جفا به «پروانه سلحشوری» با دروغ رسانه ای

واقعیت این است که بعضی رسانه‌ها به جای بیان حقایق و یا طرح انتقادهای سازنده، با نشر اکاذیب و یا پخش خبرهای دروغ در تخریب افراد از هیچ کوششی دریغ نکرده و زمینه هتک حرمت افراد و شایعه پراکنی در جامعه را فراهم می کنند.

به گزارش راه شلمچه، شهریور سال گذشته خبر دروغی در رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی به سرعت دست‌به دست شد که از دستگیری یک باند گسترده ماساژ مختلط جنسی در تهران خبر می داد و سرتیم این باند ماساژ را برادرزاده پروانه سلحشوری عنوان می کرد.

این خبر را ابتدا باشگاه خبرنگاران منتشر کرد و متعاقب آن سایت راه شلمچه هم به نقل از آن بازنشر داد، اما پس از آنکه معلوم شد خبر فوق کذب بوده است، راه شلمچه با انتشار توضیحی، خبر اصلی را بعدا از سایت حذف کرد.

درباره شتاب‌زدگی در انتشار این نوع اخبار دروغ، ضمن عذرخواهی از مخاطبان گرامی، باید اعتراف کرد که سایت ما نیز این خبر کذب را (با سهل انگاری در صحت سنجی و اعتبار آن)، از باشگاه خبرنگاران جوان برداشته بود، هرچند متأسفانه واقعیت این است که بعضی رسانه‌ها به جای بیان حقایق و یا طرح انتقادهای سازنده، با نشر اکاذیب و یا پخش خبرهای دروغ در تخریب افراد از هیچ کوششی دریغ نکرده و زمینه هتک حرمت افراد و شابعه پراکنی در جامعه را فراهم می کنند.

 پروانه سلحشوری نماینده سابق مردم تهران، ری و اسلامشهر است که در انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی با فهرست ائتلاف فراگیر اصلاح‌طلبان و با کسب ۱٬۱۹۸٬۷۶۰ رأی، موفق شد با رتبه یازدهم وارد مجلس شود. مواضع سلحشوری در مجلس همواره شجاعانه بوده و وی بدون هرگونه زدوبندی و یا سوء استفاده‌ای از مناسبات شغلی خود، از بیان نظرات خود و ایفای وظایف نمایندگی مردم در مجلس، هیچ واهمه‌ای نداشت.

پروانه سلحشوری پس از هر بار اظهارنظر در مجلس، بارها از سوی رسانه‌های موسوم به اصولگرا، مورد حمله قرار می‌گرفت، آن هم در حالی که نماینده مجلس بر اساس وظایف قانونی خود، در بیان انتقاد و اظهارنظر درباره تمامی مسائل کشور آزاد است. بعضی از رسانه‌های مدعی اصولگرایی به جای طرح انتقادات سازنده، متأسفانه در تهمت زدن و نشر اکاذیب و اهانت به سلحشوری و تخریب او از هیچ کوششی دریغ نکردند تا به تصور خودشان این نماینده مجلس را از پیگیری حقوق مردم و بیان جسورانه نظرات و انتقاداتش در مجلس منصرف کنند.

تهمت‌هایی که به پروانه سلحشوری زده شد کار را به جایی رساند که حتی صدای اعتراض علی لاریجانی رئیس مجلس دهم را هم درآورد، به گونه ای که او در صحن علنی مجلس در واکنش به این اتهام زنی های کذب گفت: «این چه وضعی است که به یک یا چند نماینده اتهاماتی دروغ می‌زنند و چند سایت خبر آنها را منتشر کرده و بعد معلوم می‌شود که اولین منتشرکننده سایت ضدانقلاب بوده است. آیا شما قبول ندارید و در روایات ندیده‌اید که آبروی مومن حرمت کعبه را دارد؟ در پیشگاه خدا چه می‌گویید؟»

گردانندگان سایت راه شلمچه بر این باورند که صرف نظر از پرداختن به حاشیه‌های مرزبندی‌های معمول جناحی کشور (اصلاح طلبی، اصولگرایی، اعتدال خواهی و...) و با توجه به شیوع فساد و منفعت طلبی، درست تر آن است که ملاک و معیار برخورد با مسئولان کشور، سلامت و کارآمدی آنها باشد و نه اصلاح طلبی و یا اصولگرایی و اعتدال خواهی، و از این رو سایت راه شلمچه با تقدیر از تلاش های دلسوزانه پروانه سلحشوری در چهار سال نمایندگی مجلس، مجددا از مخاطبان خود بابت بازانتشار آن خبر دروغ عذرخواهی می کند.


علی هدایتی/

اگر خوشت اومد لایک کن
4
آخرین اخبار