افشاگری فکری از خیانت و کثافت‌کاری در استقلال و حمله به فرهاد مجیدی

محمود فکری گفت: با توجه به اینکه استقلال درگیر مسابقات مهم جام حذفی است، دوست نداشتم صحبتی انجام دهم اما برخی‌ها صحبت‌هایی انجام دادند و کارهایی کردند که مجبورم پاسخ بدهم.

به گزارش راه شلمچه، محمود فکری، سرمربی تیم نفت مسجدسلیمان مدعی شد چند بازیکن استقلال در نیم فصل اول کم‌کاری کردند تا او برکنار شود.

فکری در این مصاحبه جنجالی به کثافت کاری برخی در زمانی که بیرون از استقلال بودند اشاره کرد و گفت چرا منصوریان، قلعه‌نویی و پاشازاده دست به چنین کاری نزدند اما اینها زدند. به طور واضح روی حملات فکری به سمت فرهاد  مجیدی است.

این مصاحبه جنجالی را که امشب منتشر شده، بخوانید.

 پس از بازی‌های روز گذشته برخی‌ها در صفحات مجازی شما را عامل قهرمان نشدن استقلال در لیگ بیستم معرفی کردند.

با توجه به اینکه استقلال درگیر مسابقات مهم جام حذفی است، دوست نداشتم صحبتی انجام دهم اما برخی‌ها صحبت‌هایی انجام دادند و کارهایی کردند که مجبورم پاسخ بدهم. بعد از بازی‌های دیروز در اینستاگرام و یکی از رسانه‌ها برای اینکه فشار را از روی کادر فنی استقلال دور کنند به دروغ صحبت‌هایی از طرف من علیه استقلال بروز دادند که گفته بودم پیراهنم مارک نداشت و از این قبیل حرف‌ها که دروغ بود. بار دیگر خواستند نگاه‌ها را به سمت من ببرند تا عده‌ای فحاشی کنند. متأسفانه مشخص نیست نطفه این افراد را چطور بسته‌اند که دنبال لقمه حرام هستند و کثافت‌کاری می‌کنند. اینها با دروغ‌های مختلف مربیان را تخریب می‌کنند. الان که کاری با استقلال نداریم و در بدترین شهر از نظر امکانات و آب و هوایی دنبال کار شرافتمندانه هستیم تا هنرمان را نشان دهیم، برخی‌ها دنبال کثافت‌کاری هستند. نمی‌دانم چرا برخی مواقع صبر خدا زیاد است. اینها را نفرین می‌کنم تا به سزای اعمال‌شان برسند. چقدر شما کثیف هستید و تا کی می‌خواهید ادامه بدهی

 

 فکر می‌کنید چرا دلیل ناکامی استقلال را به شما ارتباط می‌دهند؟

برای اینکه کثافت‌کاری می‌کنند! اگر در دیدار با سپاهان آن اتفاقات نمی‌افتاد و یکسری از بازیکنان کم‌کاری نمی‌کردند، تیم استقلال در صدر جدول بود. ما صدر جدول را با 4 امتیاز اختلاف دادیم اما پایان فصل را با 11 امتیاز اختلاف با پرسپولیس تمام کردند. مگر طرفداران خاص استقلال قهرمانی نمی‌خواستند؟ پس چرا با 11 امتیاز اختلاف سوم شدند؟ اگر مشکلات زمان من را داشتند، چه کار می‌کردند؟ مشکلات زمان مرا با پرداختی‌های الان مقایسه کنند. در دوره من پرداختی‌ها به 10 درصد رسیده بود. آقایانی که در هیات مدیره استقلال حضور داشتند با میلیچ استوری می‌گذاشتند اما همان‌ دوستان پاداش می‌دهند و از ترس جرات نمی‌کنند بگویند ما پاداش دادیم و پاداش‌ها به اسم دیگری تمام می‌شود تا مبادا دوباره نایلون فروش یا پلاستیک فروش شوند! من در بدترین شرایط استقلال را تحویل گرفتم و اگر در دو بازی آخر، بازی‌‌ها را نمی‌دادند تیمم صدر جدول بود. آدم‌های مدنظر سرمربی‌شان، فضایی را به وجود آوردند و کسانی را اجیر کردند تا همه علیه ما شوند. این تعداد 10،20 نفر بیشتر نبودند اما جلوی باشگاه، وزارت ورزش و جوانان و ... شعار فکری حیا کن، رها کن سر می‌دادند. گفتند فکری گفته مربی بعدی نمی‌تواند با این شرایط معجزه کند و به حرف‌هایم کنایه زدند اما معجزه‌شان کو؟ اگر بحث این بردها است ما هم داشتیم بازی‌ها را می‌بردیم.

 شاید بحث و نظر یک‌سری از هواداران برای دفاع از عملکرد کادر فنی فعلی استقلال به نتایج هفته‌های اخیر بازمی‌گردد ...

پرسپولیس و سپاهان هم در نیم فصل دوم بردهای‌شان شروع شد. تیم‌ها در نیم فصل دوم شکل می‌گیرند و مشکلات کمتر می‌شود. سپاهانی‌ها در نیم فصل اول قصد داشتند محرم نویدکیا را اخراج کنند اما محرم جا افتاد و نیم فصل دوم امتیازات زیادی گرفت. اگر استقلال در نیم فصل دوم به پرسپولیس و ذوب‌آهن نمی‌باخت و با پیکان و آلومینیوم اراک مساوی نمی‌کرد، الان امتیازاتش بیشتر از پرسپولیس و سپاهان بود و قهرمان می‌شد. الان که دو برد بیشتر آورده‌اند، شاهکار کرده‌اند؟


اگر به عقب برگردیم، باز هم قبول می‌کردید سرمربی استقلال شوید؟

همه مشکلات من از فضای مجازی بود که برایش خرج نکردم! امیر قلعه‌نویی بیرون از استقلال بود و کاری به این تیم نداشت، علیرضا منصوریان و مهدی پاشازاده هم چون تیم داشتند با استقلال کاری نداشتند اما وقتی من سرمربی این تیم شدم چه کارها که نکردند. در بازی نفت با استقلال، مسعود ریگی و ارسلان مطهری روی نیمکت نشستند. اگر من این دو بازیکن را بازی نمی‌دادم «الم‌شنگه» راه می‌انداختند که چرا فکری به اینها بازی نداد. رشید مظاهری در زمان من کلین‌شیت می‌کرد، بازیکن فیکس استقلال بود اما فضایی به وجود آوردند که مصاحبه کرد و گفت تا فکری هست استرس داریم. در بازی با استقلال به او گفتم الان که سکونشین شدی، دیگری استرسی نداری؟ زمان من پاداش کلین‌شیت‌هایت را می‌گرفتی، دروازه‌بان ثابت استقلال بودی و تیم ملی را هم حفظ کرده بودی. امروز خیلی راحت او را کنار می‌گذارند و آب از آب تکان نمی‌خورد. ریگی را یک بازی کنار گذاشتیم و انتقاد کردند که چرا فکری بازیکن تیمش را کنار گذاشت. موردهای زیادی هست که می‌توانم به تک تک آنها اشاره کنم.

بفرمایید ...

برای بازی ندادن به میلیچ الم‌شنگه راه انداختند و خودش هم یاد گرفته بود و برای برخی دوستان خوش‌رقصی می‌کرد. چرا الان که رفته نمی‌گویند با کادر فنی مشکل داشت؟ درود به شرف احمد مددی که جلوی خیلی از کثافت‌کاری‌ها را گرفت. کاری ندارم مددی چکاره بوده و چکار کرده اما خیلی خوب جلوی دلال‌ بازی و کثافت‌کاری‌ها را گرفت. خیانت را کسانی کردند که قرارداد 200 میلیون تومانی بازیکنی را بالای 2 میلیارد بستند یا بازیکنی که قراردادش کمتر از یک میلیارد بوده 5،6 میلیارد شد، آن وقت قرارداد مهدی قایدی 900 میلیون تومان است. قرارداد بازیکنان با اخلاقی مثل مسعود ریگی و آرش رضاوند که از نظر فنی و اخلاقی خوب هستند، پایین است اما قرارداد برخی بازیکنان به صورت زیر میزی 7،8 میلیارد تومان شد. امروز مددی جلوی این فسادها را می‌گیرد. دلال‌ها قصد داشتند به مددی فشار بیاورند تا قرارداد سنگینی ببندد اما تن به این کار نداد تا بعدها استقلال دچار مشکل نشود.

 شما در حالی از خودتان دفاع می‌کنید که سیاوش یزدانی، شاگرد سابق خودتان بعد از بازی اخیر استقلال مقابل سپاهان مدعی شد که استقلال در نیم فصل اول قهرمانی را از دست داد. چه پاسخی به این اظهارات دارید؟

من در بدترین شرایط استقلال را تحویل گرفتم و تیم را به صدر جدول بردم. متأُسفانه با تماس‌هایی که برخی از بازیکنان گرفته می‌شد، آنها را گستاخ کرده بودند. یزدانی را به دلیل ترک اردوی استقلال در اصفهان اخراج کرده بودم و نمی‌دانیم کجا رفته بود اما وریا غفوری پادرمیانی کرد و او را دوباره برگرداندم. باید او را همان جا اخراج می‌کردم. در بازی با سپاهان، داور خودش به ما گفت که این بازیکن می‌خواهد اخراج شود. پس از بازی نیز معلوم نشد کجا رفت، چون به یک‌باره او را در فرودگاه دیدیم. اینها نه تنها از اخلاق چیزی نمی‌دانند بلکه برای دیگران خوش‌رقصی هم می‌کنند.

 گفتید چند بازیکن استقلال در بازی رفت مقابل سپاهان کم‌کاری کردند، آیا می‌توانید نام آنها را ببرید؟

همه ایران دیدند چه بازیکنانی بودند. آقایان با این بازیکنان تماس می‌گرفتند و جلسه می‌گذاشتند. حتی تیم رقیب یعنی پرسپولیسی‌ها فهمیدند که اینها چه کارها که نکردند. یکسری از بازیکنان در بازی با سپاهان و حتی مس کاری کردند تا فکری را کنار بگذارند تا از استقلال برود. اگر اینها کم‌کاری نمی‌کردند، استقلال در صدر جدول می‌ماند.

 اما یزدانی گفته صدر جدول بودن استقلال «فیک» بود!

فرض  بگیریم صدر جدول فیک و الکی بود، ما که با 4 امتیاز اختلاف با صدر جدول رفتیم، پس چرا با 11 امتیاز اختلاف لیگ را تمام کردند؟ زمانی که رفتم، آقایان نشستند روی نیمکت تیمی که ما بودیم و سه، چهار برد به دست آوردند. پس از آن به پرسپولیس و ذوب‌آهن باختند، با پیکان هم مساوی کردند تا فاصله امتیاز زیاد شود. قهرمانی را زمان خودشان از دست دادند نه زمان من. اگر بحث گرفتن امتیازات در نیم فصل دوم است که تیم‌هایی مثل پرسپولیس و سپاهان هم نیم فصل دوم امتیازات بیشتری گرفتند، این مسئله هم طبیعی است، چرا که در نیم فصل اول تیم‌ها هماهنگ نیستند. ما در بدترین شرایط و زمانی که 20 روز به آغاز لیگ باقی مانده بود به استقلال آمدیم و به صدر جدول رفتیم. حضور در صدر جدول برای برخی‌ها درد داشت. الان هم برای اینکه به آقازاده‌های‌شان «تو» نگویند فضا را به سمتی بردند که بگویند فکری مقصر ناکامی استقلال بوده است. لعنت به این افراد که فضا را آلوده می‌کنند. یکسری‌ها هم گول می‌خورند و علیه من ناسزا می‌گویند. آه و نفرین من همیشه پشت سر این افراد است، کسانی که تیم استقلال را نابود می‌کنند.

 بدون تعارف باید گفت رابطه خوبی با فرهاد مجیدی ندارید.

لطفا اسم نیاورید. ما پدرکشتگی نداریم اما امیر قلعه‌نویی، علیرضا منصوریان، مهدی پاشازاده و ... بیرون بودند، چرا هیچ مشکلی از سمت آنها پیش نیامد؟ چرا منصوریان برای من مشکلی ایجاد نکرد؟ خودم وقتی بیرون از استقلال بودم در کار تیم نمی‌گذاشتم. چه کثافت‌کاری‌هایی که برخی‌ها در زمان حضورم در استقلال نکردند. همه می‌دانند از طرف چه کسی بوده است. الان که لیگ را با 11 امتیاز اختلاف نسبت به صدر جدول تمام کردند، حرف از معجزه می‌زنند، ظاهرا معجزه برعکس شده است!

شما انتقادی از عملکرد خودتان ندارید؟

هیچ انتقادی از خودم ندارم اما باید برای فضای مجازی خرج می‌کردم. هر چند آدمی نیستم که کسی را تخریب کنم اما باید خرج می‌کردم تا از تیم و بازیکنان حمایت می‌شد. باید مشکلات را به مردم می‌گفتم. همان اتفاقاتی که برای میلیچ در دوره من افتاد، دوباره تکرار شد اما چیزی نگفتند. شایعه کردند که فکری گفته بازیکن خارجی نجس است و نباید در استقلال باشد. چقدر باید نطفه‌شان حرام باشد که این دروغ‌ها را به مردم بگویند.

یکی از انتقادها به شما شد، حضور دستیارانی مثل آرش برهانی و حنیف عمران‌زاده بود که برخی‌ها اعتقاد داشتند در حد استقلال نبودند.

(می‌خندد). شما کادر فنی من را با کادر فعلی استقلال مقایسه کنید. متأسفانه همانطور که گفتم فساد و کثافت‌کاری در فوتبال ما وجود دارد و نمی‌توانیم منکر آن شویم. حرف هم بزنیم دردی را دوا نمی‌کند.


منبع: تسنیم

اگر خوشت اومد لایک کن
0
آخرین اخبار