حاشیه‌نگاری جشن بزرگ جهان اسلام در استادیوم صد هزار نفری آزادی تهران

 اجتماع بزرگ محفل قرآنی امام حسنی‌ها امروز از ساعت ۱۵:۳۰ تا ۱۸:۳۰ با حضور پرشور خانواده‌ها در مجموعه ورزشی آزادی برگزار شد.‌

 

به گزارش راه شلمچه، برنامه‌هایی از جمله تلاوت قرآن، سرودخوانی، هم‌خوانی، نور افشانی، اهدای هدایای بسیار ویژه و اجرای برنامه‌های مفرح و متنوع، بخشی از برنامه‌های جشن بزرگ محفل قرآنی امام حسنی‌ها خواهد بود. همچنین برای جشن قرآنی امام حسنی‌ها ۱۵۰ هزار پک اطعام افطار برای روزه داران تدارک دیده شده است.

 

یکی از جلوه‌های حضور اقشار مختلف مردم تهران در محفل قرآنی امام حسنی‌ها، حضور جانبازان سرافزار دفاع مقدس و توان یابان با عصا و ویلچر است که با وجود آنکه حضور در ورزشگاه آزادی برای آنها در مقایسه با دیگر شرکت کنندگان دشوار است، در گوشه گوشه محفل امام حسنی‌ها به چشم می‌خورند و انگیزه مضاعفی به سایر مهمانان محفل قرآنی امروز می‌دادند.

 

پرچم امام حسنی‌ها و حزب‌اللهی‌ها بالاست

برخی از مهمانان ضیافت امام حسنی‌ها پرچم‌های امام حسن مجتبی (ع)، حزب‌الله لبنان و فلسطین را به دست دارند و کنار هم آن‌ها را به اهتزاز درآورده‌اند.

 

هوای محدوده ورزشگاه آزادی نیز امروز برخلاف روز گذشته که بارانی بود، آفتابی است و وزش ملایم باد خنک، علاوه بر آنکه فضای دلچسبی را ایجاد کرده است، باعث شده است تا آسمان آبی ورزشگاه آزادی سوژه مناسبی برای عکس‌ها و سلفی‌های مردم باشد.

 

ایران و فلسطین کنار هم

یکی از موارد زیبایی که در محفل قرآنی امام حسنی‌ها به چشم می‌خورد قرار گرفتن پرچم‌های کشورهای فلسطین و کشور عزیزمان ایران در کنار هم بود.

 

مردم کشور عزیزمان از ابتدای آغاز جنگ غزه در حمایت از مردم فلسطین به پا خواسته اند.

 

با هر پوشش و رنگی؛ برای امام حسن و ایران

بین مهمانان ضیافت امام حسنی‌ها، تیپ و پوشش‌های مختلفی حضور داشتند که با فرزندان کوچک خود در این‌ضیافت در ورزشگاه آزادی حاضر شده‌ بودند.

اکران تصاویر شهدای غزه

یکی از تمهیدات مناسبی که مسؤولین برگزاری مراسم اندیشیده اند، اکران تصاویر شهدای تجاوز رژیم صهیونیستی به غزه مظلوم است که در بخش‌های مختلف ورزشگاه آزادی دیده می‌شد.

 

پیش تر نیز مسؤولان برگزاری محفل قرآنی امام حسنی‌ها در ایده‌ای زیبا از شرکت کنندگان در این مراسم بزرگ خواسته بودند تا هر کدام تصویر یکی از شهدای غزه را در روی گوشی تلفن همراه خود داشته و به نمایش بگذارند.

 

کودکان، ایران و ضیافت امام حسنی‌ها

کودکان، سهم زیادی از جمعیت ضیافت امام حسنی را در ورزشگاه آزادی به خود اختصاص داده‌اند.

حضور خانوادگی در ضیافت محفل

با وجود اینکه بیش از ۳۰ دقیقه تا آغاز رسمی برنامه محفل قرآنی امام حسنی‌ها باقی مانده بود، ورودی‌های ورزشگاه آزادی مملو از جمعیت بود و شرکت کنندگان با آرامش در حال پیدا کردن جای مناسب برای نشستن در صندلی‌های ورزشگاه بودند.

 

یکی از صحنه‌های جذاب محفل قرآنی امروز ورزشگاه آزادی حضور خانوادگی مردم است.

حضور اعضای خانواده‌ها با رده‌های سنی مختلف شامل پدربزرگ و مادر بزرگ به همراه فرزندان و نوه‌ها که برخی از آنها بادکنک‌ها و وسایل بازی شأن را هم در دست دارند به چشم می‌خورد و فضای ورزشگاه آزادی را زیبا کرده است.

 

 

 

این حضور نسل‌های مختلف شاهدی بر این نکته است که مردم مسلمان و مؤمن ایران، پای کار زندگی در پرتو تعالیم و آیات قرآن ایستاده اند.

 

پرشدن طبقه پایین ورزشگاه آزادی با پرچم‌های ایران و فلسطین

سکوهای بخش پایینی ورزشگاه آزادی در حال پر شدن از جمعیتی است که پرچم‌های ایران و فلسطین را به دست دارند. ردیف‌های طبقه دوم ورزشگاه نیز به‌مرور در حال پرشدن هستند.

جمع آوری کمک مالی به غزه

همانطور که پیشتر اعلام شده بود، یکی از برنامه‌های محفل قرآنی امام حسنی‌ها، اعلام حمایت از مردم مظلوم فلسطین خصوصاً غزه مقاوم است.

 

به همین منظور دسته‌های مردم که از ورودی‌های مختلف به ورزشگاه آزادی وارد می‌شوند علاوه بر اینکه با در دست داشتن پرچم فلسطین از مقاومت اسلامی حمایت می‌کنند، از طریق صندوق‌هایی که در مسیر ورود به ورزشگاه تعبیه شده است، کمک‌های نقدی خود به مردم غزه را اهدا می‌نمایند.

 

ورود مهمانان ضیافت امام حسنی‌ها با پرچم فلسطین به ورزشگاه آزادی

جمع زیادی از مهمانان اجتماع بزرگ محفل قرآنی امام حسنی‌ها با پرچم فلسطین و نغمه حمایت از مردم غزه در حال ورود به استادیوم آزادی هستند.

 

قراردادن پک های پذیرایی روی صندلی‌ها

۱۵۰ هزار بسته پذیرایی افطاری که توسط مسؤولین برگزاری محفل قرآنی امام حسنی‌ها از روزهای قبل آماده سازی شده و در سردخانه نگهداری می‌شد، هم اکنون بر روی صندلی‌های ورزشگاه آزادی قرار داده شده است تا میهمانان و شرکت کنندگان در این اجتماع عظیم، پس از اذان مغرب به صرف افطار بپردازند.

 

حضور پرشور مردم

مردم مؤمن و روزه دار با همراه داشتن پرچم فلسطین به یاد مردم مظلوم غزه در مراسم جشن محفل قرآنی امام حسنی‌ها حاضر شده اند.

 

براساس تصاویر موجود از ورزشگاه آزادی تهران تعدادی از خانواده‌های تهرانی پیش از آغاز مراسم در محل ورزشگاه حضور پیدا کرده اند. 

 

النخاله در ورزشگاه «آزادی»: قطعا اسرائیل را شکست خواهیم داد

دبیرکل جنبش جهاد اسلامی در اجتماع 100 هزار نفری مردم ایران در ورزشگاه آزادی تهران تاکید کرد که ملت فلسطین به لطف قرآن و اسلام و حمایت‌های ایران بر رژیم صهیونیستی پیروز خواهد شد.

 

اجتماع قرآنی 100 هزار نفری مردم در ورزشگاه آزادی به مناسبت سالروز میلاد کریم اهل بیت(ع) حضرت امام حسن مجتبی(ع) با حضور میهمان ویژه از مقاومت فلسطین فضای فلسطینی به خود گرفت و جمعیت با فریادهای خود بر حمایت از ملت مظلوم فلسطین در نوار غزه و مقاومت آن تاکید کردند.

 

زیاد  النخاله دبیرکل جنبش جهاد اسلامی بلافاصله از فرودگاه خود را به ورزشگاه آزادی رساند تا از این مکان بزرگ با حضور پرشور 100 هزار نفر از قشرهای مختلف ملت ایران که به عشق قرآن کریم و کریم اهل بیت(ع) جمع شده بودند، مراتب تقدیر و تشکر مردم مظلوم فلسطین را به ملت بزرگ ایران ابلاغ کند.

 

زیاد النخاله در سخنان کوتاهی گفت: در این ماه مبارک و این روز مبارک(سالروز میلاد حضرت امام حسن مجتبی علیه السلام) و در در این مناسبت و اجتماع بزرگ قرآنی و در کشور اسلام، به شما ملت بزرگ ایران سلام عرض می‌کنم.

 

جسم شما در تهران، اما قلوب یکایک شما در فلسطین عزیز است، و در فلسطین هم، قلوبشان با مردم تهران و ایران عزیز است، و  همواره، قرآن کریم، ما را به هم پیوند داده و جمع کرده است، همان قرآن کریمی که این جلسه برای آن تشکیل شده است.

 

امروز تاکید می کنم که فلسطین باقی خواهد ماند، قرآن باقی خواهد ماند و ملت قهرمان فلسطین مقاومت خود را ادامه خواهند داد.

 

کسانی که در فلسطین مقاومت می کنند، حافظان قرآن، قاریان قرآن، اهل انس با قرآن هستند و با این قرآن  است که در صحنه مقاومت مانده‌اند و همچنان به مقاومت ادامه خواهند داد.

 

النخاله در پایان تاکید کرد که اسرائیل هرگز پیروز نخواهد شد، ما قطعا اسرائیل را با اسلام و قرآن و حمایت جمهوری اسلامی ایران شکست خواهیم داد. 

 

در ادامه این مراسم، گروه سرود دخترانه شهید احسان قرچک سروده «اینجا ایرانه» را خواندند.

 

ابوذر روحی در پایان این مراسم «سلام فرمانده ۱ و ۳» را به همراه گروه سرود دخترانه شهید احسان خواند.

 

به هنگام اذان نیز اسماء الحسنی، صلوات خاصه امام رضا(ع) و دعای فرج خوانده شد.

 

در انتهای این مراسم با تدارک ۱۵۰هزار بسته افطاری ساده از مردم قرآنی حاضر در این جلسه پذیرایی شد.






   

  

اگر خوشت اومد لایک کن
0
آخرین اخبار