برگزاری جشنواره فرهنگی، ورزشی و هنری به‌یاد حماسه‌سازان 20 بهمن 57 گنبدکاووس/ تصاویر

اولین جشنواره فرهنگی، ورزشی و هنری به‌یاد حماسه سازان 20 بهمن 57 محله ی بهار شهدای گنبد کاووس برگزار شد.

به گزارش راه شلمچه از گنبدکاووس، انجمن دوستداران کتاب مهر گنبدکاووس با همکاری واحد فرهنگی بنیاد شهید و امورایثارگران،کانون بسیج رسانه و مدیریت فرهنگی سپاه ناحیه گنبد اولین جشنواره فرهنگی ، ورزشی و هنری را به یاد حماسه سازان 20 بهمن 57 محله ی بهار شهدای گنبد کاووس را برگزار کرد.

دراین مراسم که در محل انجمن دوستداران کتاب مهر گنبد کاووس با حضور حجه الاسلام رجنی مسئول نمایندگی ولی فقیه سپاه گنبدکاووس،حسن نوروزی رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران،محمودموحدی مسئول فرهنگی بنیاد شهید و سید علی کریمیان مشاور فرهنگی و امور کتابخوانی فرماندار و مدیر انجمن دوستداران کتاب مهر گنبد کاووس خانم احمدی مسئول دفتر تسهیلگری محله سید اباد و بدلجه و خانم دهقان کارشناس این دفتر و خانواده محترم پنج شهید حماسه ساز 20 بهمن 57و کودکان و نوجوانان عضو انجمن و شرکت کننده در مسابقات جشنواره  برگزار شد.
 در این برنامه که با مجری گری خانم مطهره سادات کریمیان برگزار شد ابتدا تلاوت قرآن کریم توسط زهرا سادات کریمیان و شعر خوانی کودک خردسال معصومه نوربخش اجرا گردیدوسپس سیدعلی کریمیان مدیر انجمن دوستداران کتاب مهر گنبد کاووس به خیر مقدم گویی و ارائه گزارش از روند برگزاری این جشنواره پرداخت.

کریمیان افزود: این اولین جشنواره فرهنگی ورزشی،هنری می باشد که به یاد حماسه سازان 20 بهمن 57 با همکاری بنیاد شهیدوبسیج رسانه و فرهنگی سپاه گنبد توسط این انجمن برگزار شداست .

وی در ادامه به مسئولین حاضر پیشنهاد کرد که: حماسه 20 بهمن 57  ثبت ملی شود زیرا این شهدا جزو اولین شهدای هستند که در قبل از پیروزی انقلاب اسلامی به دست مزدوران سفاک و چماقداران  منفور پهلوی مظلومانه در خیابان بهار شهدا در گنبد کاووس به شهادت رسیدند و این دومین حماسه بعد از حماسه شهدای گنبدی در 12 دیماه گالیکش می باشد،دراین حماسه 1 زن و 4مرد به درجه ی رفیع شهادت نایل امدند.

وی در پایان گفت:این انجمن قصد دارد کتاب این 5 شهید گرانفدر را به رشته تحریر در اورد و تا کنون کتاب"بانوی با صداقت" به یاد اولین بانوی شهید طیبه صداقت را منتشر نموده و کتاب شهید محمد بهمنی درحال سیر مراحل چاپ می باشد و سه شهید دیگرنیر انشاءالله به زودی در دستور کار قرار خواهد گرفت.

در ادامه این مراسم حجه الاسلام رجنی مسئول نمایندگی ولی فقیه سپاه گنبد کاووس به ایراد سخنرانی پرداخت وضمن خیر مقدم به خانواده محترم شهدا گفت: این شهدای عزیز را طلایه داران پیروزی انقلاب اسلامی در گنبد کاووس خواند و گفت که مردان آن ابراهیم وار و زنان آن با الگو گیری از حضرت آسیه ومریم عذرا گونه باعث پیروزی انقلاب اسلامی شدند.


در پایان این مراسم هدایایی تقدیم خانواده محترم شهدا گردید و جوایز برگزیدگان جشنواره توسط مسئولین و خانواده شهدای حاضر در برنامه به انان اهدا شد.


اگر خوشت اومد لایک کن
0
آخرین اخبار