تقلید ناشیانه پیشکسوت‌های اپوزیسیون از تازه‌کارها!

گروهی از چهره‌های عمدتا قدیمی و کم‌فروغ اپوزیسیون، اخیرا تحت‌عنوان «شورای مدیریت گذار» اعلام موجودیت کردند اما هنوز شروع نکرده، به سراغ دشمنان ایران رفته و سعی در جلب حمایت آنها دارند.

به گزارش راه شلمچه، در حالی که پیش از این گروه ها و فعالان اپوزیسیون خود را مستقل از دولت های بیگانه جلوه می دادند، چهره های جدید ضدانقلاب برای پیوند بیشتر با دولت های غربی مسابقه می‌دهند؛ تا جایی که فردی مثل مسیح علینژاد آشکارا از قرارداد خود با وزارت خارجه آمریکا پرده برداری می‌کند.

 

در چنین شرایطی، گویا چهره های قدیمی اپوزیسیون هم برای عقب نماندن از قافله، به تقلید از تازه‌کارها پرداخته و با تشکیل یک گروه، رسما اعلام کردند نه‌تنها به دنبال جلب نظر آمریکا و اسرائیل هستند، بلکه حتی فراتر رفته و به حکام عرب هم ابراز علاقه نموده‌اند؛ رژیم‌هایی که با زیر پا گذاشتن حقوق بشر - که اپوزیسیون شعار حمایت از آن را می دهد - بر کشورهای خود حکمرانی می‌کنند.

 

به تازگی «حسن شریعتمداری» دبیرکل یک تشکل نوپای اپوزیسیون موسوم به "شورای مدیریت گذار" گفته است: "ما هیچ خصومت و دشمنی و کینه‌ای، با هیچ دولت و ملتی از جمله آمریکا، اسرائیل و اعراب نداریم."

 

مهران براتی، دبیر کارگروه سیاست خارجی این شورا نیز از اعزام نمایندگانی به کشورهای همسایه ایران، اروپا و آمریکا برای بحث درباره شرایط و روابط ایران پس از جمهوری اسلامی خبر داد!

 

این شورا مدعی است به‌دنبال ایجاد وحدت در میان اپوزیسیون است؛ ادعایی که از سوی نزدیکان خودشان هم جدی گرفته نشده است.

 

جالب اینجاست که کیهان لندن که افرادی همچون حسن شریعتمداری در آن یادداشت می نویسند، در مقاله ای درباره این شورا نوشت: «اعلام موجودیت گروهی به‌نام "شورای مدیریت گذار" در لندن همراه با ندانم‌کاری‌های اپوزیسیون، نشانه‌ای از یک گیجی سیاسی دارد. پوچی اعلامیه "شورای مدیریت گذار" مثال بارزی از ناآگاهی به واژه سیاست است. این اعلامیه خشک و تهی است زیرا خواست‌ها و شعارهایش در این چهل سال مدام از سوی گروه‌های مختلف اپوزیسیون بی‌نتیجه به‌کار برده شده و بی‌اعتبار گردیده است.»

 




منبع؛ جام نیوز

اگر خوشت اومد لایک کن
0
آخرین اخبار