تجلیل میدانی معلمان و فرهنگیان بابلی توسط معاون وزیر آموزش و پرورش در هفته معلم +تصاویر

به پاس گرامی‌داشت هفته معلم، احمدی‌لاشکی معاون حقوقی و پارلمانی وزیر آموزش و پرورش، کریمی‌فیروزجایی عضو هئیت رئیسه و دبیرکل جامعه اسلامی فرهنگیان و سعادتی نماینده بابل در مجلس شورای اسلامی جهت بررسی مشکلات معلمان و مدارس شهرستان بابل روز بسیار شلوغ و قابل تحسینی داشتند.

به گزارش راه شلمچه، قاسم احمدی‌لاشکی معاون حقوقی و پارلمانی وزیر آموزش و پرورش عصر روز چهارشنبه 16 اردیبهشت و هفته معلم به بابل رفت و از نزدیک با مسئولین و فرهنگیان آموزش و پرورش این شهرستان دیدار کرد.

علی کریمی‌فیروزجایی و مهدی سعادتی نمایندگان مردم بابل در مجلس شورای اسلامی احمدی‌لاشکی را همراهی می‌کردند که حوالی ساعت 15 اولین برنامه از اداره آموزش و پرورش بابل و در مراسمی با تقدیر از معلمان نمونه این شهرستان و با حضور رئیس اداره آموزش و پرورش بابل آغاز شد. 

معاون وزیر آموزش و پرورش با تعدادی از همکاران خود به بابل آمده بود؛ سهرابی معاون، احمدی مدير امور حقوقی اداره كل آموزش و پرورش مازندران، مهاجری نژاد مشاور معاون حقوقی و امور مجلس وزارت آموزش و پرورش، احمدی‌لاشکی را همراهی می‌کردند.

احمدی‌لاشکی سابقه دو دوره نمایندگی مردم نوشهر، چالوس و کلاردشت در مجلس را در کارنامه خود دارد و از این رو کاملا با قوانین مجلس آشناست و بازدید میدانی در شهر و روستاها اصلا برای وی تازگی ندارد و از آنطرف که سه سال در دولت اصلاحات فرماندار چالوس بود و همراهی فرماندار بابل برای وی فرصتی بود تا بیشتر مشکلات را بتوانند بدون تشریفات اداری تصمیم درستی اتخاذ نمایند.

مقصد بعدی قاسم احمدی‌لاشکی جلسه‌ای با امام جمعه بابل و با حضور اعضای هيأت امنای دارالقرآن این شهرستان بود و این جلسه بیشتر برای حل مشکل حقوقی مدارس خیرین و همچنین ساختمان قرآنی بحث و بررسی شد و معاون وزیر در این جلسه اطمینان داد هر چه سریعتر و قانونی مشکلات را مرتفع سازند البته وی گفت آنچه امروز و در این جلسه اظهار می‌کنم بر اساس حدود اختیارات قانونی است و بنا ندارم اصلا وعده‌ای دهم که نتوانم آن را عمل کنم.

یکی از مشکلاتی که در این جلسه مطرح شده بود مربوط به پروژه ساخت زمين ورزشی ولی اللهی آموزش و پرورش بابل بود که بلافاصله با حضور میدانی از نزدیک از این پروژه نیز بازدید شد و تصمیمات جدی برای رفع موانع ساخت آن اتخاذ شد.

یکی از اقدام شایسته احمدی‌لاشکی برقراری ارتباط تلفنی با مسئولین مرتبط به مشکلات مطرح شده بود که در این ارتباط تلفنی تصمیمات خوبی گرفته می‌شد.

ساعت به شش عصر رسیده بود و سعادتی نماینده دیگر بابل به دلیل برنامه‌های دیگری که داشت از این جمع جدا شد و مقصد بعدی بندپی بود و به سرعت به سمت این بخش حرکت کردند.

کریمی‌فیروزجایی دبیرکل جامعه اسلامی فرهنگیان کشور بودند که نماینده مردم بابل در مجلس یازدهم شدند و همواره یکی از چهره‌هایی مطالبه‌گری فرهنگیان مشهور بودند و پرچمدار رتبه‌بندی معلمان به‌شمار می‌آیند و بر این اساس مشکلات جامعه فرهنگیان و معلمان را به خوبی آشنا هستند و حضور معاون وزیر آموزش و پرورش در بابل در همین راستا صورت گرفته بود.

مدارس نمونه دولتی؛ قدسیه(احمدکلا) و مرحوم فیروزجاییان(ادملا) در بخش بندپی شرقی، پیامبراعظم‌ص(مقریکلا) و هنرستان مرحوم تیمورپور(توسکا) در بندپی غربی بود که طبق گزارش مدیران این مدارس تا کنون خیلی از پزشکان، مهندسان و افراد سرشناسی را تحویل جامعه داد و مهمترین مشکلاتی که معلمان و مدیران این بخش به احمدی‌لاشکی ارائه داده بودند نبود تبلت برای خانواده‌های کم برخوردار و یا محروم، نبود امکانات آموزشی و همچنین امکانات مالی بود که معاون وزیر برای رسیدگی به حل این مشکلات و همچنین مشورت با همراهان خود راه حل‌هایی را رائه دادند.

مقصد نهایی با تأخیر حدود یکساعته صرف افطاری ساده بود که اداره آموزش و پرورش بندپی غربی میزبان آن بود و در مدرسه صرف شد.

اگر خوشت اومد لایک کن
1
آخرین اخبار