توسلی در نطق میان دستور:

به قرآن مجید سوگند یاد کرده‌ام که مدافع حقوق مردم باشم

نماینده مردم بهار و کبودرآهنگ گفت: بزودی نتیجه و گزارش تحقیق و تفحص از غار علیصدر و شرکت سیاحتی را در اختیار نمایندگان محترم قرار خواهیم داد همکاران بنده در این تحقیق و تفحص بیش از ۱۷۰۰۰ صفحه سند را که مربوط به عملکرد ۳۰ ساله شرکت است بررسی کرده اند و تخلفات متعدد احصا شده است

به گزارش راه شلمچه، فتح‌الله توسلی در نشست علنی امروز( یکشنبه 21 خرداد ماه) مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور خود اظهار کرد: بیانات مقام معظم رهبری در دیدار با فرزندان خود در مجلس شورای اسلامی و حمایت ایشان از عملکرد خانه ملت نشان افتخاری است که مسئولیت ما نمایندگان در انجام وظایف و پیگیری دستورات و سیاست های کلی مصوب معظم له در راستای تامین منافع ملی کشور را بسا سنگین تر نموده است عباراتی مانند مجلس انقلابی، با سواد، جوان، پر تحرک و پرکار هر کدام در جای خود بار سنگینی از مسئولیت را بر مجلس و منتخبین مردم تحمیل می کند.

 

وی افزود: بدون شک مجلس و خادمان مردم در مجلس مانند هر دستگاه دیگری بدون اشتباه نبوده و نیستند اما حقیقتا رویکرد کلی خانه ملت همان است که رهبر معظم انقلاب بر آن تاکید کرد کردند و از این بابت از معظم له تشکر می کنم و خدای را شاکریم.

 

این نماینده مردم در مجلس تاکید کرد: آزمایش موفقیت آمیز موشک مافوق صوت فتاح علاوه بر اینکه پیام اقتدار، اطمینان و اعتماد و بازدارندگی برای ملت عزیز ایران اسلامی است پیام قاطعی به دشمنان این کشور قدرتمند است تا مبادا دچار توهم شوند و قصد آسیب زدن به جمهوری اسلامی ایران را داشته باشند بدون شک این دستاورد بزرگ و نماد قدرت ملی نتیجه زحمات شبانه روزی متخصصان نظامی و دانشمندان در حوزه های مختلف است از تک تک این عزیزان تشکر می کنم و به روح مطهر حضرت امام روح الله که در ایام ارتحال آن مرد بزرگ به سر می بریم و شهدای بزرگ انقلاب و دفاع مقدس به ویژه شهید طهرانی مقدم، شهدای هسته ای و سایر شهدا درود می فرستم.

 

نماینده مردم بهار و کبودرآهنگ در مجلس عنوان کرد: فتاح می تواند مفتاح نیز باشد و کشورهای منطقه که به دلیل ملاحظات کلان و راهبردهای ابر قدرت ها به ویژه آمریکا برای حفظ امنیت رژیم صهیونیستی همواره در لیست سیاه یا قرمز غرب برای تحویل سلاح های راهبردی هستند بدانند که جمهوری اسلامی امنیت کشورها را امنیت خود می داند و همکاری های دفاعی، امنیتی در راستای امنیت منطقه ای و امنیت بین المللی به ویژه در منطقه حساس خلیج فارس را در راستای منافع ملت های منطقه می داند و حضور کشورهای خارج از منطقه به ویژه کشورهایی که تجربه اشغالگری در منطقه غرب آسیا را دارند تهدید امنیت ملی می داند.

 

توسلی اظهار کرد: آغاز مجدد روابط دیپلماتیک بین جمهوری اسلامی ایران و عربستان سعودی و افتتاح سفارت جمهوری اسلامی ایران در ریاض و متقابلا سفارت عربستان سعودی در ایران بعد از زمان اندکی از حضور بشار اسد در عربستان سعودی و اجلاس اتحادیه عرب پیام های مهم و مثبتی به جهان اسلام مخابره کرد. تلاش ها و سفرهای علنی و محرمانه مقامات آمریکایی از جمله مشاور امنیت ملی آمریکا، مدیر سیا، وزیر خارجه آمریکا به عربستان تلاش مذبوحانه ای برای احیای پروژه تشکیل جبهه منطقه ای برای مقابله با جمهوری اسلامی ایران و جلوگیری از توسعه روابط اسلامی- اسلامی بین عربستان و جمهوری اسلامی ایران بود.

 

وی با تشکر از اقدامات دولت بیان کرد: به عنوان کسی که در این مکان به قرآن مجید سوگند یاد کرده ام که مدافع حقوق مردم باشم مطالبی را عرض می کنم، دولت باید بداند که مردم ولی نعمت همه ما هستند و مجلس خانه ملت است. بیش از 9400 تذکر، 7800 سوال، 101 استیضاح از وزرا، 407 تحقیق و تفحص نمایندگان مجلس از ابتدای دوره یازدهم مجلس تا ششم خرداد سال جاری آمار هشدار دهنده ای به دولت از جانب خانه ملت است و دولت باید در برخی از رویکردها و انتخاب وزرا و مسئولان تجدید نظر کند.

 

عضو مجمع نمایندگان استان همدان بیان کرد: قریب یکسال از سفر آقای رئیسی به شهرستان کبودرآهنگ و قول و دستور ایشان برای حل مشکل اوقاف این شهرستان و شهر لالجین در دو ماه می گذرد اما در حالی که در آستانه سفر دوم رئیس جمهور به استان هستیم علی رغم پیگیری های متعدد اینجانب و وزیر ارشاد به دلیل خواسته های غیر ممکن سازمان اوقاف کشور این معظل همچنان باقی است و به شدت موجب نارضایتی مردم شده است امیدوارم با دستور صریح و مجدد رئیس جمهور این مشکل حل شود قطعا تحقیق و تفحص از اوقاف یک ضرورت است. از همکاری و مساعدت وزیر راه و شهرسازی در پاسخ مثبت به پیگیری بنده برای حل بخشی از معظل قریب 40 ساله زمین شهری در کبودرآهنگ تشکر می کنم.

 

وی تصریح کرد: در شرایطی که کشاورزان برای آبیاری مزارع خود به آب نیاز دارند تا یکسال زحمات خود را برداشت نمایند شاهدیم که روزانه 5 ساعت از برق کشاورزان دو شهرستان که 80 درصد آن کشاورز هستند قطع می شود و هیچ کس هم پاسخگوی آسیبی که به کشاورزان و امنیت غذایی کشور وارد می شود، نیست و محصولات کشاورزان در حال نابودی است این در حالی بوده که امهال وام های کشاورزی همچنان بین سازمان برنامه، بانک مرکزی و سایر دستگاه ها در گردش است و کشاورزان مظلوم مرتبا تحت فشار بانک ها برای بازپرداخت تسهیلات هستند.

 

نماینده مردم بهار و کبودرآهنگ افزود: هزاران خودرو باری کشنده بیش از یکسال است در گمرک خاک می خورد و صدها نفر از رانندگان و صاحبان کامیونها بین ریاست جمهوری، وزارت صمت و راهداری و گمرک و دیوان عدالت سرگردان هستند چه کسی قرار است رفع موانع کند و مشکل مردم را حل کند؟ اکنون هر کس سری به بازار بزند از گرانی سرسام آور مایحتاج مردم وحشت زده می شود ، آیا تناسبی بین درآمد مردم و قیمتها وجود دارد؟ ساخت یک سرپناه که نه بلکه اجاره یک سرپناه در بسیاری از شهرها و حتی روستاها به آرزوی دست نیافتنی برای بسیاری از مردم این کشور تبدیل شده است زیرا سیستم بانکی و سازمان برنامه و بودجه و .... دقیقا برخلاف سیاستهای کلی کشور و دولت حرکت کرده و بازی با حاصل جمع صفر و شاید حاصل جمع منفی به ضرر مردم را در حوزه مسکن شاهدیم.

 

توسلی عنوان کرد: بسیاری از بانکها از پرداخت وام مسکن بویژه مسکن روستایی خود داری می کنند چگونه می توان بدون تامین زمین، پرداخت بموقع تسهیلات و تامین مصالح مناسب سالی یک میلون خانه ساخت و ما شرمنده مردمی هستیم که اکنون در کنار بنگاههای املاک حتی محل مناسب برای اجاره را نمی یابند اغلب بانکهای کشور به بنگاههایی تبدیل شده اند که به هیچ کس پاسخگو نیستند و بدون توجه به تذکرات رهبر معظم انقلاب همچنان در حال بنگاهداری هستند و از پرداخت تسهیلات به مردم خودداری می کنند و عملا در حال ناراضی تراشی هستند سخت گیری های بی مورد ، ضوابط خلق الساعه ، وقت کشی و در مواردی توهین به مردم و سرمایه گذاران و شرکتها و آحاد جامعه توسط بانکها در شرایطی است که اخبار نگران کننده ای از پرداخت تسهیلات میلیاردی توسط بانک مرکزی و سایر بانکها به کارکنان خود به گوش می رسد و مردم اکنون می پرسند چگونه است که پرداخت وام به مردم موجب تورم و افزایش نقدینگی در جامعه می شود اما پرداخت وامهای میلیاردی سهل الوصول برای کارکنان بانکها نه.

 

این نماینده مردم در مجلس تصریح کرد: آیا تبعات مهاجرت روستاییان به حاشیه شهرها تخلیه روستاها و کاهش جمعیت مولد در روستاها در تصمیمات دولت و نظام بانکی لحاظ می شود. اصولا آیا دولت سیاستی برای توسعه روستایی دارد. اگر دارد چرا ما نمود آن را در روستاها نمی بینیم اکنون مدیریت پسماندهای روستایی به عهده کیست؟ اقتصاد روستا از وظایف کدام دستگاه است وظیفه دولت در قبال مناطقی که عملا در منطقه بحرانی آب قرار دارند چیست؟ آیا باید روستاییان را به حال خود رها کنیم متاسفانه برخی از وزارتخانه ها خود را موظف به پاسخگویی به نمایندگان نمی دانند و در مواردی فقط پاسخ های سمبلیک و به پیوست ایفاد می گردد درون سازمانی اکتفا می کنند و حقوق مردم نادیده گرفته می شود و تضییع می گردد اما در شرایطی که هنوز سازمان ملی مهاجرت تشکیل نشده است با سربرگ این سازمان با دستگاهها مکاتبه می شود و خلاف قانون عمل می شود و به بانکها دستور می دهند اقداماتی انجام دهند که خلاف قانون است.

 

توسلی اظهار کرد: بنده در این صحن و در حضور ملت قسم یاد کرده ام که مدافع حقوق مردم باشم و اکنون به عنوان عضو ناظر مجلس در شورایعالی اصل ۴۴ قانون اساسی نمی دانم چرا شورای مهمی در این سطح در یک سال گذشته فقط دو بار تشکیل جلسه داده و حتی مصوبات این جلسات نیز اجرایی نمی شود، چرا برخی وزارتخانه ها در اجرای قانون مبارزه با پولشویی تعلل می کنند و مدتهاست اجرای ماده ۲۰ قانون مبارزه با پولشویی را معطل کرده اند . تشکیل این شوراها برای این است که مشکلات کشور حل شود نه اینکه مصالح «بخشی» یا سازمانی بر مصالح ملی غلبه کند.

 

عضو مجمع نمایندگان استان همدان گفت: بزودی نتیجه و گزارش تحقیق و تفحص از غار علیصدر و شرکت سیاحتی را در اختیار نمایندگان محترم قرار خواهیم داد همکاران بنده در این تحقیق و تفحص بیش از ۱۷۰۰۰ صفحه سند را که مربوط به عملکرد ۳۰ ساله شرکت است بررسی کرده اند و تخلفات متعدد احصا شده است، متاسفانه دستگاه های ذیربط از جمله سازمان حفاظت محیط زیست و وزارت میراث فرهنگی و گردشگری به وظایف خود عمل نکرده اند و این مکان توریستی جهانی حیات خلوت استانداری طی سالیان گذشته بوده و هست و بعد از ۳۰ سال حضور شرکت سیاحتی در این منطقه و اخذ ۲۳۰ هکتار زمین برای توسعه زیر ساخت های گردشگری اکنون روزانه مسافرین باید ساعت ها در صف ورود به غار باشند و در مواردی هم بدون بازدید از غار بر می گردند و منافع حاصل از غار که باید در همان منطقه سرمایه گزاری می شده است در شهر همدان و سایر مناطق بکار گرفته شده است و محرومیت در منطقه در اوج خود است.

اگر خوشت اومد لایک کن
1
آخرین اخبار