تشریح عملکرد هشت ماهه بندرامیرآباد در بخش دریایی

حبیب اله طالبی در تشریح عملکرد ۸ ماهه منتهی به آبان ماه سال جاری معاونت دریایی با بیان اینکه بیش از ۶۴۰ فروند شناور در اسکله های بندرامیرآباد پهلو گرفتند گفت تاکنون ۳۰۰ شناور اعم از تفریحی ، صیادی ، ملکی و ... توسط اداره امور دریایی به ثبت رسیده است...

معاون دریایی بندرامیرآباد با اشاره به اینکه در مجموع حدود ۷ میلیون متر مربع از مساحت آب های بنادر امیرآباد و نکا به تناوب توسط کارشناسان هیدرگرافی شده است اظهار داشت در ۱۸ ماه گذشته ۲۸۴ هزار و ۸۱۱ مترمکعب لای از حوضچه ها و کانال های دسترسی برداشت شده که با توجه به رژیم رسوب گذاری غرب به شرق دریای خزر ، کار بزرگی انجام شده است.


به گزارش ارسالی روابط عمومی بندرامیرآباد به راه شلمچه، حبیب اله طالبی در تشریح عملکرد ۸ ماهه منتهی به آبان ماه سال جاری معاونت دریایی با بیان اینکه بیش از ۶۴۰ فروند شناور در اسکله های بندرامیرآباد پهلو گرفتند گفت تاکنون ۳۰۰ شناور اعم از تفریحی ، صیادی ، ملکی و ... توسط اداره امور دریایی به ثبت رسیده است.


وی با تأکید بر حمایت از شرکت های دانش بنیان در راستای ارتقاء توانمندی تولید داخلی از نصب و تست چراغ دریایی ساخته شده توسط  جوانان نخبه در یکی از شرکت های دانش بنیان کشور در بندرامیرآباد خبر داد.


معاون دریایی بندرامیرآباد ، با بیان اینکه در آینده نزدیک تمامی خدمات وعملیات دریایی به سوی الکترونیکی شدن و هوشمند سازی سوق پیدا خواهد کرد  ، بکار گیری نرم افزار openCPN در سیستم های اداری جهت سهولت کار کارشناسان مرتبط با فعالیت های دریایی بر روی نقشه ، نصب و راه اندازی سیستم گیرنده و فرستنده شناسایی خودکارAIS و ایجاد سرور مجازی جهت اطلاعات گرفته شده در شبکه بندر ، استفاده از بخش dredgepack نرم افزار hypack و نصب سیستم ثبت و پایش حجم لای بارگیری شده در لایروبی را بخشی از اقدامات انجام شده در این حوزه عنوان کرد.


طالبی در ادامه به دغدغه معاونت دریایی در اشاعه فرهنگ ایمنی گردشگری و حفاظت محیط زیست دریایی و تبدیل آن به فرهنگ عمومی اشاره کرد و یاد آور شد حضور کارشناسان دریایی بندرامیرآباد در مدارس و سواحل تحت حاکمیت این بندر به خصوص در روزهای اجرای طرح گردشگری دریایی و ارائه پاورپوینت و فیلم های معرفی بندر ، ارائه بروشور آموزشی و معرفی تجهیزات امداد و نجات دریایی ، از اقدامات صورت گرفته در این راستا می باشد.


این مقام مسئول به اجرای مانور مشترک جستجو ، نجات و مقابله با آلودگی آب دریا با بندر نوشهر در روز ملی دریای خزر ، مانور منطقه ای پدافند غیر عامل در هفته پدافند غیرعامل با همکاری سایر ارگان ها و اجرای ۳ مرحله مانور جستجو ، نجات و مقابله با آلودگی آب دریا در بندرامیرآباد اشاره کرد و از میزبانی بندر امیرآباد  از  مانور ملی جستجو و نجات و مقابله با آلودگی آب دریا در دی ماه ۹۸ خبر داد.


وی با اشاره به اینکه " همکارانم در تمامی بخش های معاونت دریایی سعی دارند از کارهای همیشگی روزانه فاصله بگیرند و علاوه بر اجرای آن ، ابداعات و تفکرات جدیدی را وارد سیستم کنند " خاطرنشان کرد مطالعه بر موضوعاتی از قبیل مستند سازی تجربیات راهنمایان ، بررسی وضعیت فنی و ایمنی شناورهای ورودی به بندر امیرآباد ، آسیب شناسی علل خرابی کشتی ها در حین عملیات ، راهنمایی ، بررسی و ارائه راهکار عملی جهت شناسایی و ردیابی شناورهای غیر کنوانسیونی در محدوده آبهای سرزمینی کشور بخشی از  پروژه های مطالعاتی هستند که کارشناسان و متخصصان معاونت دریایی در دستور کار خود دارند.


معاون دریایی بندرامیرآباد در پایان تشریح عملکرد معاونت دریایی در ۸ ماهه منتهی به آبان ۹۸ ، از نوبت دهی هوشمند براساس استاندارد های خستگی و محدودیت طول و آبخور کشتی ، نظارت حاکمیتی برخط  امور دریایی سازمان بر فعالیت راهنمایی بنادر ، استاندارد سازی عملیات با در نظر گرفتن شرایط تاثیر گذار محیطی بر نیروی انسانی و عملیات به تفکیک بنادر ، مدیریت ایمنی از طریق نظارت بر اجرای استاندارد و قوانین مدون و ارزیابی عملکرد راهنمایان به منظور ارتقاء سطح دانش آنها ، در قالب اجرای طرح "معماری فرایند عملیات راهنمایی" در آینده نزدیک خبر داد.

اگر خوشت اومد لایک کن
0
آخرین اخبار