با حضور معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار مازندران صورت گرفت:

برگزاری مجمع انبوه سازان استان در شهرستان بابلسر

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار مازندران، ادامه داد: استان مازندران برای تحقق طرح نهضت ملی مسکن نیازمند ۱۵۴۰ هکتار زمین است که از این میزان ۷۳۰ هکتار در قالب پنج شهرک مسکونی جدید در نظر گرفته شده است که این پنج شهرک در مرحله تصویب در شورای عالی معماری شهرسازی وزارت راه و شهرسازی قرار دارد.

به گزارش راه شلمچه، مجمع انبوه سازان مازندران با حضور تنی چند از مسئولان استانی، انبوه سازان استان در هتل میزبان شهرستان بابلسر برگزار شد.


در این مجمع که با اصلاح اساسنامه انجمن همراه بود، سایت جامع انبوه سازان رونمایی و از چند تن از پیشکسوتان انبوه ساز و برتر این دیار با اهداء لوح تقدیر و هدیه ای به رسم یادبود قدردانی شد.



معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری مازندران نهضت ملی مسکن را مهم‌ترین راهبرد دولت سیزدهم دانست و گفت: کاهش هزینه، افزایش کیفیت ساخت و بالا رفتن سرعت در اجرای این طرح ملی سه شاخصه لازم برای توجه به انبوه سازی است و سهم استان در طرح نهضت ملی مسکن ۱۵۴ هزار واحد مسکونی، بوده تاکنون ۱۱۷ هزار واحد ثبت نام کردند و ۲۷ هزار نفر نیز واجد شرایط شناخته شدند.




رضا علیخانی در همایش انبوه سازان استان با اشاره به اینکه صنعت ساختمان سازی ۱۸ درصد از سهم اشتغال و ۲۶ درصد نقدینگی کشور را به خود اختصاص داده است، اظهار کرد: صنعت ساختمان موتور محرکه و بازوی توانمند دولت برای نیل به توسعه اقتصادی محسوب می‌شود و نقش موثری در توسعه عمرانی و جلوگیری از رکود اقتصادی دارد. 





وی سهم استان در طرح نهضت ملی مسکن ۱۵۴ هزار واحد مسکونی، دانست و گفت: تاکنون ۱۱۷ هزار واحد ثبت نام کردند و ۲۷ هزار نفر واجد شرایط شناخته شدند.



معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار مازندران، ادامه داد: استان مازندران برای تحقق طرح نهضت ملی مسکن نیازمند ۱۵۴۰ هکتار زمین است که از این میزان ۷۳۰ هکتار در قالب پنج شهرک مسکونی جدید در نظر گرفته شده است که این پنج شهرک در مرحله تصویب در شورای عالی معماری شهرسازی وزارت راه و شهرسازی قرار دارد.



علیخانی با اشاره به اینکه مقرر شد ۳۳۰ هکتار از اراضی باقی مانده در قالب گروه‌های فنی و پیمانکاری ساخته شود که از این میزان ۱۳۰ هکتار دارای پروانه و در حال ساخت هستند، اظهار کرد: ۵۰ هکتار در مرحله تغییر کاربری قرار دارند و ۱۵۰ هکتار در مرحله الحاق است.



رییس اتاق بازرگانی مازندران در همایش مجمع عمومی و عادی انبوه سازان مازندران با اشاره به اینکه آنچه فضای مسکن است به دست انبوه سازان برای مردم ساخته می شود گفت: در این دوره از انجمن تصمیم بر این شد حمایت اعضای انجمن و اجرا از رئیس انجمن انجام شده و و‌مانیز بعنوان داوران در این مجمع حضور داشته باشیم.



عبدالله مهاجر گفت: در گزارش عملکرد سال ۱۴۰۰منابع درآمدی هزینه‌ای و پیشنهاد بودجه سال آتی مطرح و منابع  درآمدی ۱۴۰۰،  ۴۲۲ میلیون تومن  بود که در سال ۹۹،  ۲۴۲  میلیون بوده است.



وی  ادامه داد: در بخش مجموع هزینه های انجام گرفته ۳۳۱ میلیون در سال ۱۴۰۰ بوده که این رقم در سال ۹۹،  ۲۸۹میلیون تومان بوده است‌.



مهاجر گفت: هزینه های عمومی در سال۱۴۰۰ حدود ۸۸ میلیون تومان و در سال ۹۹ حدود ۵۵ میلیون‌تومان بوده و سایر هزینه ها نیز صفر بوده است که ۸۹ میلیون مازاد بر درآمد بوده است.



در ادامه قوپرانلو رئیس هیات مدیره انجمن انبوه‌سازن  مازندران نیز در جلسه مجمع عمومی و عادی  انبوه سازان مازندران گفت: در این همایش انتخاب بازرس مجمع انجام شد و همچنین رای گیری در جهت تغییرات اساس نامه مجمع به تصویب رسید.



وی گفت: ساخت و سازها گردش مالی بزرگی به همراه دارد و تغییر سیاستهای مالی بانک‌مسکن موجب آسیب به انبوه سازان می‌شود.




قوپرانلو افزود: انبوه سازی در شهرهای بابل، ساری، قایمشهر و تنکابن انجام می شد که در ۲۰ سال اخیر مناطق جدید ایجاد شد و ایجاد نمایندگی در تمام شهرهایی که امکان انبوه سازی دارند انجام و تشخیص آن  به عهده هیئت مدیره خواهد بود. 


وی با اشاره به مشکل تامین منابع مالی در راستای احداث و اتمام پروژه ها گفت: ایجاد راهکارهای ساده  در این راستا موثر است؛ همچنین برای اجرای پروژه انبوه سازی باید مجموع متراژ ۴ هزار متر باشد که به ۶ هزار متر افزایش یافت.


گفتنی است حضور مهدی نجاتی جوارمی رئیس سازمان سرمایه گذاری و مشارکت های مردمی شهرداری مرکز مازندران و داود ندیم پدرعلم سرمایه گذاری کشور در این همایش از نکات جالب توجه بوده است.





اگر خوشت اومد لایک کن
0
0
رضاییان ۳۱ مرداد ۱۴۰۲
با درود. بنده به عنوان یک شهروند آملی که آمل در تاریخ به عنوان کهن ترین شهر مازندران و یکی از کهن ترین شهرهای ایران و در حال حاضر صنعتی ترین شهر شمال ایران و مازندران باید این پرسش را از جنابتان مطرح کنم که چرا هیچ سرمایه گذاری را سمت آمل روانه نمی کنید.؟!! آمل دارای قله دماوند نماد ایران و دومین شهر از نظر مساحت جنگل های هیرکانی در استان است. آمل مستعدترین شهر برای بلندمرتبه سازی است. خوب است که شرکت وزین شما در آمل فعال شود چرا که سرمایه گذاری در این شهر بازتاب بسیار خوبی برای شما و مردم دارد.
پاسخ
آخرین اخبار