توقف پرسپولیس مقابل آبادانی‌های 10 نفره و استقلال در قزوین + جدول لیگ

هفته نهم لیگ بیست و سوم امروز پنجشنبه(11 آبان 1402) با تساوی سرخ‌آبی‌ها و پیروزی بزرگ ملوان در اصفهان خاتمه یافت.

به گزارش راه شلمچه، آخرین دیدار امروز را  پرسپولیس از ساعت ۱۸ در ورزشگاه آزادی و در حضور بیش از ۱۵ هزار تماشاگر و زیر بارش شدید باران به مصاف تیم صنعت نفت آبادان رفت که مسابقه با نتیجه مساوی ۲ بر ۲ به پایان رسید. در حالیکه نفت آبادان در نیمه دوم ۱۰ نفره بازی کرد، ولی در ثانیه‌های پایانی مسابقه توانست از شکست فرار کند و یک امتیاز از پرسپولیس بگیرد.

نفت با این مساوی ۷ امتیازی شد و به رده یازدهم جدول لیگ صعود کرد و پرسپولیس ۱۷ امتیازی در رده دوم جدول باقی ماند.

تیم داوری این بازی برعهده  علی صفایی، یعقوب حجتی، مهدی شفیعی، امیر ایار و ناظربازی رضا سخندان بوده است.


شمس آذر یقه تیم نکونام را گرفت 

دیدار تیم های فوتبال شمس آذر قزوین و استقلال تهران از ساعت ۱۵:۳۰ دقیقه در ورزشگاه سردار آزادگان قزوین آغاز شد که این دیدار با تساوی ۲ به ۲ به پایان رسید. کوین یامگا در دقیقه ۲۵ از روی نقطه پنالتی و آرمان رمضانی در دقیقه ۶۰ برای استقلال گل زدند. امیرمحمد نسایی در دقیقه ۴۶ و حسین گودرزی در دقیقه ۷۵ برای شمس آذر گل زدند. 

کوین یامگا که در سالهای حضورش در استقلال یک مهره تاثیرگذار بوده است، در دقیقه ۲۳ این بازی داخل محوطه جریمه سرنگون شد که یاسر همرنگ اعلام ضربه پنالتی کرد و این بازیکن فرانسوی خودش توپ را به گل تبدیل کرد تا استقلال در دقیقه ۲۵ از میزبانش یک بر صفر پیش بیفتد. 

شمس آذر که بخش عمده زمان نیمه اول را در اختیار داشت و صاحب توپ و میدان بود، چندین موقعیت خطرناک را روی دروازه سیدحسین حسینی ایجاد کرد اما با وجود این برتری نتوانست دروازه آبی های تهران را باز کند تا نیمه اول را با شکست یک بر صفر به پایان برساند.

شروع نیمه دوم با شوک به تیم سفیدپوش میدان همراه بود و هنوز بازی سروشکل جدی به خود نگرفته بود عطش شمس آذر برای رسیدن به گل کار خودش را کرد و شاگردان سعید دقیقی خیلی زود به گل رسیدند. امیرمحمد نسایی در دقیقه ۴۶ توپ ارسالی از جناج راست را با ضربه سر به گل تساوی تبدیل کرد.

در دقیقه ۶۰ ناهماهنگی بین مدافع و دروازه بان شمس آذر گل دوم را به استقلال هدیه کرد. در این صحنه مدافع تیم میزبان قصد داشت توپ را برای گلر خود ارسال کند اما جلو آمدن جعفرپور دروازه بان باعث ناهماهنگی دو بازیکن شد و آرمان رمضانی که در نزدیکی این دو بود با توپ ربایی دروازه خالی را باز کرد.

شاگردان سعید دقیقی که در این نمایش بهتری از استقلال داشتند هر چند دو بار از حریف عقب افتادند اما توانستند به آنچه استحقاقش را داشتند دست پیدا کنند. این تیم در دقیقه ۷۵ توسط حسین گودرزی از شلوغی محوطه جریمه استقلال استفاده کرد و با ضربه ای زمینی دروازه حسینی را باز کرد تا کار به تساوی کشیده شود.

استقلال در نهایت این دیدار با تساوی ۲ به ۲ خاتمه داد تا با ۱۹ امتیاز در صدر جدول باقی ماند.


سپاهان 2  ملوان 3

سپاهان در ورزشگاه نقش جهان اصفهان به مصاف ملوان رفت که این بازی در پایان با نتیجه سه بر دو به سود شاگردان مهدی تارتار در به پایان رسید.

رضا جعفری دوبار و میلاد زکی پور مدافع سپاهان به اشتباه دروازه خودی را باز کردند تا ملوانی‌ها حساس‌ترین بازی هفته نهم را با پیروزی پشت سر بگذارند و با ۱۵ امتیاز به رده سوم جدول صعود کردند. رامین رضائیان و رضا اسدی هم دو گل سپاهان را به ثمر رساندند.

 این نخستین شکست سپاهان در فصل بیست و سوم است و ملوانی‌ها که سال گذشته هم با تساوی مقابل زردپوشان اصفهانی، دست ژوزه مورایس و شاگردانش را از جام قهرمانی دور کردند حالا به گربه سیاه سپاهانی تبدیل شدند.دیدار تیم‌های فوتبال تراکتور تبریز و 


نساجی در مسیر شکست

نساجی مازندران در ورزشگاه یادگار امام تبریز با شکست 3 بر صفر مقابل تراکتوری بدرقه شد.

گوستاوو (۳۰)، عارف رستمی (۷۷) و شجاع خلیل زاده (۸۸) برای میزبان گلزنی کردند.

در این دیدار تراکتوری‌ها در دقیقه ۳۰ در شرایطی به گل برتری رسیدند که امیرسامان سلطانی داور مسابقه ابتدا گل تراکتور را با پرچم کمک خود آفساید اعلام کرد اما پس از مشورت حضوری با وی گل را پذیرفت که این تصمیم با اعتراض شدید مهدی رحمتی همراه بود.

سرمربی نساجی که از این تصمیم به شدت عصبانی بود قصد داشت تیمش را از زمین بیرون بکشد اما پاکو خمز با او صحبت کرد و خواست آرامشش را حفظ کند.

پس از این گل نساجی تهاجمی‌تر شد و تیرک دروازه حسین پورحمیدی را هم به لرزه در آورد اما بازی با همان یک گل در نیمه اول به پایان رسید.

 نیمه دوم هم با بازی تهاجمی نساجی و استفاده از سانترهای بلند برای رسیدن به دروازه تراکتور همراه بود اما هرچه گذشت تراکتوری‌ها با فشار هواداران خود بار دیگر بر بازی مسلط شدند تا محمد نادری که به عنوان جانشین در نیمه دوم وارد زمین شده بود پاس گل دوم را به رستمی داده و او برای تیمش گل دوم را بزند.

 نساجی که دیگر چیزی برای از دست دادن نداشت از تمام توان خود برای جبران نتیجه استفاده کرد اما این موضوع تأثیری معکوس داشت تا شجاع خلیل زاده کاپیتان تراکتوری‌ها گل سوم میزبان را روی سانتر ریکاردو آلوز به ثمر برساند.


 آلومینویم اراک 1  ذوب آهن 1

نخستین بازی از ساعت ۱۵ امروز پنجشنبه بین آلومینیوم اراک و ذوب آهن اصفهان برگزار شد که با تساوی یک - یک به پایان رسید.

سید مهران موسوی (۶۶) برای آلومینیوم و مهرداد رضایی (۹۰) برای ذوب آهن گلزنی کرد.

همچنین احمد گوهری دروازه بان آلومینیوم در دقیقه ۲۳ توانست ضربه پنالتی سجاد آشوری را مهار کند تا تیمش را از شکست خانگی نجات دهد.

ذوب آهن و آلومینیوم پس از این تساوی به ترتیب رتبه‌های پنجم و ششم را با ۱۵ و ۱۳ امتیاز کسب کردند.


اگر خوشت اومد لایک کن
0
آخرین اخبار