هفته بیست‌و‌پنجم لیگ برتر؛

خوشبختی مجیدی در آبادان و زمین‌گیر شدن قلعه‌نوعی در تبریز +جدول لیگ

در چارچوب رقابت‌های هفته بیست و پنجم لیگ برتر، امشب ۶ مسابقه برگزار شد و در مهترین بازی‌ها تیم‌های استقلال و تراکتور برنده میدان بودند.

به گزارش راه شلمچه، در ادامه رقابت های هفته بیست و پنجم لیگ برتر فوتبال امروز جمعه تیم‌های استقلال تهران در آبادان به مصاف صنعت نفت رفت، تراکتور در تبریز میزبان سپاهان اصفهان بود، سایپا و پیکان در ورزشگاه دستگردی تهران به مصاف هم رفتند، پارس جنوبی جم مقابل شهر خودرو رفت، گل گهر میزبان شاهین شهردارب بوشهر بود و نساجی میزبان نفت مسجد سلیمان بود که نتایج زیر بدست آمد:

تیم های استقلال و صنعت نفت در آبادان با هم روبرو شدند که این مسابقه با نتیجه ۲ بر صفر به سود استقلال به پایان رسید.

 

در این مسابقه که از ساعت ۲۱ آغاز شد، شیخ دیاباته (۳۰) و ارسلان مطهری (۹۶) برای استقلال گلزنی کردند. گل دیاباته در حالی به ثمر رسید که دریس دروازه بان صنعت نفت خروج ناموفقی در توپ ارسالی آبی پوشان داشت و در نهایت دیاباته توانست دروازه حریف را باز کند. مطهری هم در لحظات پایانی بازی روی یک ضد حمله توانست تیر خلاص را به نفت بزند. هر دو مهاجم استقلال امشب، در جدول گلزنان لیگ ۹ گله شدند.

 

استقلال در شرایطی پا به این مسابقه گذاشت که آماده سازی این تیم همچنان تحت تاثیر کرونا و مصدومیت ها قرار داشت. وریا غفوری که به تازگی دوران قرنطینه را پشت سر گذاشته و ارسلان مطهری بعد از پایان مصدومیت از ابتدای مسابقه روی نیمکت حضور داشتند.

استقلال در نیمه نخست به جز یکی، دو موقعیت نتوانست دروازه حریفش را آنطور که باید تهدید کند. سرعت بازی و انتقال توپ آبی پوشان در این مسابقه کُند بود. نفتی ها در این نیمه روی شوت های از راه دور تمرکز داشتند و اگر واکنش های خوبی سیدحسین حسینی دروازه بان استقلال نبود، ممکن بود آبی ها در همان نیمه نخست گل دریافت کنند.

 

در نیمه دوم تیم صنعت نفت بر فشار حملاتش افزود و بازهم موقعیت هایی برای گلزنی ایجاد کرد که راه به جایی نبرد. استقلال هم می توانست روی شوت میلاد زکی پور به گل دوم برسد ولی شوت این بازیکن در دقیقه ۶۳ از بالای دروازه حریف به بیرون رفت.

فرهاد مجیدی سرمربی استقلال به خاطر محرومیت امکان حضور روی نیمکت تیمش را نداشت و از روی سکوها آبی پوشان را هدایت کرد. وی در نیمه دوم برای تقویت تیمش و حفظ نتیجه دست به سه تغییر زد. در دقیقه ۵۶ ابتدا وریا غفوری به جای آرش داجلیری و امیرحسین خدامرادی به جای علی دشتی وارد زمین شدند. شاهین طاهرخانی در دقیقه ۷۸ جای مهدی قائدی را گرفت. ارسلان مطهری هم در دقیقه ۸۷ جانشین فرشید اسماعیلی شد.

 

تعویض مطهری در دقایق پایانی نتیجه داد و وی توانست روی یک ضد حمله، گل دوم استقلال در این بازی و گل نهم خودش در این فصل را به ثمر برساند.

 

استقلال با این برد ۴۱ امتیازی شد تا موقتا جای فولاد را در رده چهارم جدول بگیرد. صنعت نفت هم با ۳۷ امتیاز در رده هفتم باقی ماند.

 

تنها دیدار باقیمانده در هفته بیست و پنجم فردا شنبه بین پرسپولیس و فولاد خوزستان در ورزشگاه آزادی تهران برگزار می شود. 

 

در حال حاضر پرسپولیس با ۵۶ امتیاز صدرنشین است و تراکتور و سپاهان با ۴۴ و ۴۲ امتیاز دوم و سوم هستند. 

تراکتور 2   سپاهان  1

ورزشگاه یادگار امام تبریز (ره) از ساعت ۲۰:۱۵ تراکتور میزبان سپاهان بود که در نهایت با نتیجه ۲ بر یک به سود تراکتور به پایان رسید.

در این بازی که در چارچوب هفته بیست و پنجم لیگ برتر برگزار شد،  احسان حاجی صفی (۱۴) و رضا اسدی (۳+۴۵) برای تراکتور و سروش رفیعی (۲۲) برای سپاهان گلزنی کردند.

تکلیف نتیجه مسابقه در همان نیمه نخست و با درخشش احسان حاجی صفی در تیم تراکتور مشخص شد. حاجی صفی علاوه بر گلی که با شوت از راه دور وارد دروازه سپاهان کرد، یک پاس گل هم داد تا زمینه ساز برد تراکتور شود. 

سروش رفیعی هم در حالی برای سپاهان گلزنی کرد که باشگاه تراکتور مدعی شد این گل آفساید بوده است.

تراکتور با این برد ۴۴ امتیازی شد و به رده دوم جدول صعود کرد. سپاهان هم ۴۲ امتیازی باقی ماند تا امیر قلعه نویی سرمربی این تیم ناکامی بزرگی را در مواجهه با تیم سابق خود و در رقابت با پرسپولیس برای کسب عنوان قهرمانی تجربه کند.


پارس جنوبی جم  2   شهرخودرو  1

 تیم پارس جنوبی شهرخودرو را با شکست بدرقه کرد. 

تیم شهرخودرو مشهد در شهرستان جم میهمان تیم پارس جنوبی بود که این بازی با نتیجه ۲ بر یک به سود پارس به پایان رسید.

محمد قاضی (۲۱) برای شهرخودرو گلزنی کرد. فریبرز گرامی (۴۰) و پوریا آریاکیا (۴۴) هم زنندگان گل پارس جنوبی بودند. ضمن اینکه محمدعلی فرامرزی بازیکن تیم شهرخودرو در دقیقه ۴۵ با دریافت کارت قرمز از زمین بازی اخراج شد. 

این نتیجه در حالی رقم خورد که هر دو تیم سرمربیان جدیدی را روی نیمکت خود داشتند. سهراب بختیاری زاده برای نخستین بار روی نیمکت شهرخودرو نشست. سیروس پورموسوی هم روز گذشته به عنوان سرمربی پارس انتخاب شده بود و توانست در اولین دیدار تیمش، پیروزی را تجربه کند. 

پارس با این برد ۲۴ امتیازی شد و شهرخودرو هم ۴۲ امتیازی و در رده چهارم جدول باقی ماند.


 نساجی 0  نفت مسجدسلیمان 0

نساجی در قائمشهر میزبان تیم نفت مسجد سلیمان بود که جدال دو تیم برنده نداشت.

گل کهر  4   شاهین شهرداری بوشهر  2

تیم گل گهر با شرایط خاص به مصاف تیم شاهین شهرداری بوشهر رفت. این مسابقه با نتیجه ۴ بر ۲ به سود گل گهر تمام شد. 

احمد زنده روح (۲ - پنالتی)، یونس شاکری (۵)، رضا محمودآبادی (۱۳) و گادوین منشا (۶۳ - پنالتی) برای گل گهر و میلاد صارمی (۸) و مصطفی احمدی (۹۳)برای شاهین گلزنی کردند. 

گل گهر در حالی پای به این بازی گذاشت که ۱۲ عضو این تیم از جمله مجید جلالی سرمربی گل گهری ها کرونا داشتند اما سازمان لیگ در نهایت رای به برگزاری مسابقه داد. گل گهر در سه بازی گذشته خود شکست خورده بود و با این برد توانست طلسم ناکامی هایش را بشکند. شاگردان جلالی با این برد ۲۲ امتیازی شدند. تیم شاهین هم با هدایت سرمربی جدید خود مهدی پاشازاده با ۱۷ امتیاز در قعر جدول باقی ماند.


سایپا 0  پیکان 0

جدال تیم‌های فوتبال سایپا با پیکان برنده نداشت.

                             


تیمبازی‌هابردمساویباختتفاضل گلامتیاز
۱پرسپولیس۲۴۱۸۲۴۲۵۵۶
۲تراکتور۲۵۱۳۵۷۸۴۴
۳سپاهان۲۵۱۰۱۲۳۱۶۴۲
۴شهر خودرو۲۵۱۲۶۷۴۴۲
۵استقلال۲۴۱۱۸۵۱۸۴۱
۶فولاد۲۲۱۱۶۵۸۳۹
۷صنعت نفت آبادان۲۵۱۰۷۸۳۷
۸نفت‌ مسجدسلیمان۲۴۶۱۵۳۴۳۳
۹نساجی مازندران۲۴۶۱۰۸۲۸
۱۰ماشین‌سازی‌تبریز۲۵۷۶۱۲-۱۰۲۷
۱۱ذوب آهن۲۵۶۷۱۲۲۵
۱۲پارس جنوبی جم۲۴۴۱۲۸۲۴
۱۳سایپا۲۵۴۱۱۱۰۲۳
۱۴پیکان۲۵۵۷۱۳۲۲
۱۵گل گهرسیرجان۲۵۴۱۰۱۱-۱۰۲۲
۱۶شاهین شهرداری‌بوشهر۲۵۳۸۱۴-۲۸۱۷

 

اگر خوشت اومد لایک کن
0
آخرین اخبار