واکنش امام جمعه بابل به افزایش قیمت بنزین:

افزایش گرانی بنزین در شب میلاد نهایت کج سلیقگی بود

حجت‌الاسلام روحانی گفت: مسوولان دولتی خواستند از مدت ها قبل برخی موضوعات را به رهبری نسبت دهند درحالی که بعدها این نسبت ها درست درنیامد.

به گزارش راه راه شلمچه، حجت‌الاسلام مجتبی روحانی در خطبه‌های این هفته نمازجمعه بابل با بیان اینکه هفته آینده گرامی‌داشت چهل سالگی برپایی نمازجمعه برگزار این شهر برپا می‌شود گفت: به استناد عزیزان نمازگزار آن وقت اولین نمازجمعه شمال کشور در بابل اقامه شد. یکی از ریش سفیدان این شهرستان به من گفته بود که در عروسی نوه ام علی رقم اصراری که به من داشتند اول به نمازجمعه آمدم و بعد به عروسی رفتم.

وی ادامه داد: یادم نمی‌رود یک روز بارانی شدید مثل چنین روزی مردم نمازجمعه را ترک کردند. حضور قدرتمند شما به این نماز شکوهی ویژه داد. برادران و خواهرانی که فضای این مصلی را قبل از نماز آماده کرده و این خادمان خالصانه این کار را انجام می دهند. انشاالله در روز پنج شنبه ۳۰ آبان در در سالن آمفی تئاتر دانشگاه نوشیروانی از ساعت ۹ تا ۱۱ صبح همایشی برگزار هست که از همینجا از همه شما عزیزان دعوت کرده و از نماینده ولی فقیه در استان جهت سخنرانی بهره خواهیم برد.

 امام جمعه بابل در بخشی دیگر از خطبه‌ها اظهار کرد: در روز ولادت با سعادت امام صادق(ع) و پیامبر اکرم(ص) هستیم. ضمن عرض تبریک گله می کنم، من که دیشب در سطح شهر حرکت کردم آثاری از جشن در این بلاد شیعه ندیدم. برخی از طلبه های ما می‌گویند در همین بندر ترکمن ۲ ماه تمام جشن می گیرند. از اصناف و بازاریان در این زمینه گلایه می‌کنم. آیا اقتضا نمی کرد یک پرچم ساده ای بزنیم؟ به حق باید در این رابطه اظهار تاسف کرد آن هم شیعه که مدیون شخصیت امام جعفر صادق(ع) است.

روحانی با حمایت از اقدام ارزشمند دستگاه قضا گفت: در باره سخنانی که مدتی قبل ریاست جمهوری در مورد خدمات ارزشمند دستگاه قضایی در زمان ریاست آیت الله رییسی و انجام دادند، همانطور که رهبر معظم انقلاب در بیانیه گام دوم انقلاب بر جلوگیری از بی حقی ها و بر عدالت تاکید نمودند، الحمدلله آماری که مراکز دولتی ما گرفتند ۷۵ درصد امید به جامعه اسلامی برگرداند. بازگشت ۱۷۸ هزار متر مربع زمین از زمین خواران، ۴۹ هزار میلیارد تومان پول از افراد و اشخاص غارت کردند، مهار ۴ هزار میلیارد تومان فرار مالیاتی و... جای این امر است که این حرکت مورد تایید و هماهنگ سایر قوا صورت بگیرد. اما دستگاه‌ها به جای اینکه پشتیبان و قدردان این دستگاه قضا باشند، تیکه وطعنه می اندازند. نمیدانم این به خاطر انتخابات پیش روست یا به خاطر دام انداختن اقوام اینهاست؟مردم ما تقاضا دارند برخوردهای دستگاه قضا با قوت تمام و باشدت ادامه یابد و مطمئن باشند که مردم ما پشتیبانی جدی از همچنین امری را خواهند داشت.

حجت الاسلام روحانی با اشاره به افزایش قیمت بنزین گفت: موضوعی که از دیشب در ارتباط با بالا رفتن و چند برابر شدن بنزین مطلع شدید. مسوولان دولتی خواستند از مدت ها قبل برخی موضوعات را به رهبری نسبت دهند درحالی که بعدها این نسبت ها درست درنیامد. ذکر شد این تصمیم در جلسه سران قوا گرفته شد. در این رابطه شایسته است گفته شود که اولا با اجرای دقیق این مسئله در کشور باید مراقب باشند که بر گرانی کالاها تاثیر نگذارد. برگرانی کالا، بر افراد و اشخاص بیافزاید خدای نکرده بر مردم فشار بیاید. دولت های قول هایی را به مردم دادند اما شفاف سازی صورت نگرفت. همچنین گله ای در این رابطه دارم که هیچ شبی وقت نداشتد که شب ولادت این کار را انجام بدهید؟ دقیقا از نیمه شب در شب ولادت این دوبزرگوار صورت گرفت. نهایت کج سلیقگی است. به حق باید گفت حرکت گله آمیزی است.

امام جمعه بابل با تبریک انتصاب نماینده ولی فقیه در استان مازندران گفت: هفته قبل انتصاب نماینده جدید ولی فقیه در استان مازندران و امام جمعه ساری تحقق پیدا کرد. ضمن تشکر از نماینده سابق جا دارد انتصاب آیت الله محمدی‌لایینی را به حضور ایشان و این امت تبریک و تهنیت بگوییم.

اگر خوشت اومد لایک کن
0
آخرین اخبار