برتری ایران مقابل اردن با چاشنی شانس!

تیم ملی اردن که میزبان تورنمنت چهار جانبه است، نخستین مسابقه خود در مرحله نیمه نهایی این رقابت‌ها را برابر شاگردان امیر قلعه‌نویی باخت و ایران در فینال این مسابقات به قطر و کی‌روش رسید.

به گزارش راه شلمچه، دیدار تیم‌های ملی فوتبال ایران و اردن از ساعت ۲۱:۴۵ شامگاه امروز پیگیری شد.

 

این دیدار در تورنمنت چهارجانبه اردن در ورزشگاه بین المللی شهر امان پایتخت اردن برگزار شد که با پیروزی سه بر یک تیم ملی ایران مقابل میزبان همراه بود.

 

سردار آزمون (۶) و مهدی طارمی (۲۸) و مهرداد محمدی (۵+۹۰) برای ایران گلزنی کردند. نعیمات (۷۵) هم تک گل میزبان را به ثمر رساند.

 

بازی مالکانه مقابل میزبان دفاعی

شاگردان امیر قلعه نویی مطابق انتظار کنترل توپ و میدان را از شروع بازی در اختیار داشتند و توانستند با پاس‌های بلند و کوتاه خود خیلی زود به هدف مدنظرشان برسند.

 

فشردگی بازی در یک سوم دفاعی اردن در دقیقه ۶ با پاس عمقی مهدی طارمی به سردار آزمون همراه بود تا مهاجم تیم ملی ایران با بیرون پای زیبای خود دروازه ابولیلا دروازه بان اردن را باز کرد.

 

پس از این گل بازی تهاجمی ایران مقابل میزبانی که چشم به ضد حملات دوخته بود ادامه داشت.

 

شیوه بازی تیم ملی ایران نشان از تمرکز این تیم روی سانترهای بلند به عمق و همچنین ارسال از جناحین داشت.

 

دومین گل تیم ملی ایران روی همین تاکید با پاس علیرضا جهانبخش به رامین رضائیان و سانتر زمینی او به مهدی طارمی همراه بود تا مهاجم پورتو بتواند گل دوم تیم ملی ایران را در این دیدار بزند.

 

اشتباهات فردی در خط دفاعی تیم ملی ایران باعث شد تا اردنی‌ها دو بار صاحب موقعیت گلزنی شوند اما اشتباه موسی التماری با بسته ماندن دروازه ایران همراه بود.


اشتباه پرتعداد در دفاع ایران اردن را جسور کرد

 

عملکرد تیم‌ملی ایران در نیمه دوم اصلا خوب نبود. شاگردان امیر قلعه نویی در خط میانی هماهنگ نبودند. پاس‌های پر تعداد اشتباه در نیمه خودی باعث ضد حملات سریع اردنی‌ها شد.

 

مدافعان تیم ملی ایران هم بازی پر اشتباهی داشتند که در نوع خود جالب توجه بود. شجاع خلیل زاده و محمدحسین کنعانی زادگان بارها از مهاجمان اردن عقب ماندند تا اینکه بالاخره یزن النعیمات (۷۵) برای میزبان گلزنی کرد.

 

اشتباه در دفع توپ از ناحیه چپ و در ادامه بازی پر نقص کنعانی زادگان توپ را به مهاجم اردن در محوطه شش قدم رساند تا او دروازه بیرانوند را باز کند.

 

ادامه بازی باز هم تدبیر را به اردنی‌های جسور داده بود تا آنها در دقیقه ۹۰ روی اشتباه مدافعان ایران صاحب ضربه پنالتی شوند اما احسان حداد کاپیتان میزبان آن را به آسمان کوبید تا خطر از بیخ گوش تیم ملی ایران در تورنمنت چهارجانبه اردن بگذرد.

 

در یکی از معدود حمله‌های ایران در نیمه دوم مهرداد محمدی توانست گل سوم را به ثمر برساند تا ایران با وجود برتری سه بر یک اما با چاشنی شانس به فینال صعود کند.

 

تیم ملی ایران ۲۵ مهرماه در دیدار فینال مقابل قطر در تورنمنت چهارجانبه اردن بازی خواهد کرد.

اگر خوشت اومد لایک کن
0