تحقیر ایرانی‌ها توسط سیدمحمد خاتمی! +فیلم

اظهارات خاتمی که یکی از عوامل اصلی در فتنه ۸۸ است و به‌واسطه همین فتنه سبب ایجاد تحریم‌های خاص علیه ایران شده است، دارای نکاتی است که در ادامه به آن اشاره می‌شود.

به گزارش راه شلمچه، در پی ایجاد محدودیت‌های کرونایی، یک‌صد و چهل و سومین نشست ماهانه اعضای " بنیاد باران " با سخنرانی محمد خاتمی رئیس بنیاد باران به‌صورت مجازی برگزار شد.

خاتمی در قسمتی از اظهاراتش درباره آسیب‌های ایجادشده توسط شیوع کرونا در داخل کشور، به مقایسه ایران و آلمان می‌پردازد.

رئیس بنیاد باران می‌گوید:

"ما باید به کسانی که محدودیت‌هایی که ایجاد شد [به‌واسطه شیوع کرونا و قرنطینه] آسیب‌های معنوی و مادی دیدند کمک کنیم من شنیدم البته در اخبار شنیدم که در آلمان برای تمام آن‌هایی که در این زمینه دچار مشکلاتی شدند یا از کار بازماندند سه هزار یورو به هر نفر داده شده آن هم بلافاصله، ما آلمان نیستیم ما امکاناتمان بسیار کمتر از آلمان و مشکلاتمان بسیار بیشتر از آلمان است و واقعاً هم دولت با سر و جان در این زمینه کار می‌کند با نداشتن منابع با مشکلاتی که هست و قرار شده که یک‌میلیون تومان بدهند، نمی‌دانم داده‌اند، اگر نداده‌اند زودتر داده شود و اگر دادند سعی کنند به بیشتر افراد این مسئله برسد که موردنیازشان هست...

اظهارات خاتمی که یکی از عوامل اصلی در فتنه ۸۸ است و به‌واسطه همین فتنه سبب ایجاد تحریم‌های خاص علیه ایران شده است، دارای نکاتی است که در ادامه به آن اشاره می‌شود.

۱- خاتمی با استفاده از اینکه ما آلمان نیستیم، عملاً به ایران و ایرانی توهین می‌کند و نشان می‌دهد ذره عرق ملی در ذهن این فرد وجود ندارد که این‌چنین ایران را مقابل یک کشور اروپایی در نازل‌ترین سطح ممکن مقایسه می‌کند.

۲- اطلاعات خاتمی از آلمان و بی‌اطلاعی‌اش از وضعیت ایران حاکی از توجه خاص این جریان به کشورهای غربی و عدم توجه به مسائل ایران است تا جایی که خاتمی نمی‌داند وام یک‌میلیونی به چه کسانی و به چه شکلی پرداخت‌شده است ولی به شکل دقیق می‌داند در آلمان چه میزان و چگونه و در چه زمانی کمک مالی پرداخت‌شده است که احتمالاً به‌واسطه حضور پسر و عروسش در آلمان است.

۳- خاتمی در تحقیر ایران مقابل آلمان و کشورهای اروپایی هیچ اشاره‌ای به بزرگواری و فرهنگ مردم ایران در استفاده و خرید اقلام اساسی و همچنین بی‌فرهنگی و وحشی‌گری مردم اروپا و غرب در حمله به فروشگاه‌ها نمی‌کند و به‌راحتی می‌گوید ما آلمان نیستیم.

۴- خاتمی در مقایسه حقیرانه‌اش و به‌واسطه عدم اطلاعش از مسائل داخلی، هیچ اشاره نمی‌کند که همین ایرانی که مقابل آلمان تحقیرش کرد، به کشور صنعتی اروپا یعنی المان، کیت تشخیص کرونای ایرانی صادر کرده است.

۵- به‌طور کل خاتمی در کنار تحقیر ایرانی و کشور با تمدن ایران مقابل آلمان، هیچ حرف تازه‌ای برای گفتن نداشت و با تغییر ادبیات آشتی ملی به همبستگی ملی، به دنبال فرار از پاسخگویی نسبت به جنایتی که اصلاح‌طلبان در فتنه ۸۸ و در حق مردم ایران مرتکب شدند، است.

فیلم اظهارات خاتمی


منبع؛ مشرق

اگر خوشت اومد لایک کن
0
آخرین اخبار