ترفندهای مشترک فتنه‌های عراق و ایران

در آستانه اربعین حسینی، همچون سال‌های گذشته، دور جدیدی از تحرکات دشمنان برای اختلاف‌افکنی بین دو ملت ایران و عراق کلید خورده است؛ بررسی این تحرکات در ایران و عراق نشان دهنده نکات مشترکی است.

به گزارش راه شلمچه، عراق چند روزی است که در گیر اعتراضات مردمی است. اعتراض‌هایی که به دلایل اقتصادی شکل گرفته ولی ظاهرا آب گل‌آلود خوبی برای ماهیگیری دیگران شده است. حالا  ارتش رسانه‌ای عبری،عربی،غربی به خط شده تا بلکه بتواند دامنه اعتراضات را گسترده‌تر و شدت آنها را بیشتر کند. هدف یک چیز است: راهپیمایی عظیم اربعین؛ اجتماع چندمیلیونی زائران امام حسین(ع) در اربعین حسینی که چندسالی است چشم جهانیان را به خود معطوف کرده.

  

سیاستمدارانی که چند سالی استراتژی بایکوت خبری را برای این راه‌پیمایی بی‌نظیر در رسانه‌های رسمی جهان به کار گرفته بودند، کم‌کم به این نتیجه رسیدند که نمی‌توان این اجتماع بزرگ را نادیده گرفت. پس چاره‌ای نیست و باید به این موضوع هم پرداخت؛ البته ناقص و تحریف شده!

  

اما امسال و در آستانه اربعین، اعتراضات عراق، بهانه بهتری به دست این رسانه‌ها داده تا فضا را غبارآلود کنند. البته ترفندهای به کار رفته در این رسانه‌ها برای ما ایرانی‌ها چیز جدیدی نیست. انگار باز هم یک ماجرای تکراری در حال وقوع است. در بخش اول  این گزارش قصد داریم به شباهت‌های خط خبری و محور استفاده شده توسط رسانه‌های دشمن بپردازیم و در بخش دوم به شباهت ترفندهای آنان.

  

بخش اول

  

* ایران و عراق مگر با هم نجنگیدند

  

یکی از ابتدایی‌ترین سنگ‌اندازی‌هایی که رسانه‌های بیگانه در هردو کشور مطرح کرده‌اند، این است که مگر شما با همدیگر نجنگیده‌اید و بسیاری از عزیزان‌تان را در این مسیر از دست نداده‌اید؟ پس چرا باید یکدیگر ارتباط داشته باشید؟

  

آن‌ها بیان نمی‌کنند که دشمنی ایران با بعثی‌هایی بود که یک دنیا را در حمایت خود داشتند، و نه این افرادی که جانانه از زائران اربعین میزبانی می‌کنند و  «حب‌الحسین_یجمعنا» را معنا می‌کنند. حتی در همان زمان جنگ هم بسیاری از عراقی‌ها به صف جبهه‌های ایرانی پیوستند و با حزب بعث جنگیدند.

  

 

  

** حضور نیروهای خارجی

  

امسال و در میانه اعتراضات عراق، شایعه‌ای مبنی بر حضور نیروهای ایرانی برای سرکوب اعتراضات در برخی رسانه‌‌ها منتشر شد. این شایعات، در حجم گسترده توسط رسانه‌های  ضدانقلاب پوشش داده شد.

  


 

  

 

  

درست مشابه همین شایعه در فتنه ۸۸ وجود داشت، در آن زمان رسانه‌های ضدانقلاب شایعه می‌کردند که سربازان سیاه پوش لبنانی، با معترضان  ایرانی برخورد می‌کنند.

  

اگر خوشت اومد لایک کن

0
آخرین اخبار