با طناب پوسیده «مهدی تاج»!

مهدی تاج با یک چشم برهم زدنی بر روی تاج و تخت فوتبال ایران نشست و از همان اول نسخه تیم ملی فوتبال ایران را مثل آب خوردن پیچید.

به گزارش راه شلمچه، با همه حاشیه‌های طول و درازی که پس از انتخاب ویلموتس در خرداد 1398 و در زمان ریاست تاج به‌عنوان سرمربی تیم‌ملی فوتبال ایران برگزیده و در آذر همان سال با فسخ قرارداد از ایران جدا شد و خسارت سنگینی به فوتبال کشور وارد شد اما مهدی تاج با همه مخالفینی که داشت با یک چشم برهم زنی مجددا رئیس فدراسیون فوتبال ایران و هنوز نیامده سرمربی تیم ملی ایران را برکنار کرد که معلوم نیست واقعا در این بین حق و باطل کدام است.

پس از اینکه تاج رئیس فدراسیون شد دیگر کسی از پرونده ویلموتس حرفی نمی‌زند و آن‌همه جنجال رسانه‌ای که پس از فسخ قرارداد و جدایی ویلموتس از تیم‌ملی فوتبال ایران که به نحوه انعقاد و مبلغ قرارداد وی شده بود و همچنین بسیاری از کارشناسان فوتبال و نمایندگان مجلس، قرارداد سرمربی بلژیکی تیم‌ملی فوتبال ایران را به عنوان یک فساد بزرگ اقتصادی نامگذاری کرده بودند هم به راحتی فراموش شده و انگار مهدی تاج قولی به برخی از رسانه‌ها داده که فوتبال ایران را از دست دلالان نجات می‌دهد.

مهمترین تصمیم تاج پس از نشستن بر روی صندلی ریاست فدراسیون فوتبال انتخاب کی‌روش برای سرمربی‌گری تیم ملی ایران و آنهم در فاصله کمتر از سه ما تا آغاز جام جهانی است که اعتراض‌ها به صورت علنی بالا گرفت. 

علی پروین، سرمربی سابق تیم ملی اولین کسی بود که نسبت به انتخاب کی‌روش واکنش نشان داد و گفت: «بی معرفتی کردیم. اسکوچیچ در حالی مربی ما شد که اگر یک امتیاز از دست می‌دادیم حذف می‌شدیم، اما ما برکنارش کردیم. چرا؟ چون دو بازیکن رفتند و گفتند ما اسکوچیچ را نمی‌خواهیم. باید فاتحه تیمی را که بازیکن برایش تصمیم می‌گیرد خواند. ما با این شرایط به جایی نمی‌رسیم.»


خداداد عزیزی هم نسبت به انتخاب کی‌روش اعتراض کرد و گفت: «کی‌روش قبلاً به تمام ما توهین و با نگاه از بالا به پایین فوتبال ما را تحقیر کرده است. اینکه با حرف چند بازیکن، سرمربی تیم را تغییر دهیم یک فاجعه است. فدراسیون فوتبال در این میان چکاره است که نهاد‌های دیگر برای تیم ملی تصمیم‌گیری می‌کنند!»


پرویز برومند، ملی‌پوش سابق فوتبال ایران در خصوص کی‌روش گفت: گفتند قراردادش ماهی ۵۰ هزار یورو است اما ماهی صد دلار هم برای او زیاد است!

ناصر محمدخانی پیشکسوت فوتبال کشورمان گفت: کارلوس کی‌روش مربی کارنامه داری است که شناخت خوبی هم از فوتبال ایران دارد اما او استاد دفاع کردن است. امیدوارم تیم ملی ایران در جام جهانی قطر فقط دنبال دفاع کردن نباشد. ما در حال حاضر کلی لژیونر در اروپا داریم که اغلب هم به خاطر برنامه ریزی کی‌روش در گذشته بوده است. او باید از این پتانسیل بالا و بازیکنان تهاجمی خوبی که در اختیار داریم استفاده حداکثری داشته باشد تا بیشتر به دروازه رقیبان نزدیک شویم.

مجید نامجومطلق هم با انتخاب مجدد مهدی تاج و کی‌روش گفت: مهدی تاج با این شعار انتخاباتی وارد صحنه شد و جدا از اینکه تصمیم درست یا اشتباهی گرفت، حداقل از این بابت خوشحالم که یک نفر قبل از انتخابات وعده داد و به وعده‌اش عمل کرد. معمولاً نمی‌بینیم کسی بعد از انتخابات به وعده‌هایش عمل کند. امیدوارم این تغییر اتفاقات خوبی را برای تیم ملی رقم بزند. هر چند من در گذشته چند بار به این موضوع اشاره کردم که اسکوچیچ در مسابقات مقدماتی جام جهانی، تیم ملی را از یک منجلاب نجات داد و نباید زحمات او نادیده گرفته شود.


اگر خوشت اومد لایک کن
0
آخرین اخبار