حسینی وارد کلمبیا شد

معاون امور مجلس رئیس جمهور به منظور شرکت در مراسم تحلیف رئیس جمهور جدید کلمبیا وارد بوگاتا پایتخت کلمبیا شد.

به گزارش راه شلمچه، سید محمد حسینی در بدو ورود به فرودگاه بوگاتا از سوی قائم مقام وزیر امور خارجه کلمبیا مورد استقبال قرار گرفت.
حضور در مراسم تحلیف «گوستاوو پترو»رئیس جمهور جدید کلمبیا و ابلاغ سلام گرم و صمیمی آیت الله رئیسی و تاکید بر توسعه همه جانبه روابط دو کشور، دیدار و گفت و گو با وزیر خارجه و شماری از مقامات ارشد کلمبیا،‌ دیدار و مذاکره با برخی از سران و مقامات عالی رتبه شرکت کننده در مراسم تحلیف و دیدار با ایرانیان مقیم کلمبیا و حضور در مراسم شب عاشورای مرکز اسلامی از جمله برنامه های دکتر حسینی در سفر به کلمبیا است.


«گوستاوو پترو » رئیس جمهور منتخب کلمبیا نخستین رییس دولت این کشور است که منتقد سیاست های آمریکا است.
کلمبیا طی سال‌های گذشته اهرم اعمال فشارهای  آمریکا علیه دولت نیکولاس مادورو در ونزوئلا و اعمالی سیاست های لیبرالی در منطقه آمریکای لاتین بوده است.


رئیس‌جمهوری منتخب کلمبیا سوم ژانویه ۲۰۲۰ (۱۳ دی ۹۸) در واکنش به انتشار خبر شهادت سردار قاسم سلیمانی فرمانده فقید نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در صفحه توئیترش نوشته بود: «سلیمانی معمار غلبه بر بنیادگرایان فاشیست داعش در عراق بود، با  کردها و سوری‌های عرب علیه دشمن بزرگ دموکراسی به پیروزی دست یافتند، اما آمریکا مزد او را با ترور داد. آمریکا همیشه بدترین‌ها را در خاورمیانه تقویت می‌کند.»

اگر خوشت اومد لایک کن
0
آخرین اخبار