تا حالا می‌گفتیم تقصیر احمدی‌نژاد است حالا بگویید تقصیر مجلس هفتم است(!)

رئیس فراکسیون امید در مجلس دهم ضمن تجاهل‌العارف گفت، وضعیت رشد اقتصادی منفی و تورم فعلی، تقصیر مجلس هفتم است!!

به گزارش راه شلمچه، محمدرضا عارف در نشست انجمن اسلامی معلمان و نمایندگان تهران در مجلس دهم گفت: جریان اصلاحات ثابت کرده که ظرفیت پاسخگویی به مطالبات مردم را دارد.
وی افزود: در مجلس هفتم طرحی را در اواخر سال 83 با ادعای عیدی مجلس به مردم تصویب کردند یعنی طرح تثبیت قیمت‌ها که بلایی که امروز بر سر اقتصاد کشور ما آمده است نشأت گرفته از طرح تثبیت قیمت‌هاست. نتیجه این شد که رشد مثبت اقتصادی 7 درصد سال 84 به رشد منفی 7 درصد در دولت دهم رسید، تورم یک رقمی سال 84 به رقم 40 در سال 91 رسید و عملاً نظام تک نرخی ارز متلاشی شد.
این فرافکنی آقای عارف در حالی است که طرح تثبیت قیمت‌ها برای ملت زمان کوتاه یکی دو ساله خصوصاً برای مهار تورم و سوء مدیریت دولت اصلاحات صورت گرفت وگرنه افزایش سالانه قیمت‌ها، جزو مفاد دایمی قوانین بودجه سالیانه است.
اما نکته جالب این است که مجلس دهم- با حضور امثال آقای عارف- و با همراهی دولتمردان، در اقدامی سیاسی و انتخاباتی، روند افزایش سالانه و تدریجی قیمت بنزین را در چند سال اخیر حذف کردند اما سال گذشته دولت، به ناگهان جبران مافات کرد و قیمت بنزین را سه برابر کرد که تبعات اجتماعی و سیاسی و امنیتی تلخی را در آبان سال گذشته در پی داشت. با این وجود معلوم نیست آقای عارف چرا به جای پاسخگویی درباره حضور و تقصیرهای دوره خویش و مدیریت مورد حمایت‌شان، علاقمند هستند به یک موضوع تاریخ گذشته و مقطعی در سه دوره قبل‌تر مجلس بپردازند.
یادآور می‌شود رکورد تورم فعلی که محصول تعامل غلط مجلس دهم و دولت روحانی است، صرفاً با رکورد تورمی 49/6 درصدی دولت سازندگی در سال 74 قابل مقایسه است.

اگر خوشت اومد لایک کن
0
آخرین اخبار