جراحی اقتصادی صدای بازنشستگان را هم درآورد!

شتابزدگی و وقت نشناسی تصمیم‌گیرندگان جراحی اقتصادی باعث شد تا از چند جهت دولت نوپای سیدابراهیم رئیسی تحت فشار روانی قرار گیرد که برخلاف وعده‌هایی که در ایام انتخابات داده شده‌است تا کنون نتیجه عکس آن دیده شود.


به گزارش راه شلمچه، روز گذشته برخی از بازنشستگان تأمین اجتماعی در اعتراض به افزایش حقوق ۱۰ درصد + ۶۵۰ هزار تومانی حقوق مستمری‌بگیران، در تبریز و چند شهر دیگر اعتراض کردند.

به نظر می‌آید تیم اقتصادی رئیس‌جمهور در اجرای طرح ارز ترجیحی و افزایش حقوق‌ها تا الان موفق عمل نکرده‌است و آنچه در دخل و خرج مردم دیده‌ می‌شود اصلا با وعده‌هایی داده شده رئیسی در انتخابات سال گذشته همخوانی ندارد و یکی مهمترین دغدغه‌های امروز بازار عدم نظارت در نرخ کالاهاست که گویی هر کسی دلش خواست می‌فروشد و با اینکه بنا بود بعد از اجرای طرح ارز ترجیحی قیمت چهار قلم افزایش یابد اما همه کالاها افزایش داشته و بعضا با افزایش چشمگیری هم شاهد بودیم.

مهمترین سوال از رئیس‌جمهور محترم شاید در بین مردم این باشد که اجرای طرح حذف 4200 تومانی و همزمانی با افزایش حقوق‌ها اصلا وقت شناسی صورت نگرفته و از طرفی هم عدم نظارت صحیح در بازار و این افسارگسیختگی قیمت‌ها در بیشتر کالاهای اساسی موجب ناامیدی در بین مردم شده‌است که اگر تدبیری در این باره به درستی اندیشده نشود بعید است آرامش به بازار برگردد که مهمترین آن افزایش قیمت دلار است که مستقیما در افزایش قیمت‌ها تأثیر دارد اما با کاهش ارز در بازار، قیمت‌ها تکان نمی‌خورد.

 به نظر می‌آید وزراتحانه‌هایی که ارتباط مستقیم با اقتصاد و بازار دارند نیازمند تغییر فوری هستند تا همانند تیم فوتبالی که در نتایج ضعیف عمل می‌کنند با تغییر کادر فنی شوک جدی به تیم وارد می‌شود و انتظار می‌رود دولت سیزدهم در تغییر جدی در بدنه مدیریت اقتصادی مانع بحران در بازار گردد.

از طرفی فاصله دولت با نمایندگان مجلس ظاهرا بیشتر شده‌است  و همانطوری که نمایندگان را در دخالت با انتخاب مدیران منع کرده در مشورت گرفتن از نمایندگان مردم هم کمتر دیده می‌شود. از میان نمایندگان خانه ملت افرادی دلسوز و توانمندی هستند که می‌توانند در چنین شرایطی کمک شایانی به دولت کنند. 

یکی از دیگر دغدغه‌های دلسوزان به دولت رئیسی حفظ مدیران دولت گذشته است و از طرفی هم تغییر مدیران در همه سطوح بسیار کند و در بیشتر مواقع تناسبی با نوع شغلی آنها ندارد و ناگفته نماند بعضی از افرادی را که در پاستور با خود همراه کرده چنگی به دل نمی‌زند و به طور کلی انتظارات از رئیسی در انتخابات مدیران بیش از این بوده و بهتر بود از فضای قوه قضائیه فاصله بگیرند که احتمالا در ماه‌های آینده شاهد تغییرات جدی و دستاوردهای چشمگیری در دولت سیزدهم باشیم.


علی هدایتی/

اگر خوشت اومد لایک کن
0
آخرین اخبار