سیدمحمد حسینی:

حسینیان مصداق بارزی از مجاهدان فی سبیل‌الله بود

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی دولت دهم با ارسال پیامی درگذشت حجت‌الاسلام روح‌الله حسینیان  را تسلیت گفت.          

به گزارش راه شلمچه، در پی درگذشت حجت‌الاسلام روح‌الله حسینیان، سیدمحمد حسینی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی دولت دهم پیام تسلیتی صادر کرد که در زیر می‌خوانید:


"الذی خلق الموت و الحیوة ليبلوكم أيكم أحسن عملا"

درگذشت روحانی پارسا، با فضیلت، انقلابی، شجاع، پیرو صادق امام و یار وفادار رهبری، حضرت حجت الاسلام والمسلمین روح الله حسینیان را تسلیت عرض می‌کنم.
 مرحوم حسینیان از چهره‌های مبارز دوران انقلاب و از شخصیتهای صاحب نظر، پرتلاش، مؤثر و منشا خدمت به مردم و نظام اسلامى در مسئولیتهای مختلف ازجمله در دستگاه قضایی، نمایندگی مجلس و ریاست مرکز اسناد انقلاب اسلامی بود.
با همت والا و اعتقاد راسخ کوشید تا مانع تحریف تاریخ معاصر شود و گنجینه‌ی ارزشمندی از رویدادهای ۶۰ سال اخیر، خاطرات بزرگان، مدارک و اسناد انقلاب اسلامی و نیز آثار قلمی خود را به عنوان باقیات صالحات به یادگار گذارد، تا حقایق نهضت امام خمینی کتمان و یا واژگونه جلوه داده نشود.
این روحانی غیور در بیان مواضع انقلاب و روشنگری در مورد غربگرایان و روشنفکرانِ بیمار هیچ گونه ملاحظه و واهمه‌ای از جوسازیها و هیاهوها نداشت؛ مصداق بارزی از مجاهدان فی سبیل‌الله بود که در راه خدا و انجام تکلیف شرعی از ملامت سرزنش کنندگان هراسی ندارند و در برابر هجمه‌ها و ناسزاها خم به ابرو نمی‌آورند ( ولا یخافون لومة لائم).
 يك نمونه از اين شهامت و صراحت مثال زدنی را در زمانه‌ی حاکمیت سایه‌ی سنگین پیام دوم خرداد شاهد بودیم که یک تنه خط‌شکنی کرد و در برنامه زنده تلویزیونی حرف دل نیروهای انقلاب و همه کسانی را که خون دل می‌خوردند اما جرأت بیان نداشتند یا به مصلحت نمی‌دانستند، بر زبان راند و آغازگر نقدی جدی بر فضا و افکار غالب بر آن دوره شد.

حال که روح بلندش بعد از مدتها تحمل بیماری، در ماه ماتم و عزای مولایش حضرت سیدالشهدا، به جوار رحمت حق شتافته، دعا می‌کنیم که بر سفره‌ی "عند ربهم یرزقون" میهمان و با شهدای کربلا محشور شود. روحش شاد و یادش گرامی باد.
سید محمد حسینی ۹۹/۶/۴
وزیر پیشین فرهنگ و ارشاد اسلامی

اگر خوشت اومد لایک کن
0
آخرین اخبار