تصاویر اختصاصی راه شلمچه از تحصن نماینده تهران در مجلس

الیاس نادران روز یکشنبه در دو نوبت صبح و عصر جلسه علنی مجلس شورای اسلامی به عنوان اعتراض به هیئت رئیسه، با نشستن روی زمین، تحصن کرد.

به گزارش راه شلمچه، صبح امروز(یکشنبه 21 آبان) در صحن علنی مجلس شورای اسلامی، الیاس نادران نماینده مردم تهران در جریان بررسی اصلاح بند 1 ماده 83 قانون انتخابات مجلس به‌نشانه اعتراض به اینکه هیئت رئیسه مجلس اجازه نطق به‌عنوان مخالف این طرح را به وی نداد، مقابل جایگاه هیئت رئیسه به‌روی زمین نشست. 

نادران پیش از این اقدام با حضور در جایگاه خبرنگاران به آنها گفت در اعتراض به رویه حاکم بر مجلس اعلام استعفا کرده است و تا زمانی که این استعفا از سوی هیئت رئیسه مورد پذیرش قرار نگیرد، از مقابل جایگاه هیئت رئیسه بلند نخواهد شد.

این تحصن که حدود یک ساعت طول کشید در نهایت با وساطت مجتبی ذوالنور نایب رئیس مجلس به شکل مشروط پایان یافت.

اما در نوبت عصر جلسه علنی، الیاس نادران پیش از آغاز جلسه نوبت عصر امروز مجلس تقاضای رسیدگی به درخواست استعفای خود داشت که چون این درخواست مطرح و رسیدگی نشده بود، مجددا جلوی جایگاه نست و تا پایان جلسه علنی، به تحصن خود ادامه داد.


واکنش قالیباف به تحصن نادران

محمدباقر قالیباف رئیس مجلس در دقایق پایانی نشست علنی نوبت عصر مجلس و در شرایطی که الیاس نادران همچنان به نشانه اعتراض در مقابل جایگاه هیئت رئیسه بر روی زمین نشسته بود، گفت: برادر عزیز ما آقای نادران بحثی در خصوص استعفا داشتند. من برای اینکه افکار عمومی در جریان باشند عرض می‌کنم که ما در هیئت رئیسه و در آیین نامه داخلی مجلس تصویب کردیم که استعفا باید مدلل باشد و پس از آن به صحن ارائه شود. 

وی افزود: بر همین اساس در هیئت رییسه تصویب کردیم که در اولین جلسه هیات رئیسه استعفای ایشان بررسی و پس از شنیدن دلایل استعفا و در صورت پذیرش هیات رییسه این درخواست  اعلام وصول و در صحن قرائت خواهد شد.

قالیباف تصریح کرد: بنده این مسئله را خدمت همه دوستان، در نشست صبح هم گفتیم، اما این برادر عزیز  اینطور انتخاب کردند که امروز استعفای ایشان پذیرفته شود.


اگر خوشت اومد لایک کن
1
آخرین اخبار