تسلیت آیت‌الله انصاری به‌مناسبت درگذشت آیت الله امامت کاشانی

آیت‌الله محمدحسن انصاری از نوادگان شیخ اعظم درگذشت آیت الله سید عزیزالله امامت کاشانی(ره) را تسلیت گفت.

به گزارش راه شلمچه، متن پیام تسلیت آیت الله شیخ محمد حسن انصاری به شرح زیر است:

العلماء باقون ما بقی الدهر
خبر ارتحال عالم ربانی، اسوه علم و تقوا حضرت آیت الله العظمی حاج سید عزیزالله امامت کاشانی مارا متاثر نمود،
شخصیتی که عمر گرانبهای خود را صرف نشر معارف اسلامی و تربیت شاگردان ولایتی و رفع مشکلات مردم سپری نمود .
خدا را شاکریم در سفری که به شهر عالم پرور کاشان داشتم توفیق زیارت این سید جلیل القدر نصیب ما گردید که در آن دیدار صمیمانه مورد لطف و محبت ایشان قرار گرفته و از جدّ اعلا شیخ اعظم انصاری ره به بزرگی و عظمت یاد نمودند خاطره آن دیدار بیاد ماندنی  فراموش نخواهد شد .
لازم میدانم فقدان و ارتحال این عالم وارسته را به نماینده  محترم ولی فقیه در کاشان  و حوزه های علمیه و مردم متدین آن دیار ،  به ویژه بیت معظّم له تسلیت عرض نموده و از درگاه باریتعالی رحمت و مغفرت را برای ایشان سائلم . والسلام علیکم و رحمه الله .

 الاحقر محمد حسن الانصاری.


گفتنی‌است، آیت‌الله امامت کاشانی ۱۳۰۶ شمسی در کاشان دیده به جهان گشود و پس از گذراندن تحصیل علم در مدارس جدید مشغول آموختن علوم دینیه نزد برادر بزرگوارش آیت‌الله سیدفضل الله امامت ادبیات عرب و منطق را فرا گرفت و سپس در محضر پدر بزرگوارش شروع به آموختن فقه و اصول کرد. وی همچنین در محضر آیت‌الله سیدحسین رضوی مکاسب مرحوم شیخ انصاری، فصول و کفایه و منظومه سبزواری و شرح تجرید و ریاض را فرا گرفت و بعد از مهاجرت به عتبات عالیات در درس فقه مرحوم آیت‌الله‌العظمی آقای حاج میرزا مهدی شیرازی در کربلا شرکت کرد و از ایشان اجازه اجتهاد گرفت و سپس به محضر درس علمای نجف مشرف شد و بهره های فراوانی کسب کرد.

اگر خوشت اومد لایک کن
0
آخرین اخبار