جزئیات سقوط سامانه آزمایشی پدافندی در گرگان

از ساعات ابتدایی امروز برخی منابع خبری مدعی وقوع انفجار و شنیده شدن صدای مهیب در چند نقطه گرگان شدند.

به گزارش راه شلمچه، سردار رضا طلایی نیک، سخنگوی وزارت دفاع در ارتباط زنده تلفنی با شبکه خبر در ارتباط با سقوط شیء ناشناس در گرگان گفت: به اطلاع هموطنان می‌رساند در فرآیند آزمایشی تحقیقاتی سامانه‌های آفندی و پهپادی که در منطقه کویری انجام می‌شود و سابقه هم دارد یکی از سامانه‌هایی که در فرآیند بوده دچار نقض فنی می‌شود و با انحراف از مسیر اصلی متلاشی می‌شود و قطعاتی از این سامانه در مناطقی از شهر گرگان سقوط کرده  است. 

وی ادامه داد: تیم‌های امدادی و عملیاتی مربوطه در حال جمع آوری قطعه‌های سقوط کرده هستند و ضمن تشکر از اهالی گرگان انتظار داریم اگر قطعات باقی مانده را مشاهده کردند از جابه جایی آن خودداری کنند تا نیرو‌ها بتوانند وظیفه خود را برای جمع آوری به بهترین شکل انجام دهند.

طلایی نیک بیان کرد: این آزمایش در مناطق کویری کشور انجام شده است و در یکی از این آزمون‌های تحقیقاتی سامانه‌های آفندی دچار نقض شد و برخی از این قطعات در شهر و اطراف شهر سقوط کرده است.

وی افزود: ستاد امدادی و تامینی که در استان گلستان و شهرستان گرگان وجود دارد در حال انجام کار خود هستند و جای نگرانی خاصی نیست و تنها از دستکاری و جابه‌جایی این قطعات خودداری شود.

سخنگوی وزارت دفاع در پایان گفت: هر گونه خسارتی که برای هموطنان ایجاد شده باشد توسط دستگاه‌های مربوطه جبران خواهد شد.

 


اگر خوشت اومد لایک کن
0
آخرین اخبار