تبادل تجربیات ، آغاز فصلی جدید در هیات بوکس مازندران

ورزش و تحرك از دیرباز به عنوان مهمترین عامل سلامتی اعضای بدن به خصوص عضلات كه عامل مهمی در تحرك آدمی است و در سنین بالا كمك زیادی به انسان می‌كند شناخته شده است.اهمیت ورزش چه به صورت حرفه‌ای یا غیر از آن بر همگان روشن و هر روزه بر طرفداران آن افزوده می‌شود.

ورزش و تحرك از دیرباز به عنوان مهمترین عامل سلامتی اعضای بدن به خصوص عضلات كه عامل مهمی در تحرك آدمی است و در سنین بالا كمك زیادی به انسان می‌كند شناخته شده است.اهمیت ورزش چه به صورت حرفه‌ای یا غیر از آن بر همگان روشن و هر روزه بر طرفداران آن افزوده می‌شود.


به گزارش راه شلمچه، امروز به دلیل دستیابی انسان به بسیاری از تكنولوژی‌ها، فرسودگی تحركی سلامت آدمی را بشدت تهدید می‌كند و تنها با ورزش است كه می‌توان از رخوت و سستی و بیماری‌های متعددی كه همه روزه سبب فرسودگی عضلات می‌شود، نجات یافت.


رشته بوکس از جمله ورزش‌های مفرح و هیجان آور و مفید برای همه اعضای بدن است که طرفداران زیادی را به خود جلب کرده است، استان مازندران نیز همگام با دیگر شهرهای کشور در رشته بوکس افتخاراتی را در سطح ملی کسب کرده که حاصل تلاش ورزشکاران  و مربیان و حمایت فدراسیون این رشته بوده است.


سید امیر مدرسی که خود داور ملی در این رشته ورزشی است مدتی است که سکان این فدراسیون را با هدف حمایت از جوانان و نوجوانان و همچنین ارتقای این رشته ورزشی به دست گرفته است.


او که  قهرمانی کیک بوکسینگ کشور و بوکس استان را در کارنامه ورزشی خود دارد استفاده از تجارب پیشکسوتان را در تعالی این ورزش موثر می‌داند و بر این باور است که اگر برنامه‌ریزی منسجم و یکپارچه در این حوزه اتفاق افتد، بی‌شک ورزشکان دیار طبرستان برای تیم ملی آماده خواهند شد.


مدرسی علاوه بر پرداختن به ورزش آقایان در این رشته ورزشی پیگیری اخذ مجوز رشته بوکس بانوان از وزارت ورزش و جوانان از   از جمله اهدافی دانست که برای اقدام آن تلاش می‌کند.


وی  که معتقد است ورزش عامل مهمی در بهبود حیات آدمی به خصوص در شرایط زندگی ماشینی است تلاش خود را برای ارتقای ورزش بوکس استان مضاعف می‌کند تا نمود آن در آینده‌‌ای نزدیک بر همگان قابل مشاهده باشد.


این داور جوان و با تجربه ملی برگزاری جشنواره‌های فرهنگی و ورزشی طرح ملی « فجر تا نوروز» و همچنین برگزاری مسابقات فستیوال جوانان و نوجوانان مازندران را از جمله برنامه‌هایی عنوان کرد که در دستور کار این هیات ورزشی قرار دارد.


وی آشنا سازی شهرهای ساحلی برای برگزاری مسابقات دوره‌های آموزشی را از دیگر برنامه‌هایی در دستور کار این هیات استانی اعلام کرد.


مدرسی بهبود و ارتقای هیات بوکس را در حمایت از باشگاه‌های این رشته ورزشی می‌داند و اظهار می کند که برای تقویت و حمایت این باشگاه‌ها از هیچ تلاشی فروگذار نمی‎کند.


برگزاری لیگ استان  از دیگر عناوینی است که در شمار برنامه‌های مدرسی رئیس هیات بوکس استان همیشه سبز و قهرمان خیز مازندران قرار دارد.


به گفته رئیس هیات بوکس مازندران، ۲ ورزشکار در رده سنی بزرگسالان و یک ورزشکار در رده سنی جوانان در بدنه تیم ملی هستند که تلاش می‌شود این تعداد در دوره‌های آتی با معرفی قهرمانان و  ورزشکاران در عرصه ملی افزایش یابد.


همگانی کردن رشته بوکس و برگزاری مسابقات در پارک‌ها ، سواحل و اماکن عمومی و تفریحی با هدف آشنایی بیشتر همگان با این رشته ورزشی پر هیجان و کم آسیب از دیگر برنامه‌هایی است که مدرسی از آن یاد کرد.


وی با اعلام حمایت از همه ی ورزشکاران این رشته ورزشی اذعان داشت که دست تمامی ورزش دوستان و ورزشکاران  و تمامی کسانی که در جهت ارتقای این رشته ورزشی با با همراه و همگام می‌شوند را به گرمی می‌فشاریم و از بیانات و تجارب سازنده شان بهره گیری می‌کنیم.


مدرسی با بیان اینکه هم اکنون ۱۴۸۰ ورزشکار سازمان یافته در رشته بوکس مازندران عضویت دارند، تصریح کرد: تعداد ورزشکاران سازمان یافته در دو سال اخیر دچار اُفت و رکود بوده که تلاش خواهیم کرد که بر تعداد این ورزشکاران افزوده شود.

اگر خوشت اومد لایک کن
0
آخرین اخبار