آیا رئیس‌جمهور عذرخواهی می‌کند؟

جزئیات افشاگرانه معاون وزیر کشور علیه حسن روحانی در باره گرانی بنزین/ فیلم

 حسین ذوالفقاری معاون امنیتی و انتظامی وزارت کشور امروزروز (سه‌شنبه) در نشست خبری نکاتی را در باره کذب بودن ادعای رئیس جمهور در ماجرای گران شدن سوخت را افشا کرد.

به گزارش راه شلمچه، پس از اینکه دولت در روز پنجشنبه 23 آبانماه 1398 در بیانیه‌ای شبانه اعلام کرد از ساعت ۱۲ شب بنزین سهمیه‌بندی شده و قیمت سوخت یارانه ای به ۱۵۰۰ تومان و قیمت سوخت آزاد به ۳۰۰۰تومان افزایش یافته است اعتراضات نسبت به این تصمیم دولت در نقاط مختلف کشور ایجاد شده و به سرعت دشمنان خارج نشین، با تکیه بر اعتراض به حق مردم، موج سواری کردند.

 اما پس از این در اتفاقی عجیب حسن روحانی به جای عذرخواهی از مردم با لبخند اعلام کرد که خودش هم تا صبح جمعه از گران شدن قیمت بنزین خبر نداشته است!

در همان موقع جمال عرف معاون سیاسی امنیتی وزارت کشور خبر داد که «زمان بندی طرح افزایش قیمت بنزین هم روز سه شنبه و هم روز چهارشنبه به رییس جمهور داده شده است.» وی گفت: روز سه شنبه ساعت ۱۰ صبح شورای امنیت کشور برگزار شد و در همان جلسه زمان سهمیه بندی مطرح شد. بعد از جلسه صورتجلسه آن در اختیار رئیس جمهور قرار گرفت.

 امروز(سه شنبه 11 شهریور) حسین ذوالفقاری معاون امنیتی و انتظامی وزارت کشور در نشست خبری به نکاتی مهم اشاره کرد که در جای خود قابل تأمل است.

ذوالفقاری گفت: «شورای امنیت  وقایع آبان۹۸ را پیش‌بینی کرده بود و نظر ما این بود که قیمت بنزین تک نرخی و ۱۵۰۰ تومان باشد. پیش بینی اعتراضات را هم کرده بودیم. ما پیامدهای اجتماعی اجرای طرح افزایش قیمت بنزین را پیش بینی کرده بودیم.» 

در حالی معاون وزیر کشور از قابل پیش بینی شدن پیامد گرانی بنزین که منجر به کشته شدن برخی معترضان و شهید ومجروح شدن تعدادی از نیروهای نظامی می‌گوید که تبعات سنگین این طرح می‌بایست دولت را از این تصمیم منصرف می‌کرد. نکته قابل توجه اینکه شورای امنیت که ریاست آن برعهده حسن روحانی است این پیش‌بینی را داشته است. به بیان بهتر رئیس دولت با وجود اطلاع از تبعات خطرناک این تصمیم شبانه اجازه اجرایی شدن آن را صادر کرده است. 

وی همچینین با بیان اینکه قصد داشتند گازوئیل را هم گران کنند، گفت: قرار بود سال گذشته قیمت گازوییل افزایش یابد که ما با توجه به شرایط کشور به صراحت گفتیم این کار شدنی نیست‌.

به گزارش رجا نیوز، این جمله نیز نشان می‌دهد دولت روحانی نه تنها از گران کردن بنزین درس نگرفته که حتی پیگیر افزایش قیمت دیگر حامل‌های انرژی از جمله گازوئیل بوده است! مساله ای خطرناک که با واقعیات معیشتی مردم نسبتی نداشته و منجر به خطر جدی‌تر برای امنیت ملی ایران نیز می‌شده است.

دولت به هیچ عنوان به اقناع مردم در خصوص ضرورت و چرایی این طرح اهمیت نداده است. وزرا و رئیس جمهور چه قبل و چه بعد از اجرای طرح حاضر به توضیح در این خصوص نشدند. معاون امنیتی انتظامی وزیر کشور دولت روحانی در این خصوص فاش کرد که از مقامات مسئول خواسته شده بود تا چندین بار در این مورد قبل از اجرای طرح توضیح دهند اما دولتمردان بی توجهی کردند: «ما مکتوب اینها را داریم. درخواست کردیم قبل اجرای طرح، مسئولان مزایای طرح و ضرورت آن را برای مردم دو بار، سه بار، چهار بار توضیح دهند، اینها همه وجود دارد، اما معتقد بودیم زمان اجرای طرح اعلام نشود تا مردم به پمپ بنزین‌ها نروند و حوادث قبلی پیش می‌آید»

 

«من هم صبح جمعه فهمیدم» دروغ است
ذوالفقاری به صراحت می‌گوید «مسئولین زمان اجرا را درجریان بودند». وی با طعنه به حسن روحانی ادعای او در عدم اطلاع از زمان اجرایی شدن این طرح را رد کرده و با بیان اینکه گزارش‌های مستند و مکتوب این وقایع وجود دارد، اظهار داشت: «آنها که گفتند تا روز جمعه نمی‌دانستیم، مستنداتش وجود دارد که چه ساعت و چه روزی و توسط چه کسی به آنها گفته شده است.»

 

توطئه عمیق و خطرناک برای ایران
در همین مورد واکنش رهبرانقلاب به غائله بنزینی قابل تامل بود. ایشان از کلمه «توطئه» برای این اتفاقات استفاده کردند. رهبرانقلاب اتفاقات پس از گرانی بنزین را یک توطئه‌ی عمیق، وسیع و بسیار خطرناک خواندند و گفتند: دشمنان برای طراحی این توطئه، هزینه بسیاری کرده بودند و مترصد فرصتی بودند تا در یک بزنگاه آن را با استفاده از اقدامات تخریبی و آدم کُشی و شرارت، انجام دهند و تصور کردند قضیه‌ی بنزین فرصت مورد نظر آنها است و لشکر خود را وارد میدان کردند اما ملت ایران با نمایش پرشکوه خود، حرکت دشمن را نابود کرد.

 

آیا رئیس دولت عذرخواهی می‌کند؟
به نظر می‌رسد حالا دیگر کسی بر اهمال و سستی دولتمردان و شخص رئیس جمهور که منجر به موج سواری دشمنان و ضدانقلاب شده شکی نداشته باشد. هزینه این کم کاری توطئه عمیق و وسیع علیه مردم و ریخته شدن خون‌هایی شد که تاریخ بسترسازی آن را برعهده بی تدبیری دولت روحانی معرفی خواهد کرد.

 

اکنون که از منتقدین دولت تا مسئولان دولتی بارها بی تدبیری دولت را تکرار کرده‌اند به خوبی مشخص کرده که ادعاهای رئیس جمهور کذب بوده و حتی به پیشنهادات دلسوزان نیز توجه نشده است. با این وجود هنوز خبری از عذرخواهی روحانی از مردم نشده است.

اگر خوشت اومد لایک کن
1
آخرین اخبار