حاشیه متفاوت امروز مجلس شورای اسلامی با خبرنگاران +تصاویر

خبرنگاران قشری وظیفه شناس و زحمتکشی هستند که نسبت به مطالبات نظام و مردم عاشقانه احساس مسئولیت می‌کنند و در این شغل حساس و سخت فعالیت می‌کنند اما از امکانات و حقوق حداقلی نیز برخوردارند که یکی از مهمترین دغدغه این قشر، عدم امنیت شغلی است.

به گزارش راه شلمچه، خبرنگاران پارلمانی در جلسه علنی مجلس امروز(دوشنبه 16 مرداد) و در آستانه «روز خبرنگار» با نمایندگان مردم در خانه ملت، روز متفاوتی داشتند.

خبرنگاران همواره بهترین پیام رسان واقعی فعالیت‌های نمایندگان در جلسات صحن علنی به مردم هستند که رسانه‌های کشور سعی می‌کنند ذبده‌ترین خبرنگار را وارد مجلس کنند تا تصمیمات مهم خانه ملت را به مردم اطلاعدهند.

رسانه ملی، خبرگزاری‌ها، سایت‌ها و نشریات کشور، خبرنگار و عکاس می‌توانند در مجلس شورای اسلامی معرفی کنند که به آنها خبرنگار پارلمانی می‌گویند.

تلویزیون و رادیو معمولا خبرنگاران بیشتری نسبت به دیگر رسانه‌ها برای تهیه گزارش خبری در صحن علنی دارند و برخی از خبرگزاری‌ها به غیر از عکاس، یک یا دو خبرنگار همزمان و هر روز پیگیر مصوبات و برنامه‌های صحن در مجلس حضور دارند.

خبرنگاران اقتصادی و سیاسی معمولا حضوری حداکثری دارند و در زمان بررسی صلاحیت و یا استیضاح وزرا بیشترین خبرنگاران در جلسات علنی صحن مجلس حضور دارند و ضمن اینکه مراسم تحلیف ریاست جمهوری، بررسی سالانه بودجه کشور هم روز شلوغی برای خبرنگاران است.

خبرگزاری خانه ملت در سال ۱۳۷۷ تأسیس شد. هدف آن پوشش انواع موضوعات سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و بین‌المللی به‌ همراه دیگر حوزه‌ها که با بیش از بیست خبرنگار در مجلس فعالیت می‌کند.

انتظار می‌رود مدیران رسانه‌های کشور توجه بیشتری به خبرنگاران داشته باشند.


صبح امروز محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی، سمیه رفیعی نماینده مردم تهران و شهباز حسن‌پور نماینده سیرجان و بردسیر به جمع خبرنگاران رفتند و روز خبرنگار تبریک گفتند.

اگر خوشت اومد لایک کن
1