به مازندران سفرنکنید

در شرایط فعلی از یک هفته گذشته تاکنون روند ابتلا به ویروس کرونا در استان مازندران روند افزایشی به خود گرفته است.

به گزارش راه شلمچه، معاون کل وزیر بهداشت گفت: درخواست ما این است که مسافران تهرانی و سایر نقاط کشور اعم از جنوب ، غرب و شرق استان های کشور به مازندران سفر نکنند.

همچنین رییس دانشگاه علوم پزشکی مازندران در مورد ارتباط افزایش آمار بیماران کرونایی در استان با برداشته شدن محدودیت های سفر هم توضیح داد: در ابتدای شیوع ویروس کرونا برای جلوگیری از ورود آلودگی این ویروس به استان نظر بر اجرای محدودیت ها بود که با اپیدمی شدن این بیماری در استان محدودیت های سفر به خصوص در مورد کسانی که ویلاهای شخصی دارند و امکان برگزاری تجمعات را ندارند ، برداشته شد ضمن این که سفر این افراد تاثیر چندانی در سرعت انتقال ندارد.
 وی مشکل اصلی را مربوط به بومیان مهاجر دانست و افزود : برگشت این مسافران برای دید و بازدید خویشاوندان می تواند باعث برپایی تجمعات و برخی نشست های تجمعی باشد که خطر انتقال ویروس را افزایش می دهد.
 براساس آخرین گزارش هم اکنون حدود ۵۰۰ بیمار کرونایی در سطح بیمارستان های دانشگاه علوم پزشکی مازندران بستری هستند و با احتساب بیماران بستری در مراکز درمانی تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی بابل  تعداد بیماران کرونایی در سطح استان بیش از ۶۰۰ نفر رسیده است که نسبت به هفته گذشته آمار بیماران حدود ۵۰ درصد بیشتر شد.

اگر خوشت اومد لایک کن
0
آخرین اخبار