخی حاشیه‌ها از مدت‌ها پیش تعلیق شده است نیز حکایت دارند. چندی پیش محمود کرم‌پور، پژوهشگر قوم بختیاری درباره این سریال گفت: «ما بختیاری‌ها قصاص قبل از جنایت کردیم». وی افزود: «شنیدم در قسمت‌های بعدی در این سریال درباره لرها خیلی خوب کار شده است». در بخشی از گفت‌وگوی «محمود کرم‌پور» پژوهشگر قوم بختیاری با تلویزیون، این موضوع مطرح شد که قرار شده است ریش‌سفیدان قوم بختیاری در تعامل با مدیران تلویزیون نسبت به رویکرد خود درباره این سریال بازنگری‌هایی داشته باشند. به این ترتیب امید می‌رود که «سرزمین کهن» نیز به آنتن سال آینده شبکه 3 بازگردد. 

در مجموع به نظر می‌رسد شبکه 3 به عنوان پرمخاطب‌ترین شبکه تلویزیون، نگاه ویژه‌ای به حوزه سریال‌سازی دارد و سال آینده می‌توان خروجی‌های این نگاه ویژه را روی آنتن دید.



منبع؛ وطن امروز

اگر خوشت اومد لایک کن
1
آخرین اخبار