پاسخی بر اظهارات یک عضو صفرکیلومتر شورای شهر:

خشکاندن ریشه فساد بزرگترین خدمت در شهرداری ساری است

آیا شما که مرید عملگرایان هستید از حراج و بذل و بخشش املاک شهرداری از سوی دوستانتان به پیمانکاران خبر دارید؟! آیا خبر دارید که برخی مدیران قبلی برای چپاول اعتبارات این دستگاه، سهم شرکت های خاص پیمانکاری را به نام همسرانشان ثبت می کردند

به گزارش راه شلمچه، عضو صفرکیلومتر شورای اسلامی شهر ساری در بدو ورود خود به پارلمان شهری، در اظهاراتی با ابراز حمایت از عملکرد مدیریت عملگراها در 8 سال گذشته، اقدامات دوره قبلی این نهاد را با تیم حاضر مدیریتی شهرداری مقایسه و خواستار ارزیابی وضع موجود شد!


در پاسخ به این عضو شورای شهر که بی شک اطلاعاتی بسیار اندک از وضعیت فعلی و 8 سال چپاول شهرداری در دوره قبلی داشته، باید ابتداً خاطر نشان کنیم عباس رجبی سال گذشته در حالی با ریسک بالا مدیریت شهرداری ساری را پذیرفت که این دستگاه اجرایی با وخیم ترین شرایط طول تاریخ خود حول محور وجود اختلاس های سازمان یافته مواجه و عمق فاجعه به حدی بود که متأسفانه آوازه منفی آن حتی به شبکه های فرامرزی نیز کشیده شد، اما رجبی علیرغم وجود هزاران نیروی مازاد، وجود پرونده های متعدد مفاسد مالی مدیران وقت، صندوق خالی بودجه برای پیشبرد و تعریف پروژه های مد نظر، با هدف اصلاحات بر صندلی طبقه هفتم عمارت تکیه زد که این تصمیمی شجاعانه در برهه وقت محسوب می شد.


آقای عضو شورای شهر بزرگترین هنر مدیریتی عباس رجبی، حرکت پرثمر در مسیر احیای اعتماد از بین رفته شهروندان ساروی به مجموعه مدیریت شهری بوده که با سلسله فسادهای گسترده 8 سال گذشته مدیریت همان افرادی که شما خود را مریدشان می دانید، از بین رفته بود و این نگاه توسعه محور امروز توانسته مسبب اجرای چند ده پروژه متعدد عمرانی و خدماتی در شهر ساری باشد که برای تصدیق این گفتار، از پروژه بزرگ پل تا پل، احداث کارخانه زباله سوز و پیگیری طرح های عظیم پارک سکوتپه، فاز دوم بوستان ملل و یا پارک موزه دفاع مقدس یاد می کنیم که توانسته در جلب نظر مردم این شهر و افکار عمومی تحولات برجسته ای را حادث آورد.


آقای عضو شورا آیا از خود پرسیده اید که با وضع موجودی که دوستان شما در 8 مدیریت گذشته شهرداری ایجاد کردند، به غیر از یک مدیریت صحیح مالی و کارشناسی شده، پرداخت حدود 500 میلیارد تومان مطالبات پیمانکاران و طلبکاران پیشین در کنار صرف هزینه های میلیارد برای اجرای پروژه های هدف چگونه ممکن بود که رجبی از عهده آن برآمد؟! براستی اگر این درایت مدیریتی یک شهردار نیست، شما چه واژه ای برای آن در نظر می گیرید؟!


همگان مدعی بودند از پایان دوره مدیریتی عملگرایان شهرداری ساری، سکون گسترده ای در فعالیت های این دستگاه اجرایی حاکم خواهد شد و دیگر از جذب اعتبارات دولتی برای پروژه های ملی و سایر امورات خدمات رسانی به شهروندان ساروی خبری نخواهد بود، اما در قبال حجم گسترده ای از پروژه های بزرگ و کوچکی که در این شهر به انجام رسیده و یا در حال انجام است، کدام عقل سالم و یا منطق منصف می تواند منکر زحمات کارکنان شهرداری باشد؟!


استاندار مازندران متأسفانه در اولین افشاگری از فناشدن اعتبارات ساخت کارخانه زباله سوز، بنابرهر دلایلی سکوت اختیار کرد و مصلحت اندیشی را جایگزین عدالت محوری کرد اما شما عضو شورای شهر که بی شک مناسبات اجتماعی مستقیم با مردم ساری دارید چرا به عنوان متعمد و امید آنها در دفاع از حق و حقوق عمومی این شهر، در قبال این حجم بی سابقه اختلاس شهرداری ساری طی 8 سال حضور عملگرایان سکوت اختیار کردید که حالا در مواضع تان آن عملکرد پرحاشیه و فسادانگیز را الگوی خود مطرح و به دنبال پیروی از آن هستید؟!


چه ایرادی داشت حال که اعضای شورای پنجم شهر ساری نسبت به بسیاری از پرونده های فساد شهرداری سکوت اختیار کردند، شما برای حُسن نیت خدمت رسانی صادقانه به مردم این شهر از جزئیات پرونده های فساد بزرگ فروش زمین زندان، پرونده تغییر کاربری غیرمجاز زمین بوستان ولایت و احداث ابنیه به جای فضای سبز، چپاول مصالح بستر رودخانه تجن در فاز دوم بوستان ملل، تخفیف های غیرقانونی به پروژه های ساختمانی افراد مسئله دار شهر در کمسیون های ماده صد، نامه های تهاتر جعلی، مباحث حقوقی بوستان بانوان پرده بر می داشتید.


آقای عضو صفرکیلومتر شورای شهر، در کجای دنیا بهترین نقطه و منطقه ارضی یک شهر را به احداث کاخ شورای شهر و یا بانک اختصاص می دهند؛ براستی آیا برای احداث بوستان ولایت نیاز به احداث سردرب میلیاردی و یا برج در ورودی آن بود؟! آیا شما که مرید عملگرایان هستید از حراج و بذل و بخشش املاک شهرداری از سوی دوستانتان به پیمانکاران خبر دارید؟! آیا خبر دارید که برخی مدیران قبلی برای چپاول اعتبارات این دستگاه، سهم شرکت های خاص پیمانکاری را به نام همسرانشان ثبت می کردند تا غیرمستقیم بتوانند میلیاردها تومان از سرمایه های این شهر را به جیب زده و به ریش من و شما بخندند؟!


چرا شما در بدو ورود جهت شفاف سازی مسائل و تأمین اعتماد از دست رفته شهروندان، دستگیری های زنجیره ای یک به یک معاونین، مدیران میانی و بسیاری از پرسنل خاطی منصوب به اهداف مدیریت قبلی شهرداری را مورد واکاوی قرار ندادید و آیا فی الواقع عملکرد این مدیران فاسد نیز الگوی رفتاری و کاری شما قرار است باشد؟!


آقای عضو شورای شهر با نگاهی به روند احداث پارک بانوان بلوار دریا، آیا براستی شما زمین احداث شده این مکان به اصطلاح رفاهی را مناسب حضور بانوان و نوامیس این شهر می دانید؟! آیا از خود پرسیده اید که چرا اغلب پروژه های شهرداری ساری طی دوره مدیریت قبلی، نیمه کاره می ماند؟! پاسخ ساده ست زیرا اغلب آنها غیرکارشناسی شده و تنها جنبه تبلیغاتی برای آقایانی داشت که در پس هر انتخابات، به دنبال خودنمایی بودند؛ براستی آیا شما که این افراد را الگوی خود می دانید قصد خودنمایی دارید و شاید موضع غیرکارشناسی تان در قبال مقایسه عملکرد دوره قبل و حال حاضر شهرداری نیز تنها برای خودنمایی بوده است...


در کدام روند مقایسه ای عملکرد 1 ساله را با 8 ساله مقایسه می کنند! در کدام روند مقایسه ای اعتبارات مالی 8 ساله را با 1 ساله مقایسه می کنند؟! اما برای اینکه اطلاعاتتان از تاریخ شهرداری ساری افزایش پیدا کند بهتر است مقایسه ای بین اختلاس های صورت گرفته 8 ساله عملگرایان با کل ادوار شهرداری بندازید که یک تاریخ در برابر این دوره خجالت زده است!


به هر حال مقابله با فساد در همه ارکان یک شهر یکی از وظایف عضو شورای شهر است که باید در مقام ناظر، مدافع حق و حقوق شهروندان باشد، اما براستی آیا می توان به این عضو شورای شهر که چنین موضع عجیبی در بدو ورود داشته ، امید تعامل هدفمند با شهرداری در روند انجام وظایف مطلوب در قبال نیازهای شهروندان ساروی داشت؟!


شعبان وفایی نژاد / کارشناس امور مدیریت شهری و شوراها

اگر خوشت اومد لایک کن
1
آخرین اخبار