تکریم اربعین حسینی رمز تداوم عاشورا

راه شلمچه- داریوش بهمنیار؛ مراسم 1400 ساله اربعین حسینی تنها یک عزاداری ساده نیست بلکه سنتی بسیار ریشه‌ دار و دارای اهداف و معنویتی بسیار بلند است پیوند عاطفی و رفتاری مردم با امام حسین (ع) و پیوند مردم با جهاد و شهادت است.

اصلی ترین علت قیام و شهادت امام حسین علیه السلام مبارزه با نادانی و جهل زدایی بوده است مبارزه ای که نه تنها هدف قیام سید الشهدا علیه السلام بلکه هدف بعثت همه انبیاء خصوصا بعثت خاتم الأنبیاء حضرت محمد مصطفی (صلی الله علیه و آله و سلم) بوده است.

پيام‌ عاشورایی اربعین حسینی در صحنه کربلا به تنهايي مي‌تواند زمينه ساز حركتي عظيم انسانی در هر زمانی باشد پیام هایی که پشت مستكبرين عالم را به خاك می کشد و عاشورا را به عنوان احیا کننده دین اسلام معرفی می کند.

عاشورا تا اربعين نقطه اوج عشق حسيني است و در اين چهل روز قیام امام حسين (ع) تنها سخن محافل است تا در طول عمر انسان بهانه ای برای بيداري و ظلم ستيزي باشد، عاشورا زمانه خون و ايثار است و اربعين بهانه تبليغ و پيمان، در عاشورا امام حسين (ع) با تاریخ سخن گفت و در اربعين تاريخ پاي درس امام حسين (ع) نشست.

باید محرم و اربعین حسینی را زنده نگه داشت چون زنده نگه داشتن دين اسلام است و گرامي داشت روز عاشورا و اربعين درحقيقت تلاشي است در جهت زنده نگه داشتن دين اسلام و مبارزه با دشمنان دين و معنويت و جوابی به صدای هل من ناصر ینصرنی آقا امام حسین (ع) می باشد.

اربعین فرصتي براي اعلام همبستگي با عاشورا و بالاترین نماد اسلام انقلابی ست و انقلاب اسلامی ايران هم پرتويي از پیام کربلا و انقلاب عظيم الهي آن است انقلابی که با الهام گرفتن از پیام عاشورا كاخ ستمگران تاریخ را با خون در هم کوبید و كاخ سلطنت شیاطین را فرو ریخت.

پیشاپیش فرا رسیدن اربعین و شهادت سید و سرور و سالار آزاگان جهان و چهلمین روز وداع خونین حضرت ابا عبدالله الحسین(ع) و یاران و اصحاب با وفایش را به همه شما عاشقان و رهروان راه آقا امام حسین (ع) تسلیت می گوییم و امیدواريم كه سوگواری های یكایك شما عزیزان مورد قبول حضرت حق قرار بگیرد انشالله.

اگر خوشت اومد لایک کن
0
آخرین اخبار